AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Hei! Jeg og en venninne skal reise til Barcelona i midten av februar. Dette er første gang jeg reiser dit og gleder meg veldig!:) Har dere noen tips til hva som er lurt å få med seg hvis vi er der 4 dager (nesten 5)? Vi er innstilt på å bo i sentrum og vil gjerne få med oss alle de viktigste attraksjonene, sjekke ut utelivet litt og kose oss masse! Det er en etterlengtet tur og vi er i midten av tjueårene:) Hvordan er det med transport - lurest å kjøpe flere dagers reisekort/enkeltbilletter? - Attraksjoner man må se - Shoppingsteder - Restauranter/spisesteder/kafeer - Uteliv/barer Håper på tips!:) Anonymkode: 3243c...0b7
Kjetil E Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg og en venninne skal reise til Barcelona i midten av februar. Dette er første gang jeg reiser dit og gleder meg veldig!:) Har dere noen tips til hva som er lurt å få med seg hvis vi er der 4 dager (nesten 5)? Vi er innstilt på å bo i sentrum og vil gjerne få med oss alle de viktigste attraksjonene, sjekke ut utelivet litt og kose oss masse! Det er en etterlengtet tur og vi er i midten av tjueårene:) Hvordan er det med transport - lurest å kjøpe flere dagers reisekort/enkeltbilletter? - Attraksjoner man må se - Shoppingsteder - Restauranter/spisesteder/kafeer - Uteliv/barer Håper på tips!:) Anonymkode: 3243c...0b7 Hvis dere har interesse for fotball, så må et besøk på Camp Nou være et must. Europas største fotballstadion med plass til 98.000 tilskuere. De har omvisning der. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Det eneste som "må" sees er La Sagrada Familia, resten er avhengig av interesser. Kjøp T-10 klippekort for å reise med buss, trikk og T-bane, 10,20 euro for 10 klipp med overgang i 1t 15m. Det selges bl.a. på togstasjonen ved terminal 2 og fra automater ved hvert T-banestopp. Det kan brukes på buss 46 og nattbusser fra flyplassen og i hele byen. Anonymkode: 37f91...7a4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #4 Skrevet 25. januar 2019 Bruk kollektivt ja. Hvor skal dere bo i sentrum? Ville bodd langs den gule linja. Så lenge du holder deg unna Rambla så går det greit, men det er jo så masse turister generelt i bcn. Vært der mange ganger selv, jeg drar for matens skyld da. Samt det late livet, så har du jo sjøen/strand. Ta en tur til bydel gracia/poblenou Anonymkode: 288c4...237
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #5 Skrevet 27. januar 2019 Takk for tips! Vi skal bo på et hotell ved Rambla del Raval - er det noen som er kjent med det området og er det trygt på kveld/nattestid? Forstod det slik at det er bare 10 min gange fra en av hovedgatene La Rambla og ikke langt unna Placa del catalunya (og de fleste attraksjoner). Anonymkode: 3243c...0b7
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #6 Skrevet 27. januar 2019 Gå tur i park guell, gå på shopping senteret ingles cortes, se haier i akvariumet nede ved stranda, omvisning på camp nou, ta en kveld med middag og flamenco, gå på la rambla- bare ikke vift med penger og la dere lure av alle gateselgerne. Alle de som er forkledd som statuer er jo veldig gøyalt. Har gått rundt der på kvelds tid med tre barn, aldri følt oss utrygge. Selvfølgelig aldri lurt å gå alene i sidegater med lite folk i. Anonymkode: 2004d...ea6
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #7 Skrevet 27. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips! Vi skal bo på et hotell ved Rambla del Raval - er det noen som er kjent med det området og er det trygt på kveld/nattestid? Forstod det slik at det er bare 10 min gange fra en av hovedgatene La Rambla og ikke langt unna Placa del catalunya (og de fleste attraksjoner). Anonymkode: 3243c...0b7 Rambla del raval er et Torg, raval er bydelen med mest blandet klientell. Endel uteliggere/narko/alkoholikere/gatehorer, men er ikke farlig. Men hadde ikke spasert der på natta alene hvertfall. Mange bra spisesteder i området, på nevnte torget kan jeg anbefale Suculent. Jeg har besøkt bcn mye. Bor alltid i Poblenou. Roligere, fint gå ned til stranda uten masse turister. Anonymkode: 288c4...237
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #8 Skrevet 27. januar 2019 Følg de litt større gatene og ikke de trangeste smugene Google maps vil ha dere gjennom, så går det fint. Det er lommetyver overalt hele døgnet, men lite regelrett overfall og raning. Anonymkode: 37f91...7a4
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #9 Skrevet 27. januar 2019 Utrolig mange lommetyver der, så hold godt på verdisakene! Ikke la dere lure av noen. Anonymkode: 10e18...d09
Skogshjerte Skrevet 29. januar 2019 #10 Skrevet 29. januar 2019 Mange gode tips til både hoteller, restauranter, shopping og severdigheter i Barcelona finner du her: http://dinstorbyferie.no/barcelona/
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2019 #11 Skrevet 4. februar 2019 På 27.1.2019 den 14.43, AnonymBruker skrev: Rambla del raval er et Torg, raval er bydelen med mest blandet klientell. Endel uteliggere/narko/alkoholikere/gatehorer, men er ikke farlig. Men hadde ikke spasert der på natta alene hvertfall. Mange bra spisesteder i området, på nevnte torget kan jeg anbefale Suculent. Jeg har besøkt bcn mye. Bor alltid i Poblenou. Roligere, fint gå ned til stranda uten masse turister. Anonymkode: 288c4...237 På 27.1.2019 den 16.06, AnonymBruker skrev: Følg de litt større gatene og ikke de trangeste smugene Google maps vil ha dere gjennom, så går det fint. Det er lommetyver overalt hele døgnet, men lite regelrett overfall og raning. Anonymkode: 37f91...7a4 På 27.1.2019 den 16.08, AnonymBruker skrev: Utrolig mange lommetyver der, så hold godt på verdisakene! Ikke la dere lure av noen. Anonymkode: 10e18...d09 Takk for tips folkens! Jeg ble litt bekymret når jeg leste dette om stedet vi skal bo på. Leste meg en del opp på stedet og fant ut i etterkant av booking at det er litt "småskummelt" område - men at det har blitt mye bedre de siste årene! Jeg kommer ikke til å gå alene på kveldene/natten, vi er hele tiden to jenter sammen. Er det slik at vi burde ta taxi hvis vi kommer på nattetid/sent en kveld og unngå å gå i området? Jeg pleier å være relativt flink til å passe på verdisakene mine, så håper det går fint. Gleder meg masse. 😊😊 Anonymkode: 3243c...0b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå