Gå til innhold

Slutt å dra hverandre ned med negative kommentarer!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt dårlig selvtillit så og si hele livet mitt... Helt til jeg lærte meg selv hvordan jeg kunne bli fornøyd med den jeg er og få opp selvtilliten min! Selvtilliten min er ikke helt på topp enda, men den har komt laaangt bare på de 3 måneden jeg virkelig har jobbet for det.

Man vet aldri hva andre gjennomgår, og veldig mange på min alder sliter psykisk med et eller annet... og jeg mener man da bør være snille med hverandre fordi man vet aldri hva andre går gjennom!

Etter at jeg begynte på videregående reagerer jeg veldig på hvor «slemme» enkelte kan være! Folk driver å sier «håret ditt ser slitt ut», «håret ditt ser litt tørt ut» , «gjør det og det bla bla bla så ser håret ditt sånn ut heller»(jeg spør ikke engang om råd!) itillegg har jeg fått høre at jeg har poser under øynene... 

Håret mitt har faktisk bare naturlig volum og ser litt «brusete» ut fordi det bare er sånn!! Jeg klippet det for en måned siden!! Og ja jeg har poser under øynene, men liksom hvorfor poengtere det??

Her sitter jeg som har slitt med selvtillit hele livet (noe mange andre også har), så får jeg sånne små frekke kommentarer som prøver å dra meg ned!!? Hvorfor kan ikke alle bare gi komplementer til hverandre så alle kan hjelpe hverandre istedenfor å dra hverandre ned?? 

Vet ikke hva målet mitt helt var med dette innlegget... kjenner bare at jeg blir så irritert på at noen prøver å dra meg ned, når selvtilliten min endelig begynner å bedre seg??!

 

Anonymkode: 74ab4...de6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærlighetsbarn98

Så flott å høre at du har fått bedre selvtillit. Da har du gjort en god jobb med deg selv. Det er vanskelig å ikke ta seg nær av andres kommentarer, men det handler igjen om å være trygg i seg selv, noe jeg også sliter med. 

Synes også det er leit at folk slenger negative kommentarer. Det er så unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Så flott å høre at du har fått bedre selvtillit. Da har du gjort en god jobb med deg selv. Det er vanskelig å ikke ta seg nær av andres kommentarer, men det handler igjen om å være trygg i seg selv, noe jeg også sliter med. 

Synes også det er leit at folk slenger negative kommentarer. Det er så unødvendig.

Jeg føler ikke jeg fikk disse negative kommentarene når jeg var VELDIG usikker på meg selv... Kanksje det synes utenpå at jeg er mer selvsikker? Kanskje folk er sjalu på meg og derfor prøver å dra meg ned?

Anonymkode: 74ab4...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler ikke jeg fikk disse negative kommentarene når jeg var VELDIG usikker på meg selv... Kanksje det synes utenpå at jeg er mer selvsikker? Kanskje folk er sjalu på meg og derfor prøver å dra meg ned?

Anonymkode: 74ab4...de6

Ja, det er mulig de er sjalu og ønsker å hevde seg selv ved å tråkke på andre. Det er ingen god egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett til dere som er usikre og har dårlig seltillit: se dere i speilet hver eneste dag og si positive ting om utsende og personligheten din!!! Uansett om du ikke tror på det! Si det hver eneste dag... til slutt, om det så tar 1 år så vil selvtilliten å øke. Fordi om man sier noe mange ganger tror man til slutt på det!

Dette har hjulpet så utrolig mye for meg!! Det hjelper ikke å gi opp etter et forsøk! Jeg gikk fra 0 i selvtillit til 7... etter noen måneder SKAL jeg føle meg som en 10😍

Anonymkode: 74ab4...de6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, og bra jobbet! 

Hva har du gjort for å forbedre selvtilliten din ?

Anonymkode: f922f...801

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det alle viktigste er å bryte med mennesker som drar deg ned, uansett hvem det er. Selv om det er familie, arbeidslivet, etc. Selv stoppet jeg arbeidslivet pga dårlig miljø. Var ikke mulig å jobbe der lenger.

Dårlige omgivelser betyr dårlig liv, du blir brutt ned gradvis. Til slutt er man helt nede i gjørma som meg. Tar dag for dag.

Anonymkode: 83999...81c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 22.37, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg, og bra jobbet! 

Hva har du gjort for å forbedre selvtilliten din ?

Anonymkode: f922f...801

Jeg har begynt å trene mye mer enn før. Trening hjelper noe helt sykt for det psykiske! Itillegg til at jeg sier til meg selv hver eneste dag i speilet at jeg ser digg ut og at jeg er det beste mennesket jeg kan være.

Hvis jeg får negative kommentarer så tenker jeg at det har mer å si om dem enn om meg. Hvis noen syne sjef er «stygg», så får det være dere smak og behag.. det finnes nokk helt sikkert noen der ute som vil ha meg. 

Jeg gikk fra å ha dårlig selvtillit hele livet mitt og ha mest dårlige dager og bare noen få gode dager. Nå har jeg hatt kanksje to dårlige dager på 3 uker! Jeg har det så ufattelig mye bedre nå!

Anonymkode: 74ab4...de6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å trene mye mer enn før. Trening hjelper noe helt sykt for det psykiske! Itillegg til at jeg sier til meg selv hver eneste dag i speilet at jeg ser digg ut og at jeg er det beste mennesket jeg kan være.

Hvis jeg får negative kommentarer så tenker jeg at det har mer å si om dem enn om meg. Hvis noen syne sjef er «stygg», så får det være dere smak og behag.. det finnes nokk helt sikkert noen der ute som vil ha meg. 

Jeg gikk fra å ha dårlig selvtillit hele livet mitt og ha mest dårlige dager og bare noen få gode dager. Nå har jeg hatt kanksje to dårlige dager på 3 uker! Jeg har det så ufattelig mye bedre nå!

Anonymkode: 74ab4...de6

Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...