AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Jeg bor i en blokk og hun som bor under meg har hund. Jeg flyttet hit for 4 år siden, og allerede første helga jeg var hjemme og skulle pakke ut/flytte inn ble jeg sjokkert over bråket. Det var konstant uling fra hunden i timesvis. Jeg har aldri opplevd lignende, og ble faktisk bekymret for om det hadde skjedd noe med eieren, hun kunne jo ha fått ett illebefinnende og lå hjelpesløs. Følte meg usikker på hva jeg skulle gjøre, men ringte til slutt vaktmesteren for å høre om han kunne si noe. Han var lite interessert og avvisende. Ulingen startet på morgenen og fortsatte utover dagen med korte opphold. I ukedagene når jeg er på jobb merker jeg ikke så mye til dette, men i helgene hvis hundeeier er ute så er det på samme viset. Det har vært perioder ila disse årene hvor jeg har merket lite til det, men så starter det på igjen. Nå har jeg vært sykemeldt en periode og det er ille. De siste dagene har hunden startet rundt 07.30 og holdt på til tidlig kveld, med korte opphold. Jeg har sagt fra til hundeeier en del ganger. Hun svarer da kort tilbake (SMS) at hun skal få en venninne eller noen til å komme innom å lufte hunden. Da blir det gjerne stille rundt 30 min, men så snart hunden er alene igjen så starter hun. De første årene var det typisk hundeuling, men lyden har drt siste utviklet seg til å høres mer ut som rauting fra ei ku. Det høres sikkert «komisk» ut, men hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg faktisk ikke skjønt at det er en hund som lager disse lydene. Lange raute lyder, og det høres godt opp til meg. Dama er alene og hunden er tydeligvis viktig for henne, men hun kan umulig ha skjønt hvor ille den faktisk har det når hun er borte. Jeg har ikke mye peiling på hund, men den kan umulig ha det godt? Eller er det slik at sånne lyder kan komme på nærmest «autopilot» uten at hunden egentlig har det så fælt? Det er forferdelig utrivelig å høre på, det gjør noe med trivselen i min egen bolig, og drt begynner å tære på tålmodigheten. Noen ganger når jeg har sagt fra har eieren virket litt irritert, og kommet med for eksempel hint om at hun kan høre «skrittene» mine når jeg går osv. Synes ikke det er sammenlignbart overhode. Hva hadde dere gjort? Til og med barnet mitt på 8 år klager ofte til meg at han er så lei av å høre på dette, og at han ikke trives pga dette. Anonymkode: cc8f9...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Ta lydopptak og la eier høre. Anonymkode: f4bff...776 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta lydopptak og la eier høre. Anonymkode: f4bff...776 Jeg har forsøkt men jeg får det ikke til å høres så godt på opptak, og da høres det liksom ikke så ille ut som det faktisk er. Anonymkode: cc8f9...eb3
Million Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Hundestøy er noe av det mest irriterende som finnes, det gnager virkelig på trommehinnene å måtte høre på det. Gjør som foreslått over, ta opptak og la eieren høre på det. Det er kjempevanskelig å kurere separasjonsangst hos en del hunder, men av og til går det. Høres ikke ut som denne eieren noengang har brydd seg med det. Har hund selv som lider av separasjonsangst egentlig, men hun har lært seg å være hjemme i kortere perioder. Men jeg ville aldri gått fra den i 7-8-9 timer som en arbeidsdag er, for da hadde hun sikkert klikka. Jeg kan gå fra henne et par timer, da er hun stille. Heldigvis jobber jeg ikke, så jeg er hjemme med hunden på dagene. Hun er aldri lenge hjemme alene. Skjønner at din nabo svært gjerne vil ha hund, men jeg mener man må ta følgene av å bo i blokk og omplassere hunden til et bedre hjem når det er sånn at hunden har sep.angst. Gi den til noen som enten ikke har naboer tett på, eller et hjem der det er folk tilstede hele tiden. Det er terror av naboene å la en hund stå og holde på sånn i timesvis. Skjønner godt at du blir smågal av det, jeg hadde tørna. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 En hund som står og uler når den er alene har det absolutt ikke godt! Her er det mest trolig en hund som ikke har vært godt nok trent opp til å være alene, eller som rett og slett ikke liker å være alene, selv med trening. Høres det bedre om du går ned og står utenfor døren hennes? Det er selve lyden som er viktig her, ikke hvor godt det høres ut på opptak. Anonymkode: 89850...693
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 Skriv klage til styret. Anonymkode: 95eaa...244
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 Hunden har nok separasjonsangst. Som en annen skrev, en hund som er alene hele dagen har det ikke godt! Ta lydopptakk og vis eier så hun/han skjønner hvor ille det faktisk er og si at de må trene på alenetrening. Jeg har hund selv men hunder som uler og bjeffer hele dagen er noe av det verste som er!! Anonymkode: 5813e...c1f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hunden har nok separasjonsangst. Som en annen skrev, en hund som er alene hele dagen har det ikke godt! Ta lydopptakk og vis eier så hun/han skjønner hvor ille det faktisk er og si at de må trene på alenetrening. Jeg har hund selv men hunder som uler og bjeffer hele dagen er noe av det verste som er!! Anonymkode: 5813e...c1f Rettelse: en hund som er alene og uler hele dagen har det ikke godt Anonymkode: 5813e...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå