AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Klarer ikke velge. Bruker kamera osv i forbindelse med jobb. Og jeg vil ikke ha en som koster mer enn 4000 i hvertfall! Huawei p20 mate lå ute for 2000+ for litt siden men nå er den oppe for 3 igjen. Bra kamera er jeg opptatt av. IPhone 6,7 er alternativer men de er overpriset for alderen! Hjelp. Samsung liker jeg ikke designet til.. Anonymkode: ee048...781
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Klarer ikke velge. Skal ikke ha hverken iPhone X eller 8, alt for dyre. Men vurderer 7 eller 6. Eller Huawei p20 lite eller mate 20 lite. Har aldri hatt Huawei. Har hatt 1 iPhone før. Har nå Sony og hater designet. Har den på 4. året. Samsung tror jeg ikke at jeg vil ha heller, stygt og uoversiktlig design. Anonymkode: 37b81...7e5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 Hvis du bryr deg om personvern er iPhone et ganske åpenbart valg Anonymkode: 06e09...d8b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bryr deg om personvern er iPhone et ganske åpenbart valg Anonymkode: 06e09...d8b Hvorfor skal Huawei være interessert i hva jeg driver med? Anonymkode: 37b81...7e5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #5 Skrevet 24. januar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal Huawei være interessert i hva jeg driver med? Anonymkode: 37b81...7e5 Fordi det er mye penger å tjene på det, og fordi kinesiske myndigheter pålegger kinesiske selskaper å være "lojale" mot staten, som bl.a. betyr å hjelpe dem å overvåke. Anonymkode: b9b6f...9c4 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #6 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er mye penger å tjene på det, og fordi kinesiske myndigheter pålegger kinesiske selskaper å være "lojale" mot staten, som bl.a. betyr å hjelpe dem å overvåke. Anonymkode: b9b6f...9c4 Men jeg har ingenting å skjule. Kjenner folk som har Huawei og de har ikke blitt hakket de. Jeg tror ikke det hadde vært lov å selge tlf dersom det var fare for å bli hakket... Jeg driter i at de overvåker meg så lenge de ikke tar penger. Anonymkode: 37b81...7e5
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #7 Skrevet 24. januar 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg har ingenting å skjule. Kjenner folk som har Huawei og de har ikke blitt hakket de. Jeg tror ikke det hadde vært lov å selge tlf dersom det var fare for å bli hakket... Jeg driter i at de overvåker meg så lenge de ikke tar penger. Anonymkode: 37b81...7e5 Det kan de meget godt være uten å vite det. De beste etterlater ingen spor. Dessuten er det ikke nødvendigvis så interessant å gå inn på telefonen din. Det kan holde å overvåke trafikken på den. Anonymkode: db7a7...4a4
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #8 Skrevet 24. januar 2019 22 minutter siden, AnonymBruker said: Men jeg har ingenting å skjule. Kjenner folk som har Huawei og de har ikke blitt hakket de. Jeg tror ikke det hadde vært lov å selge tlf dersom det var fare for å bli hakket... Jeg driter i at de overvåker meg så lenge de ikke tar penger. Anonymkode: 37b81...7e5 Det er mest sannsynlig fordi du er kunnskapsløs. https://en.wikipedia.org/wiki/Nothing_to_hide_argument Anonymkode: b9b6f...9c4 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #9 Skrevet 24. januar 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis du bryr deg om personvern er iPhone et ganske åpenbart valg Anonymkode: 06e09...d8b Da er spørsmålet, er du mest interessert i å BOI overvåket av amerikanerne (Apple) eller Kina (Huawei)? Jeg foretrekker sistnevnte. Anonymkode: 24991...55c 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #10 Skrevet 24. januar 2019 Gå for Huawei mate om du vil ha bra kamera. Selv har jeg nyeste iphone og er veldig fornøyd, men langt over din prisklasse. Huawei er en god andreplass. Anonymkode: 02137...9e0
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #11 Skrevet 24. januar 2019 32 minutter siden, AnonymBruker said: Da er spørsmålet, er du mest interessert i å BOI overvåket av amerikanerne (Apple) eller Kina (Huawei)? Jeg foretrekker sistnevnte. Anonymkode: 24991...55c Klart det, mye bedre å bli overvåket av et undertrykkende diktatur som kommer til å være vår fiende i en evt. konflikt, enn USA. Jadda... Apple legger stadig inn nye hindringer for å gjøre det vanskeligere for bl.a. amerikanske myndigheter å overvåke. Hvis Huawei hadde gjort det samme for kinesere ville hele ledelsen "forsvunnet" i en av torturleirene til Kina. Anonymkode: b9b6f...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #12 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Klarer ikke velge. Skal ikke ha hverken iPhone X eller 8, alt for dyre. Men vurderer 7 eller 6. Eller Huawei p20 lite eller mate 20 lite. Har aldri hatt Huawei. Har hatt 1 iPhone før. Har nå Sony og hater designet. Har den på 4. året. Samsung tror jeg ikke at jeg vil ha heller, stygt og uoversiktlig design. Anonymkode: 37b81...7e5 Hva du velger er helt avhengig av hva du ønsker og trenger, samt hvor mye penger du vil legge i en telefon. Har huivei som vi har til hustelefon, radio m.m. Helt grei til det bruket. Ellers har jeg Iphone 6S til dagligtelefon. Grunnen er enkel, jeg trenger Siri sin assistanse, kunne gi kommandoer med stemme fremfor å knote med telefonen. Ellers ville jeg brukt Samsung, fortsatt. For meg er også størrelse på telefonen i lomma og veska av netydning. Å drasse rundt på en svær kloss er ikke noe særlig. Men mannen, som har betalt telefon fra arbeidsgiver, skifter stadig til det nyeste og beste - ifølge han selv. Anonymkode: 95029...e09
Sirah Skrevet 24. januar 2019 #13 Skrevet 24. januar 2019 Det hele kommer vel egentlig ann på om du liker Apple eller Android sitt system. Personlig kan jeg virkelig ikke fordra Android og disse telefonene utgår pga det. Både Apple og Huawei har gode telefoner. Man kan nok likevel ikke sammenligne iPhone 6 eller 7 opp mot de du nevner fra Huawei. 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #14 Skrevet 24. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå for Huawei mate om du vil ha bra kamera. Selv har jeg nyeste iphone og er veldig fornøyd, men langt over din prisklasse. Huawei er en god andreplass. Anonymkode: 02137...9e0 Mate light mener du? Synes mate pro er dyr og. Anonymkode: ee048...781
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #15 Skrevet 24. januar 2019 4 timer siden, Sirah skrev: Det hele kommer vel egentlig ann på om du liker Apple eller Android sitt system. Personlig kan jeg virkelig ikke fordra Android og disse telefonene utgår pga det. Både Apple og Huawei har gode telefoner. Man kan nok likevel ikke sammenligne iPhone 6 eller 7 opp mot de du nevner fra Huawei. Sant, det er søppel. Anonymkode: 5557e...806
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #16 Skrevet 24. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sant, det er søppel. Anonymkode: 5557e...806 Hva er søppel? Huawei eller iPhone? Husk det er p20 lite jeg snakker om. Anonymkode: 37b81...7e5
Gjest BabyBlue Skrevet 24. januar 2019 #17 Skrevet 24. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart det, mye bedre å bli overvåket av et undertrykkende diktatur som kommer til å være vår fiende i en evt. konflikt, enn USA. Jadda... Apple legger stadig inn nye hindringer for å gjøre det vanskeligere for bl.a. amerikanske myndigheter å overvåke. Hvis Huawei hadde gjort det samme for kinesere ville hele ledelsen "forsvunnet" i en av torturleirene til Kina. Anonymkode: b9b6f...9c4 Men nå blir ikke Android treige så fort en ny toppmodell kommer ut. Og overvåket blir man uansett. Byttet fra Apple til Android og det er ingen tvil om hvilke telefoner som tåler mest og varer lengst. Pluss at jeg kan laste ned hva F jeg vil og skreddersy telefonen min. Men det gjør selvsagt Apple best for folk som er grønne, trykker på alt mulig rart og ikke vet at antivirus også finnes for telefoner. Apple er ikke bare teknologi, det er en livsstil. Også tåler de temperaturendringer serdeles dårlig, noe som gjør de lite resiliente for norske forbrukere som kan gå fra å ha mobilen i plussgrader til minusgrader. Veldig irriterende å ha en fulladet telefon som skrur seg av med fulladet batteri bare fordi det er kaldt ute. Men altså ... når Apple funker så funker det meget bra, det er bare synd den ytelsen ikke varer så lenge. Skal man investere kjøper man android, om man driter penger kjøper man Apple. Begge er gode alternativer, men sistnevnte vil koste mer på sikt om man er en lojal forbruker.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #18 Skrevet 24. januar 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er søppel? Huawei eller iPhone? Husk det er p20 lite jeg snakker om. Anonymkode: 37b81...7e5 Iphone. Anonymkode: 5557e...806
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #19 Skrevet 24. januar 2019 4 minutter siden, BabyBlue skrev: Men nå blir ikke Android treige så fort en ny toppmodell kommer ut. Og overvåket blir man uansett. Byttet fra Apple til Android og det er ingen tvil om hvilke telefoner som tåler mest og varer lengst. Pluss at jeg kan laste ned hva F jeg vil og skreddersy telefonen min. Men det gjør selvsagt Apple best for folk som er grønne, trykker på alt mulig rart og ikke vet at antivirus også finnes for telefoner. Apple er ikke bare teknologi, det er en livsstil. Også tåler de temperaturendringer serdeles dårlig, noe som gjør de lite resiliente for norske forbrukere som kan gå fra å ha mobilen i plussgrader til minusgrader. Veldig irriterende å ha en fulladet telefon som skrur seg av med fulladet batteri bare fordi det er kaldt ute. Men altså ... når Apple funker så funker det meget bra, det er bare synd den ytelsen ikke varer så lenge. Skal man investere kjøper man android, om man driter penger kjøper man Apple. Begge er gode alternativer, men sistnevnte vil koste mer på sikt om man er en lojal forbruker. Jeg har en godt brukt iphone 6s, den er ikke blitt treg selv om det en hel del nyere modeller på markedet nå 🙂 jeg hadde andriod før, men foretrekker ios. Men nå bruker jeg ikke mobilen til noe særlig annet enn internett, facebook, sms, ta bilder og ringe folk da. Har liksom ikke behov for alt mulig rart på telefonen min. Anonymkode: 675e3...ad8
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #20 Skrevet 24. januar 2019 3 minutter siden, BabyBlue said: Men nå blir ikke Android treige så fort en ny toppmodell kommer ut. Og overvåket blir man uansett. Byttet fra Apple til Android og det er ingen tvil om hvilke telefoner som tåler mest og varer lengst. Pluss at jeg kan laste ned hva F jeg vil og skreddersy telefonen min. Men det gjør selvsagt Apple best for folk som er grønne, trykker på alt mulig rart og ikke vet at antivirus også finnes for telefoner. Jeg har aldri hatt en Iphone og kommer neppe til å kjøpe en, men dette er ikke sant. En ny Iphone vil få OS-oppdateringer i mye lengre tid enn en hvilken som helst Android-telefon. Nå kan man i tillegg få byttet batteri på Iphone for noen få hundrelapper. For de fleste Android-telefoner er det umulig å få tak i originale batterier, og det koster så mye å få byttet på et originalt serviceverksted at man like godt kan kjøpe en ny telefon. Det stemmer at det finnes antivirus for Android, men det er tilnærmet verdiløst siden ikke de har god nok tilgang til systemet. Den desidert beste måten å sikre telefonen på er å ha siste versjon av OSet med alle sikkerhetsfikser installert, og med Android får man bare det i 1-2 år. Anonymkode: b9b6f...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå