AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #1 Skrevet 24. januar 2019 Hei! Jeg skal på jobbtur til Japan i mars/april. Siden det er jobbtur er det mye kurs osv, men vi har til sammen 5 dager fri. Jeg ønsker å benytte meg av disse fem dagene til å oppleve Japan og Tokyo. Noen som har tips til hva keg bør se, hvor jeg bør spise osv? Blir også glad for generelle reisetips. Er ikke den mest bereiste personen Anonymkode: ad1ef...e02
gard Skrevet 24. januar 2019 #2 Skrevet 24. januar 2019 Jeg slenger meg på dette emnet for å se om du får noen gode innspill. Jeg har også et par dager i Tokyo i neste måned. Jeg var i Tokyo for noen år siden (se http://gardkarlsen.com/japan_tokyo.htm ) og da hadde vi to uker som vi brukte på å se landet fra Tokyo til Hiroshima. Hvis du får tid til å reise rundt litt så er det greit med et Railpass.
adventureinacup Skrevet 24. januar 2019 #3 Skrevet 24. januar 2019 (endret) Vil anbefale å teste ut en eller flere temarestauranter når du er i Tokyo. De har virkelig alt mellom himmel av jord når det kommer til temaer. Ta gjerne en titt på dette blogginnlegget der jeg har skrevet litt om mine favoritter: https://adventureinacup.com/kawaii-and-themed-restaurants-in-tokyo/ Ellers er et besøk på et onsen en spennende og annerledes opplevelse. Onsen er et slags felles bad (delt inn i herre- og dameavdeling da man ikke kan bruke badetøy) med forskjellige små basseng, varme og kalde. Jeg besøkte et i Tokyo, men husker dessverre ikke navnet. Det var i hvert fall et kjempestort kompleks med godt utvalg av restauranter og du får låne en kimono som du går rundt med mens du er der. Endret 16. mars 2019 av Flying Aubergine
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2019 #4 Skrevet 24. januar 2019 Jeg er sååå misunnelig! Tokyo er helt fantastisk. Menneskene, maten, kulturen.. Wow! Dra på Kabuki teater - en unik opplevelse, besøk de mange parkene, Tokyo tower er gøy, kryss fotgjengerfeltet i Shibuya, prøv en deilig dessert hos Maid café i Akihabara. Kos deg!!! Anonymkode: e98a1...e51 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #5 Skrevet 26. januar 2019 Tusen takk for innspill! Skal sjekke ut alle tipsene og se hva som er aktuelt (siden vi bare har 5 dager fri) men ønsker også flere tips! Anonymkode: ad1ef...e02
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2019 #6 Skrevet 26. januar 2019 Anbefaler en tur innom shinjuku. Det er millioner av neonlys, lyder og inntrykk. Vi gikk å måpet hele turen innom der. Masse turister der da, men det var helt crazy der 😛 Anonymkode: 61c1c...ffc
Gjest Linaria Skrevet 26. januar 2019 #7 Skrevet 26. januar 2019 Harajuku er et utrolig spennende område med interessante klesstiler. Matmessig bør du absolutt prøve sukiyaki. Jeg spiste det i Kyoto, og det var virkelig fantastisk! Jeg syntes ikke det var sååå mange turister der, eller kanskje fra andre asiatiske land, men det var selvfølgelig utrolig mange mennesker der. Det gikk likevel helt fint. Jeg var der i november, og tenker å dra tilbake allerede i år.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2019 #8 Skrevet 7. februar 2019 Vil anbefale MORI Building Digital Art Museum, Harajuku-distriktet (Meiji Shrine, Takeshita street, Omotesando street), Yasukuni shrine m/ Yushukan krigsmuseum («kontroversiell» plass), Shibuya crossing for neonlys, Tokyo Sky Tree (om du ikke er vant til høye bygg), Hama-Rikyu Garden m/ tehus i midten, Akihabara-distriktet (anime/manga/elektronikk/Maid cafe osv.), Yurikamome-linjen til Odaiba er også kul og litt futuristisk, Keiserpalasset (kan dog bare se Eastern Gardens). En natt eller to i Kyoto er heller ikke dumt (da kan du reise med Shinkansen lyntog!). Eventuelt kose deg på ryokan (Japansk vertshus) med «onsen» varme kilder og «kaiseki»-måltid i naturskjønne Hakone som er mye nærmere Tokyo. Anonymkode: 2bfa6...f12
gard Skrevet 7. februar 2019 #9 Skrevet 7. februar 2019 Jeg tror jeg kommer til å gå for en mat tour i Tokyo for å få en introduksjon til mat og kultur og jeg har kikket på denne: https://www.magical-trip.com/tours-japan/tokyo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå