Gjest lilletroll Skrevet 12. april 2005 #61 Del Skrevet 12. april 2005 Det plukket jeg opp i begynnelsen av denne tråden. Det var noen som sa at den sprekker hvert 5. år........ Ja det er jo ikke bare deg som er uvitende i denne tråden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. april 2005 #62 Del Skrevet 12. april 2005 Jeg har silikon innlegg. Jeg hadde en liten pupp og en større pupp. Og ville ikke være avhengig av geleinnlegg i BH resten av livet. Og når jeg sier at det var forskjell på dem så var det virkelig stor forskjell. Den ene puppen bestod av en litt stor bryst vorte. den andre var en B-cup. Nå har jeg to B til C -cup. ( kommer an på type BH) Jeg tar gjerne en ny operasjon om 10- 20 år. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg gjorde det. Og myten om at silikon ser så veldig falske ut stemmer ikke. Mine "henger" naturlig på kroppen og det er INGEN som kan se at jeg har silikon, siden jeg alltid har hatt innlegg i BH. Så det er kun de i den nærmeste familie og venne kretsen som vet at jeg har det. Jeg er 23 år og har ikke fått barn enda. jeg veide veldig for og imot før jeg gjorde detta. Søkte rundt på alle internett sider jeg fant. snakkket med folk som hadde gjordt dette før meg. Gikk på 4 konsultasjoner på forskjellige klinikker for å finne den jeg følte meg mest trygg på. Så også på bilder og dokumentarer som omtalte de som hadde tatt ut og eventuellt lagt inn nye. Men jeg skjønner at det finnes mennesker der ute som ikke skjønner hvorfor vi gjør dette? Samma som at jeg skjønner ikke hvorfor noen menn opererer for å få en lengre penis. Men sånn er det bare. Vi er forskjellige, og takk gud for det. Hvis ikke hadde det blitt kjedelig. ( beklager eventuelle skrive feil.....sitter på jobb og har litt liten tid :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt22 Skrevet 12. april 2005 #63 Del Skrevet 12. april 2005 Lurer bare på om GUTT22 kan komme med vitenskapelig dokumentasjon på at silikon fremkaller kreft.... Det kunne jeg gjerne tenkt meg å lese. Hilsen CeeCeeDette er klart et veldig vanskelig spørsmål som det helt klart ikke har vært forsket nok på fra særiøse aktører. Men etter et raskt søk med Google fant jeg blant annet dette: However' date= implant patients were three times more likely to die from respiratory tract cancer, two to three times more likely to die from brain cancer, and four to five times more likely to die from suicide than the comparison group; only the rates for respiratory cancers reached statistical significance. It is possible that these higher risks are not related to exposure to silicone, but are due to either chance findings or to factors common to women who choose to have implants. Men som med all annen kreftforskning så er det mange undersøkelser mot og noen få for. Jeg velger å tro at det er noe i det når noen få finner at det er noe galt... Ellers holder det å bruke huet! Dette med statistisk signifikans betyr bare at det er vanskelig å si om dette kommer av silikonimplantet eller av andre faktorer som er vanlige hos kvinner som tar silikonimplant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt22 Skrevet 12. april 2005 #64 Del Skrevet 12. april 2005 Ja det er jo ikke bare deg som er uvitende i denne tråden hehe Se denne linken: http://www.fda.gov/cdrh/breastimplants/bre...s_brochure.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 12. april 2005 #65 Del Skrevet 12. april 2005 hehe Se denne linken: http://www.fda.gov/cdrh/breastimplants/bre...s_brochure.html Hvis poenget med denne linken var å få meg til å innse at jeg mest sannsynlig må operers igjen har du feilet lit, for alle som har gjort litt research før operasjonen VET dette....det som var mitt poeng er at du trenger ikke opereres hvert femte år.....tvert om kan mange nå leve med de samme implantatene opp i mot 20 år, og det er faktisk ganske lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt22 Skrevet 12. april 2005 #66 Del Skrevet 12. april 2005 Hvis poenget med denne linken var å få meg til å innse at jeg mest sannsynlig må operers igjen har du feilet lit' date=' for alle som har gjort litt research før operasjonen VET dette....det som var mitt poeng er at du trenger ikke opereres hvert femte år.....tvert om kan mange nå leve med de samme implantatene opp i mot 20 år, og det er faktisk ganske lang tid.[/quote']Selvopptatt?! Nei, denne linken var ikke ment for deg i det heletatt... Den var ment for alle som leser denne tråden. Det var en del opplysninger på den, blandt annet 25 (tror jeg) mulige komplikasjoner utenom visse sykdommer nevnt over. Kan jo være nyttig å vite for de som ennå ikke har tatt men vurderer. Jeg forstod poenget ditt fullt ut. Måtte bare le litt da du skrev "Ja det er jo ikke bare deg som er uvitende i denne tråden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt22 Skrevet 12. april 2005 #67 Del Skrevet 12. april 2005 Hvis poenget med denne linken var å få meg til å innse at jeg mest sannsynlig må operers igjen har du feilet lit' date=' for alle som har gjort litt research før operasjonen VET dette....det som var mitt poeng er at du trenger ikke opereres hvert femte år.....tvert om kan mange nå leve med de samme implantatene opp i mot 20 år, og det er faktisk ganske lang tid.[/quote']Selvopptatt?! Nei, denne linken var ikke ment for deg i det heletatt... Den var ment for alle som leser denne tråden. Det var en del opplysninger på den, blandt annet 25 (tror jeg) mulige komplikasjoner utenom visse sykdommer nevnt over. Kan jo være nyttig å vite for de som ennå ikke har tatt men vurderer. Jeg forstod poenget ditt fullt ut. Måtte bare le litt da du skrev "Ja det er jo ikke bare deg som er uvitende i denne tråden". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 12. april 2005 #68 Del Skrevet 12. april 2005 Dette er klart et veldig vanskelig spørsmål som det helt klart ikke har vært forsket nok på fra særiøse aktører. Men etter et raskt søk med Google fant jeg blant annet dette: Det er helt greit at du velger å tro, men da må du heller ikke uttrykke deg som om det du sier er en påstand slik du gjorde i den tidligere posten din. Der skrev du at silikon er kreftfremkallende. Det blir litt misvisende. Jeg tror at de fleste som tar silikon implantat, eller annet implantat (Chesive Gel, eller saltvann, som forøvrig begge inneholder silikon.) er klar over alle risikoene og komplikasjonene det kan medføre. Jeg velger å tro at jenter som gjør dette er oppegående, voksne mennesker som har vett nok til å tilegne seg kunnskap om emnet før de går til det steget å la seg operere. Alle vet at alle typer inngrep innebærer en viss risiko. Nå har jeg kikket på den linken du gav her, og jeg visste om alle de komplikasjonene/ risikoene som her ble listet. Jeg satte meg grundig inn i hvert enkelt, og leste meg til symptomer og annen info. etter å ha vurdert for og imot, valgte jeg å la meg operere. 1/4 av det som ble listet opp der er forøvrig risikoer og komplikasjoner som kan oppstå ved alle typer kirurgiske inngrep. Andre typer inngrep har nok andre typer risikoer og komplikasjoner som kan oppstå. I Norge finnes det desverre mange plastikk kirurger som ikke er så oppdaterte på emnet, og derfor kanskje ikke opplyser pasienten godt nok. Det er derfor ekstra viktig at jentene selv tilegner seg denne kunnskapen. Det finnes heller ingen gode norske nettsider med et veld av informasjon, slik det gjør i Storbritannia og USA. Det kan derfor være vanskelig for jenter å finne god informasjon på sitt eget språk. Ekstra vanskelig blir det dersom man ikke er så stø i Engelsk. Jeg dedikerer derfor mye av min fritid til å opplyse norske jenter om emnet. I og med at jeg har tilegnet meg enormt mye informasjon vil jeg gjerne dele dette med jenter som vurderer å legge inn implantat. Dette gjør jeg uten å forherlige brystforstørrelse, men gjennom å være ærlig å opplyse om komplikasjoner og risikoer som kan oppstå. Hilsen, CeeCee. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt22 Skrevet 14. april 2005 #69 Del Skrevet 14. april 2005 Det er helt greit at du velger å tro, men da må du heller ikke uttrykke deg som om det du sier er en påstand slik du gjorde i den tidligere posten din. Der skrev du at silikon er kreftfremkallende. Det blir litt misvisende. Hvis du ikke fikk med deg det som stod på engelsk som var et utdrag av en rapport fra en undersøkelse National Cancer Institude i USA foretok i 2000-2001, så "velger jeg ikke å TRO" at silikon er kreftfremkallende: "However, implant patients were three times more likely to die from respiratory tract cancer, two to three times more likely to die from brain cancer, and four to five times more likely to die from suicide than the comparison group." -> "Implant pasienter har imidlertid tre (3) ganger større sjanse for å dø av kreft i åndedretts-systemet, to (2) til tre (3) ganger større sjanse for å dø av hjernekreft og fire (4) til fem (5) ganger større sjanse for å dø av selvmord enn sammenligningsgruppen." - I tilfelle du trengte hjelp med å få det oversatt. At det er spesiellt hjernekreft og lunge-/hals- kreft som er spesiellt utpreget hos silikonpasienter kan ha sammenheng med veldig mange faktorer, f.eks. at disse cellene er mer sårbare/mindre motstandsdyktige enn andre celler. DU kan også velge å tro hva du vil. Jeg stoler fortsatt mer på undersøkelser gjort av uavhenginge statlige forsknings institutter enn på undersøkelser gjort av / betalt av interesseorganisasjoner - uansett tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 14. april 2005 #70 Del Skrevet 14. april 2005 Til gutt22: Silikon brukes også til bla; hjerteklaffer, falske ledd i kroppen, pacemakere og i langtidskatetere. Ikke nok med det, men narresmokker til barn er også laget av silikon. Hvordan er kreftforekomsten i disse tilfellene? Om silikon er kreftfremkallende, hvorfor brukes det? Hvorfor er det ikke inndratt for lenge siden? Alle andre stoffer de finner kreftfremkallende blir jo inndratt og med de tallene du viser til, er jo silikon utrolig kreftfremkallende? Mer enn asbest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt22 Skrevet 14. april 2005 #71 Del Skrevet 14. april 2005 Hilde K S: Rapporten fra National Cancer Institute sier at kvinner med silikonimplanter har en større sjanse for å få hjernekreft eller kreft i lunge/hals. Den sier også at for alle andre typer kreft var det ingen signifikant forskjell. Altså, man kunne ikke si om silikon var en invirkende faktor for å utvikle andre typer kreft i denne undersøkelsen. Tallene sier derfor langt i fra at silikon-implanter er mer kreftfremkallende enn asbest. Silikon-implanter kun har blitt brukt siden 1963 - Det er ikke mulig å trekke faste konklusjoner innen slik forskning før man har fulgt hele livsløpet til målgruppen og en referansegruppe. Det er altså ennå ikke mulig å si med fasthet hverken at silikonimplanter ikke er generellt kreftfremkallende eller at de er det, selv om det har blitt gjort noen undersøkelser på det. (Dette stod i innledningen av rapporten). Det betyr at resultatene deres kan tyde på det de sier, men at hverken de eller noen andre kan ikke si det med fasthet, fordi de ikke har hatt mulighet til å følge pasientene over lang nok tid. Den sier heller ikke noe om silikon i narresmukker, men den sier noe om dødsårsaker blandt kvinner som har valgt å kirugisk operere inn silikonimplanter i kroppen sin. De selger fortsatt teflonstekepanner, selv om de vet at teflongass (som du får dersom du steker på veldig sterk varme i en teflonpanne) er ekstremt kreftfremkallende... Det er heller ikke forbudt å røyke! Osv, osv... for visse ting, må man rett og slett ta litt ansvar selv... http://www.nci.nih.gov/newscenter/siliconefactsheet I tilfelle jeg har glemt å legge ut linken til rapporten. Nå skal det også sies at jeg har ikke gjort noen stor jobb med å lete etter slike rapporter på nettet... let selv etter forskningsrapporter på temaet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 17. april 2005 #72 Del Skrevet 17. april 2005 Hmmmm... Litt rart at norske spesialister i kirurgi legger inn silikon på kreftpasienter da, hvis det er såååå farlig... Jeg mener, hadde jeg fått kreft og blitt frisk, så hadde jeg ikke lagt inn silikon som kunne føre til at jeg fikk kreft igjen... Du har lest et par studier, men det finnes enormt mange studier... Her er noen: http://www.justbreastimplants.com/implants...one_studies.htm Lykke til med lesingen! Hilsen CC! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 22. april 2005 #73 Del Skrevet 22. april 2005 Jepp, det var det jeg tenkte... Nå ble det stille i tråden her... Wonder why??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt22 Skrevet 5. mai 2005 #74 Del Skrevet 5. mai 2005 Sorry... sjekka ikke tråden før nå. Viss du ikke har skjønnt det ennå, så er det ikke mulig å si at sillikon helt sikkert fremkaller kreft eller at det ikke gjør det. Men det er noen studier som TYDER PÅ at det kan gjøre det. Mens andre tyder på det motsatte. Men du får iallefall ha lykke til med puppene dine. (Kirurger er vel ikke kreftforskere)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2005 #75 Del Skrevet 5. mai 2005 Sorry... sjekka ikke tråden før nå. Viss du ikke har skjønnt det ennå, så er det ikke mulig å si at sillikon helt sikkert fremkaller kreft eller at det ikke gjør det. Men det er noen studier som TYDER PÅ at det kan gjøre det. Mens andre tyder på det motsatte. Men du får iallefall ha lykke til med puppene dine. (Kirurger er vel ikke kreftforskere)? Du bør legge merke til at de forskningsrapportene som ikke finner noen sammenheng mellom silikonpupper og sykdommer, er seriøse. Til eksempel har revmatikerteamet på Ullevaal forsket på sammenhengen mellom silikon og revmatsme og ikke funnet noen sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå