Gå til innhold

Silikonen sprekker!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Silikon ser kunstig ut (hvem har naturlig to halvkuler som peker rett ut uansett hvordan du beveger deg?)!

Silikonpupper trenger faktisk ikke å se sånn ut......!!!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes på ingen måte man kan sammenlikne sjebnen til en som har mistet ett bryst pga kreft med en som er naturlig flatbrystet, MEN; jeg tror så gjerne på at for den som alltid har hatt litt bryst men mistet alt pga amming, så føles det også som å miste to kroppsdeler man faktisk har vært vant til å ha og vant til å se som en naturlig del av kroppen sin.

har tenkt på implantat flere ganger når jeg var yngre og er rimelig klar over at dersom jeg mister det lille jeg har etter amming, så kommer jeg til å vurdere det igjen.

selvsagt er personlighet viktig, men hvordan man føler seg helhetlig vil for mange av oss også spille inn til en viss grad, ikke bare på puppestørrelse, men på hvordan man føler kroppen sin ellers er også. noen synes de har for liten rumpe og mangler kvinnelige former, andre synes de er for tjukke og føler at de mister alt av kvinnelige former, og det er dusinvis andre følelser som viser oss at det ytre faktisk HAR noe å si for hvordan vi føler oss med oss selv som en helhet. det er vel sammen følelsen som gjør at vi uten særlig pupp, savner den delen av kroppen som vi føler ville gitt oss noe som føles mangler på kroppen vår.

(jeg lever vel med mine små pupper jeg altså, med litt push og litt innlegg når jeg synes det føles vel, men de ER ikke proposjonelle i forhold til resten av kroppen) :wink:

og til gutt22 (eller noe sånt): dersom du VIRKELIG er interessert i å vite hvorfor jenter legger inn silicon, kanskje du skulle begynne å lese om det litt mer ukritisk først? du sier du er her kun for å forstå hvorfor kvinner legger inn silicon, men du tror ikke på svarene..... dersom du allerede har bestemt deg i hodet ditt for hvorfor alle jenter legger inn silicon, så har du jo fasiten. ikke lat som du er villig til å forstå noe du allerede har bestemt deg for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jammen brystene er jo faktisk konstruert for å gi melk til babyer (!!) og det er naturlig at de forandrer seg mer/mindre etterhvert som man blir eldre, blir tykkere/tynnere eller etter at man har fått barn. Hvorfor er det så vanskelig å godta at også bryster er forskjellige? Hvorfor er det en kroppsdel vi på død og liv skal ha perfekt, og hvorfor er det perfekte brystet et kunstig bryst? (for ærlig talt - hvor mange har bryster som ligner på silikonbryster fra naturens side?) Sitter kvinneligheten og feminiteten og identiteten vår virkelig i brystet? Og om den gjør det, er det jo et paradoks at vi i vår iver etter å bli mer kvinnelige faktisk gjør det vanskeligere å amme!

Har også til gode å møte en mann som syns silikonbryster er gode å ta på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er faktisk ikke alle som legger i så mye at andre ser det er silicon, kjenner ei som nettop fordi ho mista det lille ho hadde etter amming, la inn slik at hun igjen har en a-cup, INGEN ville tippet at hun har silicon om vi ikke visste det. (og har hørt lite om at mannen hennes synes de nye puppene er værre en en ikke-puppene hun satt igjen med) (men det er jo mulig han rett og slett ikke sier noe fordi hun faktisk tok det for egen del, og det ville vært usympatisk av ham å si at han ikke likte dem?)

joda, det er naturlig at kroppen forandrer seg i løpet av livet, men vi gjør da ting med kroppen ellers? vi slanger oss, vi trener for å holde kroppen slik vi liker, vi slanker oss på mer og mindre sunne måter.

dette går på følelser, følelser er fryktelig private og det er ikke alltid det er lett å sette fingeren på og forklare andre uten de samme følelsene hvorfor man føler som man gjør. men er det egentlig andres sak?

er ikke det viktigste at man gjør det man selv synes er viktigst?

hvis man ikke skal TA silicon/implantat pga andre, skal man da la være pga andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Hvorfor er det så vanskelig å godta at også bryster er forskjellige? ....

man kan være missfornøyd utifra egne følelser, ikke fordi de ser annerledes ut en andres, men fordi man ikke føler de står til resten av sin egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gutt22
og til gutt22 (eller noe sånt): dersom du VIRKELIG er interessert i å vite hvorfor jenter legger inn silicon' date=' kanskje du skulle begynne å lese om det litt mer ukritisk først? du sier du er her kun for å forstå hvorfor kvinner legger inn silicon, men du tror ikke på svarene..... dersom du allerede har bestemt deg i hodet ditt for hvorfor alle jenter legger inn silicon, så har du jo fasiten. ikke lat som du er villig til å forstå noe du allerede har bestemt deg for?[/quote']Det kan hende jeg har meninger basert på mine erfaringer om det ene og det andre. Men meningene mine forandrer seg etterhvert som folk svarer på HVORFOR DET IKKE ER SLIK som jeg mener (håper jeg iallefall). Jeg sa heller ikke at jeg KUN er inne på denne tråden for å forstå hvorfor kvinner legger inn sillicon - jeg er interessert i å vite hvorfor dere gjør det. Det var derfor jeg gikk inn på denne tråden i første omgang. Dessuten er det lettere å finne ut hva som ligger bak dersom man spørr eller ytrer meningene sine overfor de det gjelder.

Det at noen føler seg provosert av mine meninger forteller jo egentlig bare at jeg hadde rett. Det er ingen som blir provosert uten at man føler seg personlig angrepet. Og for å føle seg angrepet, så må det være noe bak det som blir sagt. Det er også underlig at nesten ingen forteller meg hvorfor jeg tar feil, men bare sier: "Nei, det er ikke sånn som du sier. Og du er en dust som har den erfaringen/meningen!" Man kommer jo ikke med personlige motangrep dersom man ikke føler seg personlig angrepet!

Nå har jeg oppfattet (av å lese denne tråden) at det med å føle seg feminin er et sterkt argument, som jeg forsåvidt kan forstå. Relatert til oss menn, vi vil jo også gjerne ha store muskler, som jeg antar er fordi vi ønsker å føle oss maskuline, selv om jeg ikke kan forstå en mann som velger å løse dette ved å legge inn silikonimplant under brystmusklene/biceps/lår/rumpe... Finnes det ikke andre/bedre måter å fremheve sin feminitet på enn å forstørre brystene?

Jeg tror også at vårt ytre reflekterer vår identitet...

Dersom du har hatt kreft, så preger vel det identiteten din ganske mye. Beklager om dette høres respektløst ut overfor dere som har opplevd brystkreft, det er ikke ment slik... Men er det ikke litt falskt å dekke over det som har skjedd ved hjelp av en operasjon? Vil det virkelig forandre identiteten din i positiv retning? Vil ikke det som har skjedd henge med deg resten av livet uansett? Silikon kan også være kreftfremkallende - er det vært å risikere å måtte oppleve det samme en gang til? Selv den aksellererte celledelingen når sårene gror etter en operasjon kan fremkalle kreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

vet du hva? du provoserer ganske enkelt fordi du provoserer. og det tror jeg du er veldig klar over at du gjør.

Og for mange av oss er operasjonen og valget om å gjennomføre den et så ømt tema at de fleste av oss velger å holde tanker og følelser for oss selv, til tross for at vi føler oss angrepet fra alle kanter med jevne mellomrom.

At vi bjeffer litt er ikke så rart. Men å la seg provosere er vel heller normalt i et diskusjonsforum ,eller hva? synes ikke du gjør rett i å trekke de konklusjonene du gjør.

for meg personlig er du helt på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt22
vet du hva? du provoserer ganske enkelt fordi du provoserer. og det tror jeg du er veldig klar over at du gjør.
"Du blir sint fordi du blir sint" - er det det du sier?

Ellers takk for at du framhevert poenget mitt...

Det at noen føler seg provosert av mine meninger forteller jo egentlig bare at jeg hadde rett. Det er ingen som blir provosert uten at man føler seg personlig angrepet. Og for å føle seg angrepet' date=' så må det være noe bak det som blir sagt. Det er også underlig at nesten ingen forteller meg hvorfor jeg tar feil, men bare sier: "Nei, det er ikke sånn som du sier. Og du er en dust som har den erfaringen/meningen!" Man kommer jo ikke med personlige motangrep dersom man ikke føler seg personlig angrepet![/quote']

Og dette er vel et ganske anonymt forum? Du kan jo bare svare som gjest dersom du ikke vil si hvem du er.

Reflekterer du ikke over handlingene dine? Eller er årsaken så privat at du egentlig ikke er helt klar over hvorfor du gjorde det selv?

At jeg er helt på viddene iforhold til deg er vel heller ikke særlig informativt. Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Puppeløs

Jeg er en flatbrystet jente, har alltid vært det. Med flat mener jeg at jeg ikke kan fylle en aa-cup. Jeg synes jo det er pent med litt pupper jeg som de fleste andre, men det er jo et tankekors at pupper blir likere og likere fordi det er flere og flere som opererer seg. Og preferansene for hva som er pene pupper er stort sett ganske like (blant jenter som opererer seg i hvertfall) virker det som. Om noen år vet man nesten ikke hvordan en normal pupp føles og ser ut etter f.eks. amming av barn? Det vil jo få dem som er like flate som meg til å føle seg enda mer unormale? Nå vil jeg poengtere at jeg personlig aldri har følt meg unormal, tvert i mot elsker jeg puppene mine. Hvorfor? Jo fordi de er en del av meg, fordi de gir meg glede når kjæresten min kjærtegner dem, fordi jeg forhåpentligvis skal amme mine barn med dem. OG fordi kjæresten min elsker dem.

Jeg stusser over at så mange mener at femininiteten sitter i puppene! Det gjør den da vitterlig ikke! Jeg føler meg, og har alltid følt meg, ultrafeminin. Derfor tror jeg at jeg oppfattes slik også. Man utstråler jo det man føler. Jeg har litt vondt av dem som virkelig mener at de får et bedre selvbilde med silikon. Ikke minst overrasker det meg at det gjelder så mange! Er forøvrig langt på vei enig med Gutt22.

Argumentet med at brystene skal passe sammen med resten av kroppen, rent proporsjonalt, faller egentlig på sin egen urimelighet da det ikke er noen mal for hvilke proporsjoner som er såkalt "riktige". Ifølge vestlig skjønnhetsidealer skal det være slik og sånn, men hvem er det som avgjør at det er riktig da? Hvorfor er det ikke like "riktig" proporsjonalt med flate pupper og brede hofter? Er det like "galt" med digre pupper og smale hofter?

Uansett hva dere sier virker det for meg som om det dreier seg om å få selvbekreftelse ved å være mest mulig lik det godtatte idealet. Som ved at "femininiteten sitter i puppene" :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følelser, det er jo alt det dreier seg om, er det ikke?

at noen føler seg feminine med små bryster er alldeles flott! at noen ikke føler seg feminine med små bryster er kanskje trist, men det er jo like reelt disse's høyst personlige følelser ovenfor egen kropp?

Miss Puppeløs' kommentar:

"Argumentet med at brystene skal passe sammen med resten av kroppen, rent proporsjonalt, faller egentlig på sin egen urimelighet da det ikke er noen mal for hvilke proporsjoner som er såkalt "riktige"."

sant nok at det ikke finnes noen mal for hva som er "riktig", men vi har vel våre egne maler? har vi ikke?

jeg vet hvordan jeg liker at min kropp ser ut, det er det som er min mal på hva som er "rett" for min kropp. Det er ikke en idealkropp eller barbiekropp, det er ikke engang en kropp som får hvermansen til å snu seg på gata, men det er den kroppen jeg personlig føler meg mest komfertabel med. mister jeg den, så vil jeg savne den og kanskje ikke føle meg like hel lenger, og da kan jeg vurdere å få tilbake det jeg savner.

følelser hele veien, og skrekkelig individuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke riktig sted - men med referanse til overskriften - kanskje det er det likevel..

Etter å ha hatt gleden av å vært på mammografi i dag - hvor det faktisk kjennes ut som som puppene sprekker når de klemmes flate .. hvordan blir det da med silikon??

Kan man ta mammografi på samme måte? (de spurte ikke meg om jeg hadde noe -- men det så kanskje ikke sånn ut :ler: )

..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat

mine (tidligere) pupper hadde det ikke vært MULIG å tatt vanlig mammografi av, så jeg er operert og fornøyd med det. har hørt at det blir brukt ultralyd ved mammografi av pupper med implantat, noen som vet om dette stemmer?

gutt22: du kan jo sammenligne små bryster med mikro-penis? er visst endel som opererer den og? og bruker div. for å forlenge den?

forresten finnes det jo folk (menn) som legger inn silikon i leggmuskler (kroppsbyggere)! proporsjoner igjen.

er du virkelig interessert i dette her, kan du jo søke litt på forumet, veldig mange silikon-tråder her, jeg var med flittig på flere av dem, et par av dem er på over 20 sider.

og gidder du ikke, ja, så er du ikke egentlig interessert.

hilsen liza!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes plastikkpupper kan se veldig fine ut - helt til man tar på dem og finner ut hva som er inni.

Mitt syn er at brystinnlegg, spesielt hos unge jenter som har noe fra før, signaliserer en grunnleggende usikkerhet rundt egen kropp, og akkurat det finner jeg ikke tiltrekkende i det hele tatt.

Slik ser nå jeg på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har tilegnet meg utrolig mye kunnskap om brystforstørrelse, kom det ikke opp noe nytt for meg i den dokumentaren. De fleste risikoer og komplikasjoner har jeg allerede har lest om.

De som tok altfor store innlegg burde ha visst om hvilke risikoer det innebar. Det er forståelig at de går på TV for å snakke om det, men de burde også sagt at de ikke hadde gjort grundig nok research før de la inn implantatene. Hadde de gjort "jobben sin" med research før operasjonen hadde visst at slike komplikasjoner kan oppstå, og da hadde de sett symptomene før de utviklet seg til å bli så store. De hadde derfor ikke fått det sjokket da komplikasjonene oppstod. Dersom en infeksjon i et sår blir oppdagert tidlig, og blir behandlet på et tidlig stadium, vil slike skrekk historier ikke eksistere. Dette handler om pasientensansvar om å tilegne seg kunnskap om emnet. Man må vite om symptomene, og ha vett til å ringe sin kirurg dersom man oppdager noe abnormalt, uansett hvor små symptomene er.

En pasient har også et ansvar til å velge en god kirurg. Dersom man går på konsultasjoner på flere klinikker før man bestemmer seg, ser man at det er stor forskjell på praksis og kunnskapsnivået på de ulike kirurgene. Man skla ikke bare velge den første, beste og billigste. Dersom man bare slår opp på Gule Sider og plukker ut en kirurg er det et stort tegn på uansvarlighet hos pasienten. Da skaper man problemer for seg selv....

Jeg tror nok ikke den dokumentaren kommer til å skremme bort de som virkelig ønsker å gjennomføre et slikt inngrep, men håper at den posititvt bidrar til at kvinner begynner å forstå at man MÅ HA KUNNSKAP om innngrepet FØR man går til det steget å legge seg under kniven!!!

Denne diskusjonen kommer nok til å herje på KG en stund regner jeg med... Det er så forskjellig syn på plastisk kirurgi, og man vil aldri bli enige uansett, men det blir spennende å følge denne diskusjonen. Jeg for min del synes det er positivt at den ble sendt, og håper den er en vekker for kvinner om at de selv har ansvar for å tilegne seg kunnskap om inngrepet.

Forøvrig vet jeg om damer som har hatt implantatene sine i ca 20 år uten komplikasjoner. Så lenge det ikke er noe galt med implantatene trenger de ikke byttes ut før det har gått ca 15-20 år. Allikevel anbefaler produsentene at man bytter dem ut etter 10-15 for sin egen skyld. Utviklingen på dette området har vært formidabel, så dagens implantater er mye bedre enn de var for 20-30 år siden, og vil ideelt sett vare lenger.

Tar man brystforstørrelse i 20 års alderen bør man regne med å måtte ta 2-3 til operasjoner til i løpet av livet, men det sier seg jo selv.

Lurer bare på om GUTT22 kan komme med vitenskapelig dokumentasjon på at silikon fremkaller kreft.... Det kunne jeg gjerne tenkt meg å lese.

Hilsen CeeCee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lilletroll
Hva får deg til å tro at folk ikke vet hva de snakker om, selv om de kanskje ikke har vært igjennom akkurat det samme som du har?

Det avslører du i det du skriver :roll: Hadde du vært opplyst hadde du visst at operasjonsfrekvensen for å bytte innlegg ikke er 5 år :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Silikon ser kunstig ut (hvem har naturlig to halvkuler som peker rett ut uansett hvordan du beveger deg?)!

Du har tydeligvis ikke sett bildene av CeeCee og Anki.....det ser særdeles naturlig ut skal jeg si deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt22

Det avslører du i det du skriver :roll: Hadde du vært opplyst hadde du visst at operasjonsfrekvensen for å bytte innlegg ikke er 5 år :roll:

Det plukket jeg opp i begynnelsen av denne tråden. Det var noen som sa at den sprekker hvert 5. år........ Så dette var et veldig dårlig argument for å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...