Gå til innhold

Silikonen sprekker!

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Ninakanin
Det er også utrolig hvor lett jenter blir provosert!

Forresten... si at du røyker. Og så kommer det en tråd her inne på kg, hvor noen sier bastante ting om hvem røykere egentlig er, siden de velger å røyke til tross for at det skader kroppen...

Tror ikke jenter er spesielt lette å provosere. De aller fleste tenner på alle plugger om noen som ikke vet hva de snakker om uttaler seg bastant om personligheter ut i fra ytre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gutt22

Er du helt sikker på at du ikke opplever mer oppmerksomhet fra gutter fordi du selv føler deg bedre og her mer selvtillit etter at du tok opperasjonen enn før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt22

Forresten... si at du røyker. Og så kommer det en tråd her inne på kg, hvor noen sier bastante ting om hvem røykere egentlig er, siden de velger å røyke til tross for at det skader kroppen...

Tror ikke jenter er spesielt lette å provosere. De aller fleste tenner på alle plugger om noen som ikke vet hva de snakker om uttaler seg bastant om personligheter ut i fra ytre ting.

Hva får deg til å tro at folk ikke vet hva de snakker om, selv om de kanskje ikke har vært igjennom akkurat det samme som du har?

Og, ja... jeg mener også bastant at det er en spesiell gruppe mennesker som røyker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gutt22
jeg har alltid utstrålt selvtillit!

:D Da var du antageligvis en like flott person før operasjonen også :)

btw: Høns flokker seg vel ikke etter pupper?

Jeg møtte ei jente på fest for et par år siden, som sa at hun hadde så store pupper. Det hadde jeg hverken lagt merke til eller tenkt over før hun sa det selv. Jeg bare hevet øyenbrynene og nikket bekreftende. :roll:

Hun er også den eneste jenta jeg har "flokket meg etter" som har hatt store pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har heller ikke fått mer oppmerksomhet etter at jeg tok silikon.

Og det er HELT i orden ! For det var som sagt ikke det som var poenget med operasjonen min. :)

Jeg gjorde det fordi jeg ville føle meg feminin. Og feminitet har (for min del) ikke noe å gjøre med oppmerksomhet, det har med følelse å gjøre. Følelsen av å føle seg KVINNE. Og har man pupper som en 5år gammel gutt (vilket betyr 0 pupp at all) føler ihvertfall ikke JEG meg så feminin.

Hadde jeg vært ute etter oppmerksomhet hadde jeg kjøpt meg superkorte miniskjørt og åletrange topper til et par hundre kroner.... Jeg tror de færreste er villige til å ofre 30 000 kroner og en smertefull operasjon bare for å få litt oppmerksomhet.

Å tro at "vi jenter" (som om alle jenter noen sinne kommer til å være like :roll: ) er så dumme at vi ofrer haugevis av penger OG komfort i noen uker (den første uka etter operasjonen var et rent helvete) kun for å få litt oppmerksomhet fra disse gudommelige mennene er arrogant og naivt.

Det er sikkert NOEN som gjør det for oppmerksomhet, men jeg tviler meeeget sterkt på at dette gjelder flertallet .

Synes det er deilig med store pupper jeg :D De er gode å ta på og ... de blir liksom ikke borte i handa slik de gjorde før. :ler: Og bare tanken på at de ER der får meg til å føle meg bedre.

Det er MAKS klisjè å si dette her, men det får bare gå: Jeg føler meg faktisk mer harmonisk og mere "hel" med pupper.

Og nei, de er ikke i veien. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Til alles store overraskelse har jeg høy utdanning og god intelligens. Jeg er langt fra noen Barbie. Jeg er bare en dame som vil ha en mulighet til å bruke bikini.

Det er klærne som skal tilpasses deg, ikke du som skal tilpasse deg klærne. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på å operere inn silikon etter at brystet har blitt fjernet etter en kreftoperasjon eller om det er borte etter amming?

En relativt synlig forskjell er jo at man ved kreft som regel har ett normalt bryst, og en side av kroppen uten brystvorte som kun er st stort arr. At man mangler et bryst blir mao relativt synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg tatt silikon uasnett hva og hvem som hadde vært rundt meg. Hadde jeg bodd i ei lite hytta langt uti skauen , hvor det ikke hadde vært mannfolk på mils omkrets, hadde jeg allikevel tatt silikon. !

Yea right.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En relativt synlig forskjell er jo at man ved kreft som regel har ett normalt bryst, og en side av kroppen uten brystvorte som kun er st stort arr. At man mangler et bryst blir mao relativt synlig.

Det er faktisk synlig å mangle to bryst også.

Jeg vedder på at du har pupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk synlig å mangle to bryst også.

Jeg vedder på at du har pupper.

Du ser altså ikke forskjellen på å KUTTE VEKK den ene puppen, med brystvorte og alt som er, og å være naturlig flatbrystet?

Du ser ikke at det en ganske vanskelig å skaffe seg en bh, når man har to bryster med svært ulik størrelse?

Hva tror du det kommr av at kreftpasienter får silikon gratis, mens naturlig flatbrystete ikke får det? Synes du det er urettferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det går an å kjøpe løse silikoninnlegg til å ha i bhen. Både til flatbrystede og kreftopererte.

Dessuten får faktisk folk med ekstremt lav selvtillit silikon på statens regning, de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten får faktisk folk med ekstremt lav selvtillit silikon på statens regning, de også.

De er det ikke mange av.

Du ser altså ikke forskjellen på å ha vært igjennom en livstruende sykdom, kutte av en del av kroppen, mangle brystvorte og bli helt flat på en side, og å være naturlig flat.

Synes du skulle ha litt mer respekt for hva kreftopererte kvinner går igjennom enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De er det ikke mange av.

Du ser altså ikke forskjellen på å ha vært igjennom en livstruende sykdom, kutte av en del av kroppen, mangle brystvorte og bli helt flat på en side, og å være naturlig flat.

Synes du skulle ha litt mer respekt for hva kreftopererte kvinner går igjennom enn som så.

Jeg har respekt for kreftpasienter. Jeg har også respekt for at flatbrystede velger å la seg operere. Det har ikke du?

Det er jo ingenting som gjør at det er mindre farlig med silikon for kreftopererte enn for andre mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

eh... tror anonym spurte et retorisk spørsmål, for å få frem hans/hennes syn på at å operere puppene for 1 av disse to grunnene gikk for det samme. Ikke et spørsmål om hvilke fysiske forskjeller som skjer på kroppen..

meg om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har respekt for kreftpasienter. Jeg har også respekt for at flatbrystede velger å la seg operere. Det har ikke du?

Hvor i all verden har jeg skrevet at jeg ikke respekterer de som legger inn silikon? Det er når man begynner å sammenlikne sine små bryster med kreftpasienter som har fått kuttet av et bryst jeg reagerer.

Og ja, selvfølgelig er det dse samme risikoene for kreftpasienter som for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Norge er et rikt land der de fleste kan realisere det de vil. Og betale for det de ønsker seg. Silikonpupper er luksus.

Moren min har fjernet det ene brystet, og går fortsatt i t-shirt uten BH. Jeg synes hun er tøff som også våger synliggjøre og alminneliggjøre dette.

Å være misfornøyd med kroppen sin og kunne gjøre noe med den, er en luksus vi i i-land har.

Støtter gutt22 som prøver å poengtere at det er mennesket bak som er viktigst for mange (de fleste).

At de som har tatt det skrittet å forstørre brystene føler seg støtt av det, får de ta på egen kappe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Yea right.

:ler:

Dere som sier dere legger inn silikon "for deres egen skyld": Er det å ha store bryster virkelig viktigere en hensynet til helse? Det er jo et rimelig stort inngrep, det er smertefult og det er forbundet med fare for lekasje etc.

Og dere som sier at dere gjør det for å føle dere mer kvinnelige: har vi kommet dit hen at den kvinnelige kroppen er kunstig? Silikon ser kunstig ut (hvem har naturlig to halvkuler som peker rett ut uansett hvordan du beveger deg?)!

Med silikonbryster som forbilde, vil de aller, aller fleste jenter føle seg ukvinnelige og "stygge". Jeg skjønner ikke at en unaturlig og kunstig form og konsistens på brystene kan få en til å føle seg mer feminin. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan like gjerne dø i en bilulykke eller ett fly kræsj... Selv om de på dette programmet opplevde at de sprakk betyr det ikke at det vil skje med alle andre også... At noen her kaller folk for dumme og i det hele tatt er bare dumt...Da kan man heller la være å svare mener nå jeg...

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...