AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #41 Del Skrevet 25. januar 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har utdanning som mattelærer, jeg lærte tiervenner da jeg gikk på skolen (og bruker det fortsatt som hoderegning), men jeg forsto faktisk ikke hva oppgaven spurte etter. Den er enkel å løse, men oppgaveformuleringen framstår for meg veldig rar. Anonymkode: 75456...a12 Trøstefullt😅💨 Anonymkode: 190e4...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #42 Del Skrevet 25. januar 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jammen ungene skjønte jo ikke oppgaven de heller. Anonymkode: a2430...5f8 Nettopp. Så da må vi foreldre prøve å forstå. Noe jeg ofte bruker lang tid på💨 Anonymkode: 190e4...d93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #43 Del Skrevet 25. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Så da må vi foreldre prøve å forstå. Noe jeg ofte bruker lang tid på💨 Anonymkode: 190e4...d93 Vi brukte flere timer på å skjønne den hehe! Anonymkode: a2430...5f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #44 Del Skrevet 25. januar 2019 Jeg gruer meg skikkelig til å hjelpe til med mattelekser etterhvert, har jo lært matte på en helt annen måte! Synes det burde være et innføringskurs for foreldre i den nye mattemetoden (gjerne på nett). Denne oppgaven var helt gresk for meg. Anonymkode: 8de9f...c54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #45 Del Skrevet 25. januar 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Datteren min går på ungdomsskolen. Den ene parallellklassen hennes har ikke mattelekser (de har en annen lærer), pga dette. Læreren vil ikke at foreldrene skal lære barna "feil" måte å regne ut på. Og fordi det er så stor forskjell på hva foreldrene kan, så noen vil få hjelp hjemme og andre ikke. Den klassen er like langt fremme som datteren min sin klasse, som har mattelekser. Anonymkode: 8f0ed...3cf Det er da ikke en feil måte å gjøre det på, det er forskjellige måter. Om en elev lærer flere måter å komme fram til svaret, er jo det en fordel! I matematikk er det generelt sett metodefrihet! Det som er viktig, er å vise framgangsmåten (og svaret). Det er man ser om eleven har forståelsen eller ei. Anonymkode: cdcd3...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå