Gå til innhold

Garn + mus = ...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vokst opp med mus i fjøsen, aldri fått noen smitte av dem, ikke foreldrene mine heller. Har også bodd i flere hus med mus, har mus i dette huset også, på kjøkkenet, så jeg er vel i livsfare da og har vært store deler av livet. Jaja, lever fint med musene jeg. 

Anonymkode: 327df...26d

TS Alt som er sjeldent er ikke umulig☺️ Så godt at ingen av dere har vært syke!

Anonymkode: 6ae2a...c5f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde gjort som noen foreslår, å koke garnet, tror jeg. Ull tåler koking, så lenge det ligger stille i vannet. Jeg har fullstendig musefobi, så hadde vært helt uaktuelt for meg å strikke med noe musene har vært borti, uten å vaske det først. Ville da hespet opp garnet, kokt det og hengt til tørk på tørkestativ, og så lagd nye nøster. Litt tidkrevende, men bedre enn å kaste masse garn, da.

Høres helt pyton ut, og vet ikke hva jeg hadde gjort om det hadde kommet mus i garnlageret mitt😱

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En digresjon, men jeg bare må få det ut et sted: Apropos mus.. så ser det ut til at den jeg traff i går, ikke kom inn med veden, for nå oppdaget vi en til. :sjokk:

Nå har jeg flyttet garnkurven høyt opp, vasker stua med lavendeldråper på moppen ( i mangel av peppermynte) har robotstøvsugeren gående og forsøker å ikke se på gulvet, så jeg slipper å hyle. Mannen er jo selvfølgelig på jobb  og kommer hjem i natt, så han kan ikke redde meg, denne gangen. :grine:  

Glad jeg har soverom i 2. etasje. 

Melllomstebarnet og jeg, forsøkte oss på å lage noen provisoriske feller av to brusflasker, natronblanding og peanøttsmør, som vi plasserte ut. Jeg skremte tydeligvis opp tenåringen, med hylingen min, for han hoppet faktisk opp på en stol og var der en lang stund :fnise:

Sendte mannen instruks om å kjøpe felle på bensinstasjonen, men i morgen tidlig drar jeg på Felleskjøpet og kjøper en elektronisk « multikill» musefelle. 😈

Dette er det mest nervepirrende jeg har vært borte i på lenge.  Tror sist jeg var så skremt, var etter at en gal mann med kniv forsøkte å ta seg inn der jeg bodde ( dvs et par dager etter, da jeg fant ut at han ikke bare var forstyrret, men hadde kniv også). 

Takk for at jeg «fikk» meddele meg. Jeg vet at dette er en irrasjonell skrekk, men sånn er det nå med den saken. :skratte::sjokkbla:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 0.45, absinthia skrev:

En digresjon, men jeg bare må få det ut et sted: Apropos mus.. så ser det ut til at den jeg traff i går, ikke kom inn med veden, for nå oppdaget vi en til. :sjokk:

Nå har jeg flyttet garnkurven høyt opp, vasker stua med lavendeldråper på moppen ( i mangel av peppermynte) har robotstøvsugeren gående og forsøker å ikke se på gulvet, så jeg slipper å hyle. Mannen er jo selvfølgelig på jobb  og kommer hjem i natt, så han kan ikke redde meg, denne gangen. :grine:  

Glad jeg har soverom i 2. etasje. 

Melllomstebarnet og jeg, forsøkte oss på å lage noen provisoriske feller av to brusflasker, natronblanding og peanøttsmør, som vi plasserte ut. Jeg skremte tydeligvis opp tenåringen, med hylingen min, for han hoppet faktisk opp på en stol og var der en lang stund :fnise:

Sendte mannen instruks om å kjøpe felle på bensinstasjonen, men i morgen tidlig drar jeg på Felleskjøpet og kjøper en elektronisk « multikill» musefelle. 😈

Dette er det mest nervepirrende jeg har vært borte i på lenge.  Tror sist jeg var så skremt, var etter at en gal mann med kniv forsøkte å ta seg inn der jeg bodde ( dvs et par dager etter, da jeg fant ut at han ikke bare var forstyrret, men hadde kniv også). 

Takk for at jeg «fikk» meddele meg. Jeg vet at dette er en irrasjonell skrekk, men sånn er det nå med den saken. :skratte::sjokkbla:

TS

Jeg måtte jo le, selv om det ikke er så veldig gøy med mus i hus - det vet jeg alt om 😂 ... Og en gal mann med kniv?!😱

Om noen måtte lure masseproduseres det hesper her i skrivende øyeblikk, 2 åringen tror nok mor er blitt sprø😂 Og den digre magen (gravid) er både til hjelp og i veien på samme tid😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2019 den 23.21, Vera Vinge skrev:

Jeg hadde gjort som noen foreslår, å koke garnet, tror jeg. Ull tåler koking, så lenge det ligger stille i vannet. Jeg har fullstendig musefobi, så hadde vært helt uaktuelt for meg å strikke med noe musene har vært borti, uten å vaske det først. Ville da hespet opp garnet, kokt det og hengt til tørk på tørkestativ, og så lagd nye nøster. Litt tidkrevende, men bedre enn å kaste masse garn, da.

Høres helt pyton ut, og vet ikke hva jeg hadde gjort om det hadde kommet mus i garnlageret mitt😱

TS Lager hesper i skrivende øyeblikk! Det er helt krise med garnlageret, grøss og gru! Tanken på å kvitte seg med så mye garn er utenkelig, men å strikke med det er jo like utenkelig! Skylder på gravidhjernen at jeg ikke tenkte på koking, jeg har jo hjolpet til med å farge garn før! Må jo le av meg selv........

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Mus som er så søte? De er ikke farlige. Har båret ut et par mus og en rotte fra huset og sluppet de fri. De gjør deg ingenting

Anonymkode: 84983...ae1

Bymenneske du, eller? 

Mus og rotter er skadedyr og smittebærere, og det kan ikke utseendet deres gjøre noe med. Håper du har vett på å tette huset ditt så du unngår å få flere inn, og vaske godt etter krypene. Æsj!

Anonymkode: b354f...762

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...