Gå til innhold

Blir helt klart ghostet - konfrontere han?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

På lørdag var jeg på tiderdate med en ganske morsom fyr. Vi pratet litt på tinder og snap de siste dagene før daten, og samtalen har hatt en veldig god flyt og en veldig morsomt, tullete tone.

Daten var veldig hyggelig og vi lo masse. Følte vi hadde en ganske bra kjemi, så jeg sendte han melding på søndag om han ønsket å møte meg igjen. Jeg liker å få det avklart etter første date, da jeg syntes det er unødvendig å gå rundt grøten. Han åpnet snappen (hadde skrevet til han der), men han svarte ikke før 7 timer senere. Greit nok tenkte jeg, han er sikkert opptatt. Og da han svarte så skrev han at han gjerne kunne møte meg igjen, selvom det virket som han holdt litt tilbake på meldingen. Jeg svarte med samme mynt, og et spørsmål om han hadde hatt en fin dag... Han åpnet snappen, gadd ikke å svare før 10 (!!) timer senere.

Til tross for at han er en hyggelig og morsom fyr, så tar jeg jo åpenbart hintet. Men syntes det er så unødvendig å ghoste folk, og jeg vurderer å bare konfrontere han på det. Vet det virker som jeg er en vanvittig innpåsliten date her nå, men det har ikke vært tilfelle i det hele tatt, haha. Saken er nok bare det at han var høflig og morsom på date, kom hjem og kjente ikke noe mer på det likevel. Det er jo selvsagt helt fair! Jeg er bare lei av at folk ikke kan være ærlig å si at; "Du sorry, men jeg ble ikke helt sjarmert. Er nok best å droppe date nr. 2". Det hadde vært sååå mye bedre.

Mvh ei som fremstiller seg som den psykoen her nå💩

Anonymkode: 97016...88b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

På lørdag var jeg på tiderdate med en ganske morsom fyr. Vi pratet litt på tinder og snap de siste dagene før daten, og samtalen har hatt en veldig god flyt og en veldig morsomt, tullete tone.

Daten var veldig hyggelig og vi lo masse. Følte vi hadde en ganske bra kjemi, så jeg sendte han melding på søndag om han ønsket å møte meg igjen. Jeg liker å få det avklart etter første date, da jeg syntes det er unødvendig å gå rundt grøten. Han åpnet snappen (hadde skrevet til han der), men han svarte ikke før 7 timer senere. Greit nok tenkte jeg, han er sikkert opptatt. Og da han svarte så skrev han at han gjerne kunne møte meg igjen, selvom det virket som han holdt litt tilbake på meldingen. Jeg svarte med samme mynt, og et spørsmål om han hadde hatt en fin dag... Han åpnet snappen, gadd ikke å svare før 10 (!!) timer senere.

Til tross for at han er en hyggelig og morsom fyr, så tar jeg jo åpenbart hintet. Men syntes det er så unødvendig å ghoste folk, og jeg vurderer å bare konfrontere han på det. Vet det virker som jeg er en vanvittig innpåsliten date her nå, men det har ikke vært tilfelle i det hele tatt, haha. Saken er nok bare det at han var høflig og morsom på date, kom hjem og kjente ikke noe mer på det likevel. Det er jo selvsagt helt fair! Jeg er bare lei av at folk ikke kan være ærlig å si at; "Du sorry, men jeg ble ikke helt sjarmert. Er nok best å droppe date nr. 2". Det hadde vært sååå mye bedre.

Mvh ei som fremstiller seg som den psykoen her nå💩

Med mindre du oppgir svarfrist på snapene dine, tenker jeg det er helt innafor.

Anonymkode: c36ad...458

• Liker 2
Skrevet

Nei det er ikke innafor å se en snap og vente masse timer på å svare. De som er interessert svarer med en gang. Har de ikke noe svar å gi, så sier de det. Det å vente så lenge er et tegn på lite interesse, dessverre.

Var jeg deg, ts, hadde jeg droppet å ta mer kontakt med han. Så får han stå for kontakten og det å spørre om å treffes.

Anonymkode: b4a26...113

• Liker 10
Skrevet

Han er ikke verdt din tid. Dropp han.

Om du konfronterer han og sannsynligvis vil du ikke få muligheten til det, for du er ikke lenger interessant for han. Men om sjansen byr seg og du konfronterer, så får du bare den bekreftelsen du ville høre eller ikke høre. Da vil du angre at du faktisk kastet bort tiden din på han mer enn nødvendig.

Anonymkode: e2b6e...549

• Liker 2
Skrevet

Vet du hva, jeg har fått så nok av menn som er feige og ghoster at jeg tenker det er helt greit å bare kreve et svar. Blir han skremt så var han ikke helt på uansett. Ti timer er litt for lenge å vente i mine øyne. Det er greit å bli irritert på trege svarere, det er helt innafor i verden hvor normen er blitt å ghoste.

Anonymkode: 0b68d...4fc

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ventet å sett om han tar kontakt først.. Det virker litt rart at han plutselig blir mer avvisende.. Når det er sagt, så hender der ofte at jeg åpner snapper men glemmer å svare, rett og slett fordi jeg har en uforutsigbar jobb.. Noen ganger kan det være stille leeenge før jeg plutselig får noe å gjøre slik at jeg ikke får sett/svart på en stund .. 

Anonymkode: 45bc0...77f

• Liker 2
Skrevet

Send en melding, typ litt avsluttende tone, og så drit i han. 

• Liker 2
Skrevet

Det var dårlig gjort, men jeg vil ikke kalle dette ghosting. Han svarte deg jo.

Anonymkode: 4a3e5...92e

• Liker 7
Skrevet

Jeg svarer aldri på snap. Ring han 🥰

Anonymkode: 29fea...fd3

• Liker 2
Skrevet

Han ghoster ikke, han fader deg ut og håper du tar et hint. 

• Liker 12
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke innafor å se en snap og vente masse timer på å svare. De som er interessert svarer med en gang. Har de ikke noe svar å gi, så sier de det. Det å vente så lenge er et tegn på lite interesse, dessverre.

Var jeg deg, ts, hadde jeg droppet å ta mer kontakt med han. Så får han stå for kontakten og det å spørre om å treffes.

Anonymkode: b4a26...113

Det går faktisk an å åpne den mens man står midt oppi noe, og ikke har tid til å svare. Det har jeg gjort mange ganger, og glemt bort meldingen i noen timer.

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Neket skrev:

Han ghoster ikke, han fader deg ut og håper du tar et hint. 

Ja, du har rett i det! Og hintet tar jeg. Merker jeg bare blir provosert. Jeg tar det heldigvis ikke tungt og tenker at vi aldri hadde funket sammen uansett😉

• Liker 1
Skrevet

Høres litt psycho ut, ja, å reagere så sterkt på dette. Han har jo ikke ghostet i det hele tatt, når han har svart deg. Slutt å misbruke det uttrykket. Han viser bare at han ikke er så veldig interessert. Og det skjønner du, jo, så da er det ingen vits å bruke mer energi på han. 

Anonymkode: e5ddb...964

• Liker 4
Skrevet

Vær glad dere ikke hadde sex du. Skjønner ikke de som ligger på første date, bokstavelig talt.

Anonymkode: 63afb...b10

Skrevet

Du har ingenting å tape på å være konfronterende. Han har jo bestemt seg uansett, så om han skulle bli sur eller noe for at du sender en kjip melding eller noe, har fint lite å si for ditt liv videre. Jeg har slengt med leppa til et par sånne balleløse menn. Det rare er at jeg har fått POSITIV respons fra et par sånne feiginger, når jeg har tatt en (svært) tøff tone. Virket ærligtalt som det kom som et lynnedslag, at noen sa noe til dem om oppførselen..

Anonymkode: e5ffa...f69

Skrevet

Det her er jo ikke ghosting! Du overdriver skikkelig...…. Og spolerer noe som faktisk lover bra. 
Jeg kan også åpne snap uten å svare på kanskje til og med et døgn, er ikke særlig "på chattern" eller aktiv på snap og liker ikke å skrive når jeg står midt oppi noe annet. Gjør det når jeg kommer hjem på kvelden å får satt meg i sofaen og slappet av, eller på morgenen når jeg drikker kaffe og er ferdig å lese nettavisa. Alt annet er stress 

Anonymkode: 24abe...35a

• Liker 6
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her er jo ikke ghosting! Du overdriver skikkelig...…. Og spolerer noe som faktisk lover bra. 
Jeg kan også åpne snap uten å svare på kanskje til og med et døgn, er ikke særlig "på chattern" eller aktiv på snap og liker ikke å skrive når jeg står midt oppi noe annet. Gjør det når jeg kommer hjem på kvelden å får satt meg i sofaen og slappet av, eller på morgenen når jeg drikker kaffe og er ferdig å lese nettavisa. Alt annet er stress 

Hvilken type familie kommer sånne som deg fra? Skulle tror dere var vokst som foreldreløse i en hule, der ingen noensinne har rettledet dere i forhold til å fungere sammen med andre mennesker, der alt dere vet er: JEG, MEG, MITT. Det som er mest behagelig for DEG, kan være svært sårende, irriterende og enda til skadelig for andre. Hvis du hadde hatt bittelitt sosial intelligens eller en god oppdragelse, hadde du skjønt det av det selv, og hvis du hadde vært litt mindre egoist: hadde du tilpasset oppførselen din litt i ulike settinger. Som f.eks skrive meldinger til familie og venner, som du pleier: med kaffikoppen og nettavisa, men strekke deg akkurat litt lenger for folk som ikke har noen som helst forutsettning for å skjønne at du mener at kaffi og nettavis er et must for å få skrevet en stupid sms som tar 1 min å skrive om man fatter seg i korthet..og jeg mener: svarer du kun arbeidsgiveren din i sofaen på kvelden, eller over morgenkaffien f.eks?

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type familie kommer sånne som deg fra? Skulle tror dere var vokst som foreldreløse i en hule, der ingen noensinne har rettledet dere i forhold til å fungere sammen med andre mennesker, der alt dere vet er: JEG, MEG, MITT. Det som er mest behagelig for DEG, kan være svært sårende, irriterende og enda til skadelig for andre. Hvis du hadde hatt bittelitt sosial intelligens eller en god oppdragelse, hadde du skjønt det av det selv, og hvis du hadde vært litt mindre egoist: hadde du tilpasset oppførselen din litt i ulike settinger. Som f.eks skrive meldinger til familie og venner, som du pleier: med kaffikoppen og nettavisa, men strekke deg akkurat litt lenger for folk som ikke har noen som helst forutsettning for å skjønne at du mener at kaffi og nettavis er et must for å få skrevet en stupid sms som tar 1 min å skrive om man fatter seg i korthet..og jeg mener: svarer du kun arbeidsgiveren din i sofaen på kvelden, eller over morgenkaffien f.eks?

Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, en person jeg har møtt 1 gang snur jeg ikke livet og hverdagen min opp ned for nei. Om du forventer det så er det DU som er "JEG MEG MITT " og er egoist. 

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, en person jeg har møtt 1 gang snur jeg ikke livet og hverdagen min opp ned for nei. Om du forventer det så er det DU som er "JEG MEG MITT " og er egoist. 

Da har du jo egentlig bestemt deg at den personen ikke skal bli en del av livet ditt, etter den ene daten, eller at du skal kjøre et egoløp hele veien. Jeg mener: om du ikke er villig til å strekke deg for andre i det hele tatt når de er helt nye i livet ditt, kommer du jo aboslutt ikke til å gjøre det senere og kan enten ikke ha forhold, eller er et sånt typisk helvete å være sammen med fordi du ikke bryr deg om hvordan din oppførsel påvirker folk rundt deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...