Gå til innhold

Au, jeg har vondt og trenger tips...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

På onsdag var jeg hos tannlegen og trakk min første visdomstann...

Det gikk forsåvidt bra, og da bedøvelsen forsvant hadde jeg ikke verre smerter enn det som kjentes ut som litt tannverk.

Torsdag var heller ikke verre.

I dag... AUUUUUU!!!!! :-?

Jeg har hatt forferdelig vondt i hele dag... Tok først tidlig i dag en Paralgin Forte (fikk av tannlegen til slike tilfeller), men den hjalp ikke! :o

Noen timer senere tok jeg en Pinex Forte (hadde fra en operasjon jeg har hatt), men ikke denne hjalp heller! :o :o

Paracet og Ibux hjelper ikke på meg, da jeg har vært "pillemisbruker" av disse merkene for noen år tilbake. :roll: (don't ask here)

Nå vet jeg ikke mine arme råd! Har ikke igjen Paralgin Forte eller Pinex Forte, og jeg har sinnsykt vondt!

Klarer bare å åpne munnen litt, og det er konstant jævlig vondt der... (er på høyresiden oppi)

Jeg trenger gode tips fra noen som kanskje har peiling...

Det er så vondt, og nå synes jeg veeeldig synd på meg selv... :cry:

Er det normalt at man får verre smerter etterhvert?

Hvor lenge skal man gå med slike smerter?

Ikke kjenner jeg den dunkinga som vanligvis betyr at sår gror heller...

Dessuten er det litt småhovent der oppe... Auuu.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg trakk alle mine visdommstenner i 2001. jeg trakk 2 stk av gangen. du kan ha fått noe matrester eller noe oppi der. Jeg fikk med en spesiell sprøyte jeg skulle sprøyte vann oppi der tenna hadde vært for å få ut rester. Og så måtte jeg skylle med Corsodyl for å forhindre betennelse. Det tyder på at du har fått betennelse siden det har hovnet opp. Så jeg vil råde deg til å skylle munnen med Corsodyl (kjøpes på apoteket). For Corsodyl renser munnen.

Og hvis du ikke blir bedre ta kontakt med tannlegen din!! før det går for lang tid. er ikke godt å gå sånn for lenge.

God bedring! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nathalie, jeg brukte ibux, den skal være god for tannverk, såfremst du ikke har fått betennelse da., Jeg fikk desverre betennelse og det var dritvondt., KOntakt tannlegen din og snakk med henne om hva som er vanlig....

lykke til :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg trakk to visdomstenner i april.

jeg var gul, blå, lilla, rosa og svart i ansiktet i over 2 uker. jeg kunne ikke tygge på en uke, drakk bare vann og spiste suppe og youghurt.

jeg var skikkelig hoven og så ut som en ballong.

og jeg hadde fryktelige smerter. jeg sov ikke på 3 dager, og hadde konstant tårer i øynene.

så dette er helt normalt, du er bare en av de som får veldig vondt.

jeg føler med deg, vet hvordan det er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en Paracet og en Ibux samtidig, dette rådet fikk en venninne som hadde fryktelig vondt etter at hun hadde fjernet en visdomstann. Dette virker mer som morfin , går direkte dit smerten er.Hun er legesekretær og det var legen som anbefalte dette, hadde god virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...