Gå til innhold

2barnsmamma under 25?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva tenker du når du ser en tobarnsmor som helt klart er mellom 20-25 år? Positive/negative tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

At det er fint for barna å ha en ung mor. Det var i hvert fall det for oss. En god mor, er hun også. Og den kuleste av alle mødrene.

(og min far er en god far, og var ikke stort gamlere han heller)

Hva skal man tenke da, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga the Hotwaxer

Det kommer helt an på hvordan hun ser ut og om hvordan humøret hennes er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det kommer helt an på hvordan hun ser ut og om hvordan humøret hennes er.

Som ettbarnsmor over 25 vil jeg påpeke at det kan variere for de fleste mødre, uansett alder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carambole

Tenker ikke noe spesielt, tror jeg. Skulle man det? Reagerer mer på oppførsel enn på alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline

Skulle man tenke noe spesielt fordi det var en ung mor? Jeg ble trebarnsmor i en alder av 25 noe jeg utelukkende syntes var positivt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt ønske om å være en ung mor. Så jeg tenker ikke noen spesielle negative tanker. Syntes det er positiv dersom hun er blid og behandler barna godt. Hvis de er sure, tverre og virker negative overfor barna - spiller det ingen rolle hvor gamle de er. :roll:

Selv er jeg 25 år og ettbarnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min bestevenninne hadde to barn før hun var 25, og bedre mor skal du lete lenge etter.

Selv fikk jeg mitt første barn som 25 åring, og det passet meg og Hanefar perfekt....

Noen er moden nok til å få barn tidlig, andre blir det aldri uansett alder.

Å være en god mor har ingenting med alder å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hva tenker du når du ser en tobarnsmor som helt klart er mellom 20-25 år? Positive/negative tanker?

Skulle man tenke negativt??

Er ikke den idielle alder for å føde 22 år?

Om en er under 25 og har fått barn, men har gitt opp skole for å få barn, så hadde jeg tenkt at dette vil bli slitsomt for deg.

Nå kjenner jeg to som er under 25 og har to barn hver.

Unge spreke folk.

Mor var hjemme 1 år ved begge fødsler. Nå er barna i bhg og mor går på høyskole. Far jobber. Den ene leverer og den andre henter. En helt normal fam.

I min tid fikk alle barn "tidlig" Da reagerte jeg på mødre som fikk barn da de hadde pasert 30. Slik var det den gang.

Jeg hadde to barn da jeg fylte 20.

Jeg var i full jobb og vi hadde tre mnd. permisjon. Ikke var det fødselspenger på det nivået det er nå. Og vi hadde permisjon uten lønn.

Vi måtte bare stå på. Vi var da unge og spreke.

far hadde ingen permisjon. Fikk fri på den dagen mor skulle føde. Det ar opp til arb.giver om han fikk betalt eller om han ble trukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hvorfor går dere rett i forsvar? Spørsmålet var helt nøytralt - ikke positivt eller negativt ladet.

Jeg tenker slik jeg vanligvis tenker når jeg ser en mor: Åja. Der er en mor og to barn.

Eller jeg tenker kanskje ikke over det i det hele tatt, er mer opptatt av helt andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker sjelden noe spesielt om jeg ser mødre med barn uansett alder på mor eller antall barn. Det må liksom være noe annet som slår meg ved situasjonen før jeg "tenker noe".

Forøvrig hadde jeg selv 2 barn før jeg var 25 og tenkte aldri at det var noe spesielt. Gikk andre året på høyskole da jeg fikk nr. 2 og fortsatt studiene som planlagt(barna var også begge planlagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmenlita

Jeg hadde nok syntes litt synd på henne... Da jeg var på den alderen var tanken på barn helt fjærn for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Seleena

Hadde nok berre smilt. Som eg plar gjere til alle som har barn!

Kvifor skulle det vere galt??? 25 er jo ikkje særleg ungt då ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ser en tobarnsmor under 25(iallefall som ser ut som hun er under 25) blir jeg glad inni meg. Syns det er positivt at unge mennesker er interessert i å få barn å stifte familie å tilføre samfunnet myke verdier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag reagerar inte så mycket på åldern nej. Vi är alla i olika faser i livet vid olika ålder.

Det jag kan reagera på (medvetet eller omedvetet) är mödrar som röker - särskilt med mycket små barn, eller gravida som röker.

Jag kan reagera när jag ser att mamman, barnet och allt utstyr är av "allt det senaste och dyraste"

Jag kan reagera när barn sitter vakna och glada i vagnen med napp/smokk

Eller när barnen sitter med läsk i tåteflaskan - eller med en chipspåse i vagnen (såg en 3-4 åring med stor egen chipspåse i vagnen på tunnelbanan).

Jag skriver reagera - för det är det jag gör, jag tittar kanske till en extra gång och en tanke flyr genom huvudet.

Ålder på modern däremot - nej det har jag inte reagerat på hittils.

Själv är jag glad jag inte hade barn när jag var 25 - jag var fullt upptagen med annat i livet, och hade inte heller träffat den rätte mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg blir glad når jeg ser barn, fordi jeg er glad for at folk bidrar til å øke fødselstallet i landet. Det er skremmende lavt, nemlig. Jeg blir glad av ren egoisme, og tenker; her er de som skal betale pensjonen min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Tenker ikke noe i det hele tatt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Jeg hadde 2 barn i en alder av 25 år fikk nummer 2 når jeg var 25, i dag er jeg 29 og ser fremdeles ut som jeg er 21 og nå har jeg 3. Og sliter med fordommer.

Man vet aldri hvor gammel en person er om man ikke spør!!

Forøvrig kan jeg si at jeg fikk første når jeg var 18 og da var jeg så energisk så jeg føler første mann fikk faktisk mest ut av å ha meg som mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21 og venter mitt andre barn. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal være annerledes enn andre tobarnsmødre, og at alderen min skal gi grunnlag for å ha noen som helst meninger om det.

Begge mine barn har vært/er planlagt og ønsket, og jeg er lei av å måtte forsvare meg hele tiden overfor alle, og føle at jeg må gjøre en ekstra innsats for å vise at jeg er i stand til å ta vare på barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...