Gå til innhold

Hvilket parti burde jeg stemme

Fremhevede innlegg

Gjest 007_008_007
Skrevet
På 23.1.2019 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Enkelt. Eliminer innvandring, så forsvinner arbeidsproblemet og fattigdom. Pluss mye annet.

Anonymkode: 69ce6...d99

Eller eliminere slike som deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 23.1.2019 den 14.05, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte vil det bli mindre innvandring ved å gjøre klimavennlig tiltak?

Anonymkode: 8e337...a6b

Det vil i alle fall forhindre en økning av migranter. Sånn som det er nå kommer det til å bli flere og flere som bestemmer seg å migrere fordi det blir mer ekstremvær der de lever. F.eks blir det mer ørken. Hvis man tidligere har bodd i et område som hadde litt grønt og hvor buskapen kunne beite og man kunne dyrke jorda, men som nå har blitt til ørken, står valget mellom å sulte eller migrere.

Skrevet
1 time siden, Nicathv skrev:

Både Rødt og SV er også for å ha kontroll over grensene og melde oss ut av EØS. EU er vi ikke medlem av. Rødt vil også melde oss ut av Schengen, jeg er ikke sikker på SV.

På papiret er vi ikke med i EU, men i praksis er vi.

Skrevet
9 minutter siden, Pan skrev:

På papiret er vi ikke med i EU, men i praksis er vi.

Jepp. Det kalles EØS 😉

Skrevet
På 23.1.2019 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Kommunevalget er i september 2019, stortingsvalg i september 2021. 

Kommunevalger er av mindre betyding hva du stemmer på, men stortingsvalget bør du vurdere nøye om du vil stemme på den blå regjeringen og dermed støtte KRF sine verdier, særlig i abortspørsmålet. Er du kvinne og vil bestemme over din egen livmor, eller er det greit for deg at KRF bestemmer at et stikk i livmoren er bedre enn ett stikk i armen? 

Anonymkode: 40019...934

Jeg er uenig i at kommune- og fylkestingsvalget er mindre viktig! Det er klart at storpolitikken spiller mindre rolle i kommunevalget, og de emnene TS beskriver vil bli mindre påvirket av kommunevalget. 

Men kommunevalget er likefullt viktig! Det handler om den kommunen man bor i, og hvilke avgjørelser som tas lokalt de neste fire årene. Hva skal kommunen bruke penger på? 

Da må man gå inn å lese de lokale partiprogrammene. Hva feks SV lokalt i din kommune vil jobbe for. Du har sikkert noen tanker om hvordan du vil ha det i lokalmiljøet ditt også! 

Anonymkode: 2ef40...b9f

Skrevet

KrF for alltid❤️

Anonymkode: 79cd1...4dd

Skrevet

Ingen av de. Alle partier i Norge er useriøse, bryr seg bare om å ha makten for å ha makt, ikke for å få gjennomført noe. Ingen parti passer med alle sakene dine, og ingen parti vil gjennomføre noe av det.

Anonymkode: 8ee21...4c8

Skrevet
På 23.1.2019 den 12.08, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ha et godt helsevesen, bedre skoler, lettere å komme inn i arbeidslivet, mindre innvandring, mer til de fattige, et godt dyre og miljøvern. Så hvem burde jeg stemme på?

Anonymkode: 1c8f0...5b1

FrP er vel de strengeste på innvandring. Når det kommer til "bedre" skole, helse, miljøvern osv osv så mener jo alle partiene at deres løsninger vil gjøre det "bedre". Hvem som har rett? Tja. 

Skrevet
32 minutter siden, Guile skrev:

FrP er vel de strengeste på innvandring. Når det kommer til "bedre" skole, helse, miljøvern osv osv så mener jo alle partiene at deres løsninger vil gjøre det "bedre". Hvem som har rett? Tja. 

Faktisk ikke, de er for EØS og for Schengen. Hadde de vært i mot innvandring hadde de satt en stopper for Schengen (åpne grenser) og EØS (Fri arbeidsinnvandring som krymper økonomien til de lav lønnede)

Senterpartiet ønsker ut av Schengen og ut av EØS.

Skrevet
  • «Vi er alle sosialdemokratar.» (Dette sitatet vart tillagt Einar Førde, men er eigentleg av John Lyng, statsminister i fire veker i 1963)

Dette stemmer nok,eller stemte nok 😊 

Så er der dette med asylsøkere, og ikke minst familie innvandring. Det må stanses. Det samme med kvoteflyktninger.

Alle asylsøkere som får avslag må returneres, Alle som er her uten gyldig opphold fordi de har løyet i sine søknader, må returneres.

Alle som begår kriminelle handlinger, mens de selv er i full trygghet med mat i magen, må få øyeblikkelig avslag og utsendelse.

En må være knipen med statsborgerskap. Slik at individer som ikke ønsker å respektere vårt samfunn, ikke lenger kan få være her.

Anonymkode: 3e419...791

Skrevet
On 1/23/2019 at 11:08 AM, AnonymBruker said:

Jeg vil ha et godt helsevesen, bedre skoler, lettere å komme inn i arbeidslivet, mindre innvandring, mer til de fattige, et godt dyre og miljøvern. Så hvem burde jeg stemme på?

Anonymkode: 1c8f0...5b1

I det siste, de siste 2-3 årene, er det blitt en del snakk om å få bort gjengen på Stortinget og erstatte med direkte folkestyre, altså direkte demokrati, sånn at folket selv kan få makta over eget land og ressurser.

Dette henger nok mye sammen med den økende misnøyen med politikerne som ser ut til å være alt annet enn på folkets side.

F.eks.
ACER-saken som lar EU styre vannkraft og strøm.
Marrakesh-avtalen om migrasjon nå nylig.
EU-forherligelsen som råder, hvor man ser en merkelig trang til å overføre norsk makt (suverenitet og rettigheter) til EU.

Vi er som kjent flinkest i klassen til å ta i mot EU-direktiver og det er lenge siden vi passerte 10.000 direktiver.
Når vi to ganger har sagt nei ved folkeavstemming til EU så er det faktisk grunnlovsstridig å overlate makta til EU (EØS er EU-lovene i praksis).

Derfor er mange blitt åpne for å få på plass direkte folkestyre så vi kan bestemme over egne liv og ikke være slaver for en korrupte krefter, om det er private krefter eller EU.

Grunnen til at alt er så dyrt i dag er at vi har et system hvor alle statlige tjenester er infisert av private krefter som kontrollerer, leverer og naturligvis profitterer disse mulighetene. Ukentlig serveres vi nyheter som viser forskjellig slags korrupsjon og interesser med beina på begge sider av bordene. Vi har også friskt i minne det pengeslukende hølet mellom Stortinget og Frimurerlosjen. Rent spill ser ut til å være totalt fraværende i statlig regi.

Anbefaler virkelig folk å se på denne muligheten, som så klart vil bli motarbeidet med nebb og klør fordi dagens BUKKEN, ikke ønsker å overlate HAVRESEKKEN tilbake til folket, hvilket ville være det eneste rette.

https://duckduckgo.com/?q=direkte+demokrati+folkestyre+norge

https://www.google.com/search?q=direkte+demokrati+folkestyre+norge

https://www.qwant.com/?q=direkte demokrati folkestyre norge

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:
  • «Vi er alle sosialdemokratar.» (Dette sitatet vart tillagt Einar Førde, men er eigentleg av John Lyng, statsminister i fire veker i 1963)

Dette stemmer nok,eller stemte nok 😊 

Så er der dette med asylsøkere, og ikke minst familie innvandring. Det må stanses. Det samme med kvoteflyktninger.

Alle asylsøkere som får avslag må returneres, Alle som er her uten gyldig opphold fordi de har løyet i sine søknader, må returneres.

Alle som begår kriminelle handlinger, mens de selv er i full trygghet med mat i magen, må få øyeblikkelig avslag og utsendelse.

En må være knipen med statsborgerskap. Slik at individer som ikke ønsker å respektere vårt samfunn, ikke lenger kan få være her.

Jeg ble avbrutt.... og postet for tidlig, så det ble hengende litt i løse lufta. 

Poenget mitt var at sosialdemokrater som meg, og sannsynligvis trådstarter finner ikke et parti vi passer i. 

Partiene med politikken vi ønsker, vil ikke kunne levere, da innvandring koster for mye til at det er penger igjen til velferdsstaten. Kostnaden er forresten ikke mitt hovedargument mot innvandring. 

Så blir man presset til å stemme på innvandringsfiendtlige partier som er i mot det meste man mener om andre saker, fordi et tiår med blå-blå gjør mindre uopprettelig skade enn å ta i mot flere utlendinger enn hva man klarer å ta opp i samfunnet, integrere, assimilere, etc. 

Det er nå bare pest/kolera å velge mellom. Jeg håper Senterpartiet kunne utvikles til å bli et parti, flesteparten kunne enes om.

Det er der håpet ligger tenker jeg. Senterpartiet, jeg har aldri stemt Senterpartiet i mitt liv, men om de greier å få et bedre image, og bygger opp rundt en politikk folk vil ha, så skal en ikke se bort fra kanskje. 

Har andre bedre alternativer? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...