Gå til innhold

CBs prøvedagbok


Cumberbitch

Anbefalte innlegg

Jeg er 28 år gammel, og prøver sammen med samboeren min på vår første arving. Jeg ble gravid i pp3, men mistet dessverre i desember (missed abortion) i uke 8.

I dag var jeg på oppfølging hos gynekolog etter medisinsk abort, og alt ser greit ut - bare noen blodansamlinger i livmora. HCG ble målt til 30 idag. 

Jeg er utrolig utålmodig sjel, og liker jo helst å vite med en gang NÅR ting kommer til å skje. Selvfølgelig vet jeg at det er umulig her, men hadde jo håpet å få vite om eggløsning var nært forestående osv 😂 slimhinna mi er nå 4mm tykk, og hun mente at mensen ikke kom riktig enda. Får prøve å legge inn aksjer allerede i kveld, og håpe på det beste 🤞🏼

Har tidligere tempet, men er for tiden sykemeldt 100%, og har derfor en helt ustabil døgnrytme. Vet ikke om det har noe for seg å tempe sålenge jeg ikke står opp på noenlunde samme tidspunkt 🤔

Vi får se hva som skjer! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen! Det blir spennende å følge deg, håper det klaffer igjen fort.

Jeg har tidvis vært dårlig på å måle tempen til samme tidspunkt, men det skal mye til før du ikke klarer å fastsette EL. Min erfaring er at du uansett får en tydelig tempøkning ved EL, men at du må vente noen dager ekstra før du kan være sikker på at det var «THE» tempøkning. Altså at det ikke bare var en dagsvariasjon. Det lureste er uansett å ha på alarm og måle temp, og så sove videre. Det spørs hvilken målet du bruker, men mange lagrer tempen slik at du kan lese av når du våkner neste gang. Det gjelder bl.a. den til natural cycles.

Lykke til👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Irisiri! ☺️

Det er natural cycles jeg bruker ✌🏼️ jeg får prøve å bruke den fast igjen fremover likevel, og se hvordan det går! Jeg betaler jo uansett for appen, så 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeeer så lei av å blø. Jeg begynte å blø i uke 5 (19. november), litt spotting hver eneste dag frem til jeg fikk konstatert missed abortion 19. november. 

Den siste uka føler jeg jo ofte at jeg er ferdig, også får jeg plutselig blod på papiret igjen i går kveld. Det er ikke mye, men nok til at det blir ett og annet tørk med litt rødt friskt blod på. Så sykt irriterende 😳 nå er det jo fem uker siden jeg tok pillene, så hadde vært ganske digg å enten bare fått mensen eller eggløsning og blitt gravid. Men sånn tulleblod tar jo bare bort motet.

/dagens utblåsning 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg faktisk at jeg har sluttet å blø! Håper jeg ikke jinxer det ved å skrive det 😅 aksjer ble igjen lagt inn i går. Merker denne prøveperioden automatisk er mye mer spennende siden jeg ikke aner når eggløsning er. Vet ikke helt når det er vits å begynne å teste heller 🤔 graviditetstesten var jo positiv sist gang jeg testet, og den laveste HCG-målinga var jo på 30 forrige onsdag. Skal en del til før en test blir blendahvit da.

Jeg får vente på de ømme puppene igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker siden aborten nå, og ingen mensen i sikte! :danse: Håper det er fordi noe annet spennende skjer i livmora. Ooog håper jeg ikke jinxer alt nå 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere vet når dere stirrer så hardt på en test at øya går i kryss og testen til slutt viser en skyggestrek? Jepp, det har jeg gjort idag. I tillegg er jeg skikkelig uggen i kroppen - og det var akkurat sånn min IKM var sist gang jeg var gravid. Får smøre tålmodigheten, og teste på nytt igjen om noen dager 😊

Hadde et sinnsykt søtsug i går, så da tenkte jeg først at her kommer mensen. Men kanskje det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

10 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Så spennende, hvordan går det her? 😊

Negativ test i dag, 7 uker og 2 dager siden abort 😌 blir veldig utålmodig 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dagboka er jo blitt en skikkelig klagemur for meg! 😆

Jeg fikk en CB digital i går av ei venninne sånn at jeg kunne teste og få det mer svart på hvitt. Men der sto det klart og tydelig "ikke gravid". Altså.. Jeg vet at det kan ta tid å få på plass syklusen, og at det kommer til å være ustabilt. Men det her er jo bare sykt irriterende. 

I dag har jeg mest lyst til å bare trykke sjokolade lengst inn i fjeset, men jeg var litt "ulur" og laget en godtestoppavtale som varer helt til 1. mars (startet rett etter nyttårsaften). Den er helt ubrytelig, for den som bryter kan ikke bytte truse eller vaske håret på tre uker. Jeg nekter å tape den, men faaan så digg det hadde vært med sjokolade idag. Og morsdagskake hjemme hos min mor. Hjelp 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at det tar sånn tid etter aborten.. Hvordan har det gått med tempingen? Har det vært en tempøkning/EL, eller har det vært dårlig med måling i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Irisiri skrev:

Kjipt at det tar sånn tid etter aborten.. Hvordan har det gått med tempingen? Har det vært en tempøkning/EL, eller har det vært dårlig med måling i det siste?

Veldig dårlig med temping! Tenkte jeg skulle vente til jeg evt fikk mensen med å begynne å tempe igjen sånn at "alt" ble registrert på riktig tidspunkt mtp mensen første dag osv. Vi har lagt inn aksjer omtrent annenhver dag de siste ukene, så skulle jo ha truffet en eller annen gang uansett - med mindre eggløsning er akkurat nå mens jeg har reist bort 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det 8 uker siden aborten. Håper mensen kommer snart. Som noen andre sa, hvis jeg ikke er gravid så kan jo mensen liksågreit bare komme. Bare for å få vite at det iallefall skjer NOE i livmora 🙄

Lurer likevel på om jeg kanskje hadde noe eggløsningsslim på torsdag. Noe irriterende isåfall, for det var samme dag som jeg reiste vekk fra gubben, og vi pøka på mandagen før det. Skal vel godt gjøres at de sædcellene lever helt til torsdag. Jeg vet det går an, men sjansen synker jo for hver dag som går 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Frøkenhåpefull skrev:

Man vet jo aldri, 3 dager før er jo absolutt innafor! 😁🤞🏼

Håper virkelig det!

Jeg var hos legen istad, skal begynne å jobbe igjen så nå føler jeg at jeg kan begynne å tempe igjen 😅 men spurte litt om dette med at ting går så treigt, og da sa gyn. vakthavende (legen min ringte) at de pleide å si at det var innafor å få mensen 6 uker etter abort. Jeg måtte ta kontakt innen to uker om mensen enda ikke var dukket opp, og testene heller ikke var positive. 

Ellers var det to gravide damer på samme venterom som meg. Jeg vet det er litt smålig av meg, men jeg blir litt sånn "ugh..." av det 😌 jeg taklet aborten veldig godt, for jeg var så forberedt på det. Men jeg syns det er så slitsomt å ikke vite når det skal gå bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at du har en tidsfrist på å få mensen igjen da, så du slipper å bare vente uten å vite hvor lenge du skal vente. 👍🏼

Du, mulig det er smålig av meg også, men jeg tenker akkurat det samme. Men så tenker jeg også etterpå at jeg ikke aner om den gravide damen muligens prøvde i mange mange år og endelig fikk det til, og at jeg bør være veldig glad på hennes vegne. Og da får jeg dårlig samvittighet 😂🙈 Neida men er fult fortståelig at slike tanker sniker seg når man prøver og det ikke går. Det er bare menneskelig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.2.2019 den 1.36, Frøkenhåpefull skrev:

Greit at du har en tidsfrist på å få mensen igjen da, så du slipper å bare vente uten å vite hvor lenge du skal vente. 👍🏼

Du, mulig det er smålig av meg også, men jeg tenker akkurat det samme. Men så tenker jeg også etterpå at jeg ikke aner om den gravide damen muligens prøvde i mange mange år og endelig fikk det til, og at jeg bør være veldig glad på hennes vegne. Og da får jeg dårlig samvittighet 😂🙈 Neida men er fult fortståelig at slike tanker sniker seg når man prøver og det ikke går. Det er bare menneskelig! 

Jeg får høyne småligheta og si at jeg vet hvem den ene er, og det er et uhell. 🙈 da føles det ekstra urettferdig ovenfor oss som prøver og prøver. Men det er jo og bare teite tanker. Det er jo vår tur snart, sant?

Vi har satt oss en plan om graviditet innen april, for da må jeg si opp jobben min hvis jeg skal ta en master fra høsten av. Jeg fikk nettopp mensen, og april føles farlig nært. 🙁 på den ene siden er det greit å vite at ting skjer der inni. På den andre siden vet jeg at jeg antageligvis kommer til å ha uregelmessig syklus fremover, så jeg aner ikke når det er eggløsning. Det er litt slitsomt! 

På mandag begynner jeg å tempe igjen, så får jeg iallefall holdt litt øye med det. 🤞🏼 

 

#stress...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vi har bestemt oss for å utsette et par måneder, og forhåpentligvis få en baby i 2020 istedet. Jeg vurderer å begynne på studier til høsten, og vil derfor helst ha med første eksamensperioden før det blir fødsel 😁 så får vi håpe det klaffer i april/mai ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...