Gå til innhold

vEGANERE OG LIMFELLER FOR SKJEGGEDYR...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det problematisk å bruke limfeller for skjeggedyr når man er veganer?

Anonymkode: 233b9...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, det finnes mange meninger og verdier blant veganere

For eks kan man skille mellom hjem og ute som veganer. Man kan mene at det er ok å drepe dyr som invaderer eget hjem, men være imot å spise dyr som er uskyldige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helt klart.

Anonymkode: 2a940...bea

Takk for svar! 😊

Hva med musefeller? Ikke bra det heller forstår jeg. Finnes det musefeller der man kan fange musene uten at musene risikerer å skade seg, slik at jeg  kan plassere de søte små musene ut i  hagen etter at jeg har fanget de?  

Anonymkode: 233b9...51a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, magikeren skrev:

Altså, det finnes mange meninger og verdier blant veganere

For eks kan man skille mellom hjem og ute som veganer. Man kan mene at det er ok å drepe dyr som invaderer eget hjem, men være imot å spise dyr som er uskyldige

Er et skjeggekre eller en tiger skyldig kun fordi de velger å invadere et hjem? De er jo bare sultne stakkars

Anonymkode: 233b9...51a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er et skjeggekre eller en tiger skyldig kun fordi de velger å invadere et hjem? De er jo bare sultne stakkars

Anonymkode: 233b9...51a

Skyldig er irrelevant, om man har et problem med angripende dyr må man takle det, om det er dyr eller mennesker, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, magikeren skrev:

Skyldig er irrelevant, om man har et problem med angripende dyr må man takle det, om det er dyr eller mennesker, 

Ok 😊 Hva kan man bedøve en tiger med, slik at man får båret den ut av huset?

Anonymkode: 233b9...51a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 minutter siden, Neket skrev:

Hva med feks flatlus? Har veganere full busk for å sikre arten fra utryddelse? 

:jepp: 

Anonymkode: 233b9...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veganer her, men limfeller uansett insekter/dyr synes jeg er en uting. Skal man drepe dyr så bør man gjøre det så raskt og smertefritt som mulig.

Anonymkode: f79d7...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2019 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Ikke veganer her, men limfeller uansett insekter/dyr synes jeg er en uting. Skal man drepe dyr så bør man gjøre det så raskt og smertefritt som mulig.

Anonymkode: f79d7...d38

Det er ikke så enkelt å få tak i skjeggkre uten limfeller. Jeg tror heller ikke insekter føler så mye smerte og redsel. Det går mer på instinkter. 

Anonymkode: 85530...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2019 den 1.41, magikeren skrev:

Skyldig er irrelevant, om man har et problem med angripende dyr må man takle det, om det er dyr eller mennesker, 

Men du skrev  jo nettopp at "Man kan mene at det er ok å drepe dyr som invaderer eget hjem, men være imot å spise dyr som er uskyldige". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.1.2019 den 2.16, AnonymBruker skrev:

Ikke veganer her, men limfeller uansett insekter/dyr synes jeg er en uting. Skal man drepe dyr så bør man gjøre det så raskt og smertefritt som mulig.

Anonymkode: f79d7...d38

Har du bodd i et hus med skjegg kre? Som piler over dyna når du skal legge deg? El som du finner oppi bestikk skuffa? 

Anonymkode: fbf00...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...