Gå til innhold

Innglasset balkong


Lady Lovelylocks

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med innglasset balkong? Hvilket firma brukte du? Er du fornøyd? Pris? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

jeg har innglassert, men den var der allerede da jeg flyttet inn, så føler jeg ikke er i målgruppen du spør etter. Tror ikke du finner så mange som har kjøpt seg innglassert balkong, det er enten noe sameiet stemmer over eller som i mitt tilfelle, det er der da du flytter inn. Jeg er kjempefornøyd. 

Anonymkode: 2a250...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har inglassert balkong i blokk. Oslo.

7,5m bredde og 2m høyde fordelt på 4 skyvevinduer + 0,5m faste vinduer på hver kant.

Utført av Høidahls byggprodukter. Selve jobben ble utført bra ,2 mann ,3-4 timer. Men fra bestillingstid til monteringstid gikk det 6 måned. De skyldte forsinkelsen på fabrikken osv.. 

Kostet 50 tusen.

Det var 3 år siden.

 

Kan legge til at det var helt konge å ha innglassert balkong. Vestvendt balkong ,siste sommer hadde vi temperaturer opp mot 50 grader på balkongen. Tør sauna ,elska det. 

Eneste negative som jeg kan tenke meg er at vi har alltid mange blomster og planter på balkongen og pleier å samle frø fra de men etter innglasseringen ingen bie ,veps o.l. kunne finne veien inn så ingen frø ble det desverre.......

Ja og om vinteren når man lufter så kommer fuktighet ut og fryser på vinduene innvendig. Sikt blir nesten 0. Og skyvevinduene fryser i ramma så det blir ikke mullig å åpne de ,eller av 4 stk. vi kunne åpne bare 1. 

 

 

 

Endret av mr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, mr. skrev:

Eneste negative som jeg kan tenke meg er at vi har alltid mange blomster og planter på balkongen og pleier å samle frø fra de men etter innglasseringen ingen bie ,veps o.l. kunne finne veien inn så ingen frø ble det desverre.......

Ja og om vinteren når man lufter så kommer fuktighet ut og fryser på vinduene innvendig. Sikt blir nesten 0. Og skyvevinduene fryser i ramma så det blir ikke mullig å åpne de ,eller av 4 stk. vi kunne åpne bare 1. 

Jeg har humle og bier stadig vekk på balkongen min, men dere bor kanskje for høyt opp? Jeg har vinduene åpne hele sommeren. Et tips er å kjøpe type blomster som de er veldig glad i, jeg tror det var en lavendelplante som tiltrakk de fleste hit 😊

Det med at vinduene fryser, mine kan åpnes på to måter, enten skyves eller åpnes innover ved hjelp av en spak. Om du vil løse problemet med fuktigheten er det bedre å lufte leiligheten bare ved å ha oppe balkongdøra. Evnt lufte i andre deler av huset.  

Anonymkode: 2a250...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...