Gå til innhold

Colombia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her (kvinner) som har vært i Colombia og kan si noe om hvordan det var? Følte du deg trygg på reisen? :)

Anonymkode: 36bf0...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen land i Sør-Amerika er spesielt trygge.

Anonymkode: 15f42...545

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Medellin. Vi var to damer i tidlig 20 årene som reiste. Gikk bra, folk var veldig hyggelige og følte meg ikke noe mer utrygg enn i andre land. Enkelte steder følte jeg meg tryggere enn steder i Europa fordi det var høyt nervær av politi.

Anonymkode: abdf4...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i Medellin. Vi var to damer i tidlig 20 årene som reiste. Gikk bra, folk var veldig hyggelige og følte meg ikke noe mer utrygg enn i andre land. Enkelte steder følte jeg meg tryggere enn steder i Europa fordi det var høyt nervær av politi.

Anonymkode: abdf4...649

Er dette lenge siden? Har vært en periode i Chile og der også var det en del politi til stede i gatene, men nå er jo Chile og Colombia to veldig forskjellige land. 

Anonymkode: 36bf0...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i sommer. Dro på besøk til familie som bor der. Fikk endel reiseråd før vi dro, som å ikke ha mye kontanter på seg, ikke gå ut på kveldstid, ikke ha på dyre klær og gjenstander, og å ikke bruke mobiltelefoner i offentlighet på grunn av ran. Syntes det var ett veldig fint land med hyggelige mennesker og vil gjerne tilbake dit. Har aldri vært i Chile selv så vet ikke hvordan Chile er i forhold til Colombia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der, men det er ikke dit jeg ville reist på ferie. Tok mine forholdsregler hele tiden, men det er veldig mye fattigdom og kriminalitet der, og det å måtte passe seg konstant forbinder jeg ikke med å kose seg og ha ferie. Kjenner flere hyggelige mennesker som er derfra, men de er generelt svært forsiktige. Jeg var stort sett i Cali og Bogota.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i Cartagena og Bogotà. Ble overfalt med kniv og ranet av noen horer :( Det her var i 2012, men vet at det fortsatt er mye kriminalitet i Cartagena så ville holdt meg unna. Som kvinne opplevde jeg at damene der var utrolig fiendtlige og de sa masse stygge ting til meg. Er fortsatt lei meg pga det. 

Anonymkode: a5125...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var  i Cartagena, Bogota, Medellin, Cali og en del mindre kjente småsteder i fjor vår. Hadde et lite barn også med på turen. Helt fantastisk opplevelse! Sikkerhetsmessig føltes det akkurat som alle andre storbyer. Ta visse forhåndsregler, hør på tips fra de lokale, så er det ikke noe problem. Mange steder kunne vi stoppe taxi på gaten eller bruke uber, mens noen steder var det anbefalt å få taxi booket fra hotell/resturant. Visse områder skal du holde deg unna, og noen steder burde du ikke være etter mørket, men ellers trasket vi fritt rundt og følte oss helt trygge. 

Anonymkode: fe711...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Om det blir tur så kommer jeg ikke til å oppholde meg i noen større byer (dette er en litt mindre by sør i landet), og kommer da til å være sammen med en person jeg kjenner som bor der.

Anonymkode: 36bf0...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...