Gå til innhold

Dåpsgave til jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått barnebarn, en liten jente. Foreldrene har ikke kommet med gaveønsker selv om jeg har spurt. Når hun ble født fikk hun et lite smykke. Hva kan jeg gi i dåpsgave? De er ikke interessert i sølv og typiske dåpsgaver som bare samler støv. 

Anonymkode: e003a...eb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med et fotoalbum? På Bjørklund har de noen veldig fine til jente.

Anonymkode: 3a9e1...bff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Album, ett pent gull/sølvsmykke, sølje til bunad om de liker sånt. Penger til sko og ytterklær til barnehage. En god barnehage sekk. Dette er ting vi har blitt veldig glad for

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett et fond som du setter inn penger ved bursdag jul og andre passende anledninger?

Anonymkode: dbc42...74b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gitt bort deilige pledd fra Røros Tweed i dåpsgave og de ble tatt veldig godt imot ☺️

Anonymkode: 66176...63c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røros ullpledd er toppers gave! Kom ikke på å ønske meg det til første, men i løpet av året skulle jeg ønske at jeg hadde det. Kjøpte i dåpsgave til tantebarn, ble veldig godt tatt i mot. Og fikk til yngste, bruker det masse. 

Begge barna har fått kunstbilde, ordentlig barnehagesekk og gullhjerte med navn inngravert. Ellers kan man kjøpe ordentlig bestikk, tallerken, kopp og skål. Skikkelig termos, vannflaske og matboks. 

Anonymkode: 494d5...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes barneserviser er flotte gaver. Liker spesielt godt de med Egner-motiv, https://www.dyreparken.no/dyreparken/mat-og-drikke/servise/servise-med-kardemomme-by-motiv/.

Har også selv gitt eventyrbøker og ullpledd, og det har blitt tatt godt imot.

Blant dåpsgavene jeg fikk selv, og som jeg setter desidert mest pris på nesten 30 år senere, er et skikkelig smykkeskrin! Tenker det er utrolig kjekt å få med tanke på at man sikkert får litt smykker til dåpen, og det er noe man kan bruke jevnt og trutt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble veldig glade for bunadsølv, barneservice og sølvskje som kan brukes når større. Så lenge sølvskjeer brukes, samler de ikke støv 👍🏻

Anonymkode: 46af0...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvalitetsleker er kjekt å få. Hva med en gyngehest? 

 

Evt småmøbler som stoler og bord, lenestol til barn E. L. 

Endret av Frostrose
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventyrbøker, grøtskål i sølv. Barneserviser som nevnt over. Sølvrammer. Sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut denne nettsiden https://pledd.net/ for å lage personlige og praktiske pledd.

Ellers har vi fått svært gode tilbakemeldinger på å gi en klassisk, Bergans barnehagesekk i dåpspresang.

Anonymkode: 44b3b...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Måbarefåsiat... said:

Eventyrbøker, grøtskål i sølv. Barneserviser som nevnt over. Sølvrammer. Sparekonto.

Leste du HI? "De er ikke interessert i sølv."

 

Anonymkode: 44b3b...637

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Leste du HI? "De er ikke interessert i sølv."

 

Anonymkode: 44b3b...637

Sølv er så mangt. Vi bruker sølvskåler hele tiden. Til konfekt, nøtter etc. Men herregud, du følte deg sikkert bedre av å glefse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger

Barnemøbler

En stol eller krakk malt med navn og fødselsdato og f.eks i bamse-mønster. 

Bok-serie hvor du gir en eller to bøker til hver bursdag og jul fram til du har gitt hele serien. 

Smykkeskrin (...)

Barneservise og bestikk

Sparebøsse

Skinnfell

Gåvogn

Gyngehest

Bæremeis

Tripp trapp stol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...