Gå til innhold

Bedre selvtillit i jobbsammenheng


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan få bedre selvtillit på jobben? Føler at jeg er en helt annen person på jobb. Ler altfor mye og er generell en nikkedukke som ikke tørr å si mye. Mens jeg er helt annerledes i virkeligheten. Kan dere hjelpe meg å få bedre selvtillit?

Anonymkode: f6ab8...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva jobber du med? Hvilke arbeidsoppgaver har du? Mestrer du oppgavene dine? Hva er det som er vanskelig? Får du hjelp og støtte når du trenger det? Hva er det du ikke tør å si ifra om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen og jeg føler det har veldig mye å si om miljøet på jobben. Føler de har forventet så lite av meg fra dag 1 og uansett hvor hardt jeg jobber så endrer ikke inntrykket seg og det er ikke så kjekt å føle at man blir sett ned på. Føler dette i hovedsak er fordi jeg er så ung og alle de andre på jobb er mye eldre og tror jeg er naiv og dum. Jeg blir lett nervøs av en del ting, men jeg har på tidligere arbeidsplasser stortrivdes og stått mer stødig. Holder nå på å søke ny jobb og håper at det kan gi meg den selvsikkerheten tilbake. Mulig det er det du trenger også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i finanssektoren. Har jobbet i barnehage tidligere, og det var veldig avslappende i forhold. Man kan snakke løst og fast om alt. Ingen ser ned på deg. 

Anonymkode: f6ab8...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i finanssektoren. Har jobbet i barnehage tidligere, og det var veldig avslappende i forhold. Man kan snakke løst og fast om alt. Ingen ser ned på deg. 

Anonymkode: f6ab8...d53

Morsomt - jeg jobber også i finanssektoren. Digger ikke miljøet her. Jeg føler også at jeg er en helt annen person på jobb, og hater det. Har derfor fått meg ny jobb :) har hørt om mange som føler at de har mistet seg selv i en jobb, for så å bytte og følt det som "å komme hjem". Det er ikke alltid det er noe galt med en selv, men at miljøet rett og slett ikke passer for deg, eller at det er noe grunnleggende giftig med det. Man skal ikke behøve å ha det kjipt på jobb, og jobben skal ikke ødelegge selvtilliten din. Stol på magefølelsen din - har du samme følelse om et par måneder ville jeg ha sett meg om etter noe annet. 

Anonymkode: 6dd13...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt - jeg jobber også i finanssektoren. Digger ikke miljøet her. Jeg føler også at jeg er en helt annen person på jobb, og hater det. Har derfor fått meg ny jobb :) har hørt om mange som føler at de har mistet seg selv i en jobb, for så å bytte og følt det som "å komme hjem". Det er ikke alltid det er noe galt med en selv, men at miljøet rett og slett ikke passer for deg, eller at det er noe grunnleggende giftig med det. Man skal ikke behøve å ha det kjipt på jobb, og jobben skal ikke ødelegge selvtilliten din. Stol på magefølelsen din - har du samme følelse om et par måneder ville jeg ha sett meg om etter noe annet. 

Anonymkode: 6dd13...c00

Finansmiljøet er litt «stivt” hvis du skjønner hva jeg mener 😛 Man må være så faglig dyktig liksom. Hva slags jobb bytta du til?

Anonymkode: f6ab8...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...