Gå til innhold

Beste og billigste strømselskap?

AnonymBruker

Beste strømselskap?  

5 stemmer

1. 1. Beste strømselskap?

• Fjordkraft
      1
    • NorgesEnergi
      4

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe negativt å si om aqua, mulig jeg bare har vært heldig. Sparer 50% i strøm hver mnd etter jeg byttet, fra 3000kr til 1500kr. Hatt aqua i over ett år og fortsatt fornøyd.

Anonymkode: 95d64...3c3

Da må du ha hatt en jærskla dyr avtale før du byttet.

Anonymkode: ff13d...4ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe negativt å si om aqua, mulig jeg bare har vært heldig. Sparer 50% i strøm hver mnd etter jeg byttet, fra 3000kr til 1500kr. Hatt aqua i over ett år og fortsatt fornøyd.

Hva byttet du fra?

Anonymkode: bdb85...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudbrandsdal energi er aller best og billigst!😊 Hvorfor har dere ikke dem?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva byttet du fra?

Anonymkode: bdb85...087

Lokal strømselskap. Rådyre ja, men likevel klarte de å lire ut av seg når jeg klagde på prisen, at de var en av norges billigste....skulle vært straffbart å lyve slik. Etter jeg byttet, betaler jeg ca 1000kr i nettleie til lokale selskap, deretter ca 500kr i strømpris til aqva. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at Norgesenergi plutselig begynte å snike seg til 35 kr i måneden i fakturagebyr som jeg ikke merket siden jeg hadde autogiro kommer jeg aldri til å ha dem igjen.

Anonymkode: 9c3df...7af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter at Norgesenergi plutselig begynte å snike seg til 35 kr i måneden i fakturagebyr som jeg ikke merket siden jeg hadde autogiro kommer jeg aldri til å ha dem igjen.

Anonymkode: 9c3df...7af

Fakturagebyr for autogiro?? Det hadde jeg krevd tilbake!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt så lønner det seg ofte å styre utenom de store selskapene. Joda, de har ofte veldig gode tilbud til nye kunder, men det ligger som regel en del skjulte avgifter der + at prisen går opp når man har vært kunde en stund. 
Vær også oppmerksom på at det ikke er alle kraftselskap som er med på Elskling.no, da dette er en tjeneste de må betale for å være med på. Elskling viser også kun pris pr akkurat nå, som kan være en kampanjepris eller lignende. 
Anbefaler deg å sjekke ut et av de mindre, lokale strømselskapene som Kraftriket, Hallingkraft, Ustekveikja, Gudbrandsdal kraft osv. Disse kommer veldig ofte bedre ut over tid enn de store med lokkeprisene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at en del av avtalene til fjordkraft med billigere bensin etc har et prispåslag på månedsbeløp. Jeg hadde rabatt på bensin, men det kostet meg 39 kr ekstra i mnd. Så vinningen gikk opp i spinningen. 

De hadde også bakt inn en tåpelig forsikring om at de skulle dekke regningen om jeg ble arbeidsledig som jeg oppdaget lenge etterpå. 

Anonymkode: c0436...4b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.1.2019 den 3.28, AnonymBruker skrev:

Bestilte Agva fastsum kampanje hvor jeg skulle betale 600kr/mnd i strøm i tre mnd. Med de sjokkprisene som er nå så slo jeg til. Nå er avtalen forsvunnet fra nett, jeg har bestillingsbekreftelsen på Mail men det står ikke stort på den. Nå fikk jeg Mail om st bestillingen var kansellert pga jeg har vært tidligere kunde og dette var kun til nye kunder. Det stemmer ikke. De svarer heller ikke på kundeservice. Jeg tror de trakk hele avtalen pga tap. Virker veldig useriøse og stoler ikke på dem. 

Har nå fjordkraft, der kan jeg lete opp billigste strømavtale/tilbud på strøm.no eller elskling f.eks hver mnd og sende inn og få lik avtale i 30 dager av gangen hos fjordkraft. Super avtale, men de er så ufattelig ræva på kundeservice, så har mest lyst til å bytte bare pga det.

Anonymkode: 1db9f...ef2

Dette bør du skrive offentlig på veggen på Facebook-siden til Agva. Dette for at andre kunder skal bli informerte, og at de da vil stille i et ekstremt dårlig lys dersom de ikke svarer. 

Anonymkode: f64c4...cdc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg langt unna Fjordkraft, etter dårlig erfaring da de prøvde å lure meg til å velge dem etter overtakelse av bolig. Selgerne der bruker alle triks i boka, og lyver gjerne om at overføring fra tidligere eier ikke ble gjort riktig, kun for å få meg til å velge de fremfor selskapet jeg egentlig hadde valgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Fakturagebyr for autogiro?? Det hadde jeg krevd tilbake!

Funfact: De er pliktige til å sende ut faktura selv om at kunden har autotrekk. Men det beste for både kunden og miljøet, er om man velger e-faktura. Da slipper man gebyr : ) Det er papir, blekk og postgang som koster.

Dette leste jeg at et strømselskap hadde kommentert på egen status på FB her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...