Gå til innhold

Beste og billigste strømselskap?


AnonymBruker

Beste strømselskap?  

5 stemmer

  1. 1. Beste strømselskap?

    • Fjordkraft
      1
    • NorgesEnergi
      4


Anbefalte innlegg

Jeg vipper mellom Fjordkraft og NorgesEnergi. Jeg har naturligvis ikke undersøkt alle 100+ strømselskapene som det er å velge i, men det virker som at disse har et godt rykte på pris samt en del medlemsfordeler.

Derfor lurer jeg på hva ditt favorittstrømselskap er, og hvorfor?

Gi meg gjerne tips til andre gode enn disse to! :)
 

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også nysgjerrig på Aqva kraft! Noen som har det?

Anonymkode: 9d2b3...6e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elskling.no forteller meg at Agva er billigst, men det er vel uten nettleie. Hva bruker nettleia å være på?

Bør jeg gå for det Elskling anbefaler, eller bør jeg gå for det lokale? Det lokale strømselskapet har ingen priser på nettsiden sin (har sendt dem en epost, tho).

Jeg har ikke samlet inn alle voksenpoengene mine ennå. Strøm er noe jeg er ganske ny på :P 

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elskling.no forteller meg at Agva er billigst, men det er vel uten nettleie. Hva bruker nettleia å være på?

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Nettleia er avhengig av hvilket nettselskap du tilhører (bestemt utifra geografisk område). Består av forbruksledd der du betaler pr kwh du bruker + fastledd pr år. Sjekk nettside til nettselskapet ditt.

På strømavtaler, vær obs på lokkepriser kun 1 mnd, og du automatisk går over til dyrere avtale etter det. Forskuddsbetaling. Sjekk også om bindingstid eller oppsigelsestid.

Anonymkode: 18bc3...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både Fjordkraft og Norgesenergi har jo et dårlig rykte? Aggressive selgere, vanskelig kundeservice, mye feil som dobbeltfakturering, og ikke spesielt gode priser når lokkeperioden først er ute. Gå inn på disse sammenlikningsportalene og finn deg en tilbyder der istdf!

Anonymkode: a8f94...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både Fjordkraft og Norgesenergi har jo et dårlig rykte? Aggressive selgere, vanskelig kundeservice, mye feil som dobbeltfakturering, og ikke spesielt gode priser når lokkeperioden først er ute. Gå inn på disse sammenlikningsportalene og finn deg en tilbyder der istdf!

Anonymkode: a8f94...acd

Begge ligger og har ligget høyt opp på Norsk Kundebarometer flere år på rad, da. Så SÅ dårlig rykte kan de umulig ha? :klo: 

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt her jeg bor, hedmark. Har fjordkraft nå, men syns det er dyrt.. NorgesEnergi er billigere, men på elskling.no så kommer det opp at fjordkraft er billigere, det stemmer ikke utfra det jeg har undersøkt. 

Anonymkode: 6d623...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Agva Kraft kun er billigst første måned for nye kunder. Etter første måned blir du flyttet til Spotpris-avtalen og påslaget er da 9,9øre/kWh. I tillegg faktureres de forskuddsvis, noe som er helt uaktuelt for min del. 

 

Anonymkode: bdb85...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også nysgjerrig på Aqva kraft! Noen som har det?

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Styr unna! Et skikkelig svindelselskap. 

Du kan også se det på feedback på ulike nettsider. Der veksler det mellom 5 stjerner og 1 eller svak karakter. Mener det i seg del  er en indikator på svindel. 

Anonymkode: 8ad21...e4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er eksempel på erfaringer med  Agva kraft. De negative erfaringene samsvarer med erfaringer som andre jeg kjenner har gjort. 

Anonymkode: 8ad21...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Norgesenergi i flere år fram til noen kom på døra og ga meg en bedre avtale så da slo jeg til på det. Binding i ett år, men de lovte at de skulle være billigere enn Norgesenergi.

Hvis NE kommer med en enda bedre avtale neste år så går jeg tilbake. 

Det har vært litt krøll med kundeservice noen ganger opp gjennom årene, men tenker at lav pris trumfer det litt... så jeg ville gått for Norgesenergi dersom de har lavere pris enn Fjordkraft.

Jeg syns elskling.no er vanskelig å skjønne, for de lister opp etter hvor billig det er akkurat nå og så kan det være kampanjer ute og går. 

Det beste er å ringe Norgesenergi og si at du vurdere å bruke dem, men vil høre med dem om de er villig til å gå for en bedre avtale enn det som står på nettsiden. 

Hvis du er e-faktura kunde hos Norgesenergi så får du også en enda bedre pris enn det som står på nettsidene. 

Anonymkode: c3fd1...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei!!

Så mange negative omtaler om Agva her! Jeg bestilte dem i dag!! Er det for sent å bytte nå?

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nei!!

Så mange negative omtaler om Agva her! Jeg bestilte dem i dag!! Er det for sent å bytte nå?

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Lurer jeg også på, altså jeg bestilte dem i november. Men kan man bytte selskap når man vil eller er man forpliktet i en viss periode??

Anonymkode: 22fc8...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nei!!

Så mange negative omtaler om Agva her! Jeg bestilte dem i dag!! Er det for sent å bytte nå?

Anonymkode: 9d2b3...6e6

Du har 14 dagers angrerett og kan derfor si opp avtalen. Har du ikke fått noen informasjon om angrerett utvides fristen til 1 år. 

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer jeg også på, altså jeg bestilte dem i november. Men kan man bytte selskap når man vil eller er man forpliktet i en viss periode??

Anonymkode: 22fc8...a39

Du må lese avtalen du har signert. Hvis det er snakk om bindingstid kan du ikke bytte uten videre. Er det en strømavtale uten binding er det fritt frem å bytte. 

 

Man bør som hovedregel holde seg langt unna avtaler som krever forhåndsbetaling. 

Anonymkode: bdb85...087

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også bestilt Agva nå, selv med 10 øre prispåslag etter evt kampanje vil de være billigere enn hva jeg har nå. Og 100% vannkraft er supert for meg. Får se hvordan det går.. Men det er ikke binding og det skal betales etterskuddsvis ifølge den avtalen jeg tok. 

Anonymkode: 5ad1d...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte Agva fastsum kampanje hvor jeg skulle betale 600kr/mnd i strøm i tre mnd. Med de sjokkprisene som er nå så slo jeg til. Nå er avtalen forsvunnet fra nett, jeg har bestillingsbekreftelsen på Mail men det står ikke stort på den. Nå fikk jeg Mail om st bestillingen var kansellert pga jeg har vært tidligere kunde og dette var kun til nye kunder. Det stemmer ikke. De svarer heller ikke på kundeservice. Jeg tror de trakk hele avtalen pga tap. Virker veldig useriøse og stoler ikke på dem. 

Har nå fjordkraft, der kan jeg lete opp billigste strømavtale/tilbud på strøm.no eller elskling f.eks hver mnd og sende inn og få lik avtale i 30 dager av gangen hos fjordkraft. Super avtale, men de er så ufattelig ræva på kundeservice, så har mest lyst til å bytte bare pga det.

Anonymkode: 1db9f...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe negativt å si om aqua, mulig jeg bare har vært heldig. Sparer 50% i strøm hver mnd etter jeg byttet, fra 3000kr til 1500kr. Hatt aqua i over ett år og fortsatt fornøyd.

Anonymkode: 95d64...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...