Gå til innhold

Vennskap etter sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde sex med en god venn, som jeg har kjent siden barndommen. Det var vel han som tok første steg, men jeg ble absolutt med på det. Det kjentes litt godt, men var ikke den helt store gnisten mellom oss. Og vi er jo venner, så for meg skulle det gå greit å legge det bak seg. Han hadde også dame på den tiden, men var ikke så engasjert i forholdet. Etterpå kontaktet jeg han ikke, og ikke han meg heller (vi bor i hver vår landsdel). Og jeg tenkte det var greit, vi snakkes nok etter hvert. Men det gikk veldig lang tid uten at han tok kontakt når han var i byen min. Så, etter lang tid, så ble jeg såret av det, for jeg trodde jo at han var en god venn og brydde seg om meg, og jeg begynte å tvile på det da. Dessuten tenkte jeg litt sånn: "Synes han virkelig det var en SÅ dårlig opplevelse, at han vil holde seg langt unna etterpå..." og følte meg litt dårlig pga. det også da. Men det er litt vanskelig å få svar på disse tingene. Jeg har ikke turt å spørre så detaljert, men jeg har sagt at jeg er skuffet over at han ikke har kontaktet meg i det hele tatt når han har vært her, og jeg har spurt om han ikke ønsker å ha kontakt lenger. (Det er nå lenge siden det siste forholdet hans tok slutt.) Han har svart at han vil ha kontakt, at han kan være litt dårlig på avstandsrelasjoner. Jeg foreslo at vi kunne planlegge å møtes i løpet av noen måneder, og han stilte seg nå åpen for det, og vi skulle snakkes igjen etter en tid for å avtale nærmere Men jeg tviler liksom på om jeg gjør det rette ved å prøve å få i stand et treff etter at han har oppført seg som dette... Litt vanskelig å vite hvor mye stolthet man skal ha, når det dreier seg om et vennskap, hvor man føler seg litt sviktet på det vennskapelige planet, og det samtidig er litt sårt å kjenne seg som en dårlig seksuell opplevelse for den andre. 

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er vel bare redd for at du tror at dere skal ha sex igjen eller at dere kan ha noe på gang.

Anonymkode: 9ed40...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som han tror du er interessert i å videreføre dette til noe mer, nå som dere har hatt sex. "Kan være litt dårlig på avstandsrelasjoner"? Ja, da høres det ut som han tror du nå tenker at dere er på vei inn i et forhold.

Du får si klart i fra til han at sexen var en engangsgreie, og at det ikke vil skje igjen, og at alt du ønsker er å få din gamle kompis tilbake. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er vel bare redd for at du tror at dere skal ha sex igjen eller at dere kan ha noe på gang.

Anonymkode: 9ed40...bf6

Jeg mener det er veldig klart at vi ikke skal ha noe forhold. Og jeg har absolutt ikke hintet til at vi skal ha sex igjen. Føles ganske nedverdigende å bli sett på som en som er ute etter å ha sex med han igjen, hvis det er det siste han kan tenke seg. Jeg er jo ikke ute etter å ha sex med han. Men jeg vil ikke si det rett ut før vi har møttes.

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

Synes det høres ut som han tror du er interessert i å videreføre dette til noe mer, nå som dere har hatt sex. "Kan være litt dårlig på avstandsrelasjoner"? Ja, da høres det ut som han tror du nå tenker at dere er på vei inn i et forhold.

Du får si klart i fra til han at sexen var en engangsgreie, og at det ikke vil skje igjen, og at alt du ønsker er å få din gamle kompis tilbake. Ikke noe annet.

Neida, han har sagt det med avstandsrelasjoner også før vi har hatt sex. Da mener han også familie, vennskap, så jeg tolker det ikke som noe romantisk i det hele tatt. 

Det kan jo likevel være en idè å si at det var en engangsgreie. Synes jo det er så pinlig i det hele tatt å ta sånt opp på melding eller telefon. Men jeg får kanskje skrive en liten melding.

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Neida, han har sagt det med avstandsrelasjoner også før vi har hatt sex. Da mener han også familie, vennskap, så jeg tolker det ikke som noe romantisk i det hele tatt. 

Det kan jo likevel være en idè å si at det var en engangsgreie. Synes jo det er så pinlig i det hele tatt å ta sånt opp på melding eller telefon. Men jeg får kanskje skrive en liten melding.

Anonymkode: 0a4ea...044

Send en melding, du. Det kan være greit å avklare sånt skikkelig, så dere får rensket lufta og kan bli venner igjen - uten "benefits".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Million skrev:

Send en melding, du. Det kan være greit å avklare sånt skikkelig, så dere får rensket lufta og kan bli venner igjen - uten "benefits".

Ja, jeg kan gjøre det. Men jeg synes det er likevel litt dårlig oppførsel av han etterpå, tatt i betraktning av at han tok første steget. Er som om jeg straffes for det som skjedde...

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hæ? Du lar være å ta kontakt med ham og så sutrer du over at han ikke har tatt kontakt med deg?!

Anonymkode: fadca...082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hæ? Du lar være å ta kontakt med ham og så sutrer du over at han ikke har tatt kontakt med deg?!

Anonymkode: fadca...082

Det har noe med at jeg aldri er på hans kanter, mens han er innom byen min noen ganger i året og besøker familie. Synes vel han kunne tatt en kaffe med meg da. Jeg har ikke visst når han har vært her.

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kanskje han tror jeg er forelsket i han? Og at han i så fall vil skåne mine følelser... :)   Hadde vært bedre det, enn at han synes jeg var helt forferdelig naken/i senga...:unsure:

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men kan det være at han synes det er blitt litt kleint å ha kontakt som før når dere har hatt sex? Det betyr jo ikke at han ikke likte å ha sex med deg eller at noe var galt med sexen. Men at det har ført til en annen stemning mellom dere kanskje? Det er tross alt litt forskjell på å bare være platoniske venner og det å ha hatt sex med noen. Sex gjør ofte noe med relasjonen enten man vil eller ei. Kan jo også være at han er ""redd" for at du vil noe mer og vil ha et forhold med han? Da vil det jo hjelpe hvis du forteller han at du ikke tenker på noe sånt når dere får til å møtes. 

Anonymkode: 0fa99...669

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, men kan det være at han synes det er blitt litt kleint å ha kontakt som før når dere har hatt sex? Det betyr jo ikke at han ikke likte å ha sex med deg eller at noe var galt med sexen. Men at det har ført til en annen stemning mellom dere kanskje? Det er tross alt litt forskjell på å bare være platoniske venner og det å ha hatt sex med noen. Sex gjør ofte noe med relasjonen enten man vil eller ei. Kan jo også være at han er ""redd" for at du vil noe mer og vil ha et forhold med han? Da vil det jo hjelpe hvis du forteller han at du ikke tenker på noe sånt når dere får til å møtes. 

Anonymkode: 0fa99...669

Det du skriver høres jo sannsynlig ut. Jeg blir så pessimistisk i forhold til det hele. Jeg tenker nå at jeg ikke vil være den som prøver å få til å møtes neste gang, jeg har jo allerede kontaktet han og spurt om det. Vet ikke når han kommer hit til byen, og jeg synes det er hans ansvar å si fra og spørre om å møtes da. Men jeg har følelsen av at han ikke kommer til å gjøre det. Jeg ser vel på dette vennskapet som tapt egentlig, og jeg synes det er trist. 

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vennskapet ble ødelagt, den dagen dere lå sammen. Det kommer aldri til å bli det samme som det var, enten sexen var bra eller rævva. Ville latt hele greia ligge. Kanskje dere treffes om noen år eller noe der den kleine følelsen er godt bort av seg selv med tiden. Men å pushe på for å "redde vennskapet" nå, er virkelig ikke vits. 

Anonymkode: b8589...f92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vennskapet ble ødelagt, den dagen dere lå sammen. Det kommer aldri til å bli det samme som det var, enten sexen var bra eller rævva. Ville latt hele greia ligge. Kanskje dere treffes om noen år eller noe der den kleine følelsen er godt bort av seg selv med tiden. Men å pushe på for å "redde vennskapet" nå, er virkelig ikke vits. 

Anonymkode: b8589...f92

Nei, jeg begynner å kjenne det samme nå. At det vel er best å la det ligge. Jeg har ingen andre gode mannlige venner, som går an å snakke med, han var den eneste.

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig ikke om han var en så god venn. Han har vært flørtete mot meg flere ganger tidligere. Og jeg er den som har holdt igjen på det fysiske da. Så jeg synes vel han er kjip nå, som bare kaster meg vennskapet vårt vekk. Æsj, kanskje jeg har opphøyd han til å være noe han ikke er. Jeg er vel ganske forvirret. Vet ikke hva jeg skal mene om han. Har lyst til å ta avstand, kjenner jeg nå. Men det går vel over. Det er akkurat som jeg ikke klarer å slutte å like han. Han virker så snill og sympatisk når man snakker med han. Men handlingene hans er vel ikke bare gode. Tror ikke han har så mye respekt for meg. Han har flørtet veldig med meg tidligere, prøvd å få meg til sengs, og dagen etter forventet at jeg sitter ved samme bord og ser på mens han er på date med en annen dame.

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg orker ikke mer av han.

Håper jeg klarer å holde på den følelsen. Det hadde vært veldig fint.

Anonymkode: 0a4ea...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hold på den følelsen du for det høres riktig ut. Jeg er den AB'en som skrev at han kanskje synes det er kleint mellom dere etter sex. Han høres ikke så helt bra ut når du beskriver han i de siste innleggene dine. Best at du bare holder deg unna og kutter kontakten.

 

Anonymkode: 0fa99...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...