Gå til innhold

Skulle være venner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datet en fyr i mange måneder. Vi er vel i grunn sammen. Vi har det fint og jeg vil ikke ha noen andre. 

Møtte en annen fyr omtrent samtidig som da jeg møtte typen. Vi hadde langt bedre kjemi, han er lik meg selv på godt og vondt. Vi har gode samtaler og vi har levd litt like liv. Merker at han har mye mer humør, sinne, glede osv som meg. Han har mye bagasje, og jeg orker ikke å utsette meg selv for dette, så sa tydelig fra at vi kun kan være venner. Det var greit og vi har hatt et vennskap etter det.

Vil gjerne ha personen i livet fordi vi har så gode samtaler og kan gjøre ting sammen som typen aldri hadde hatt interesse av. Han vil ha meg med på konsert nå fordi vi er fan av bandet begge to.

Det har aldri skjedd noe fysisk mellom oss, men siden det med å være venn med en mann ifølge mange, ikke lar seg gjøre, er jeg redd jeg må kutte kontakten slik at det ikke blir misforståelser, ubehag og sjalusi. Typen vet ikke om han, men typen vet ikke om alle jeg har i nettverket mitt heller. Redd jeg tuller til mye ved å bli med på konsert. Vil ikke skuffe noen eller lage drama. Synes det er utrolig synd å kutte ut en person på bakgrunn av antakelser. Jeg antar at han vil noe mer, men vet ikke. Antar at typen ikke hadde likt at jeg dro på konsert med han. Antar at vennen min ikke hadde likt å vite at jeg har type, men det er kun basert på antakelser.

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 77f96...66a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du henge med en mann du vet har lyst på deg som mer enn en venn?

Anonymkode: 87969...49e

• Liker 6
Skrevet

Følge antakelsene selvfølgelig. Du vet jo at det du gjør ikke er greit. Man kan ikke alltid få i pose og sekk og her må du velge hvem som betyr mest for deg. Begge to, kan du ikke ha. 

Anonymkode: 4dc47...cbd

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følge antakelsene selvfølgelig. Du vet jo at det du gjør ikke er greit. Man kan ikke alltid få i pose og sekk og her må du velge hvem som betyr mest for deg. Begge to, kan du ikke ha. 

Anonymkode: 4dc47...cbd

Takk. Fint å få et objektivt syn på det. Tenkte det var i orden siden vi bare er venner, men er nok noe i meg som sier at dette fort byr på problemer. Vi har hatt en lik oppvekst og gjennomgått en ganske kjip ting begge to, og har aldri møtt noen som forstod meg på denne måten. Det var så befriende, men må kutte kontakten. 

TS

Skrevet

Så lenge han vil noe mer med deg er han ikke en venn, du skjønner det? 
For han så tar han samværet og kommunikasjonen deres som fortrinn til dating, at det er en måte for han å få deg mer investert og nær han, sånn at du kanskje utvikler følelser for han eller han kanskje kan få kyssa deg i et drita øyeblikk en gang. 
Blir helt feil å gå på konsert med han bare dere to, det blir jo en date! Selv om ikke du tar det sånn selv! 

Regner med at du ikke hadde likt om kjæresten din holdt en jente han kjente som var keen på han, hemmelig for deg, og dro med henne på konserter, chattet med henne osv? 

Vil du være en bra kjæreste så kutter du ut denne fyren, eller inkluderer han i vennekretsen og forholdet ditt så typen din får bli kjent med han og dere alle kan henge sammen. 

Anonymkode: 446c5...2ee

• Liker 3
Skrevet

Det blir bare slemt å være venn med noen som ønsker mer. Når han i tillegg ikke vet at du har "type" så blir ting bare værre, best å kutte han ut før "typen" din finner det ut også

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Morten1 skrev:

Det blir bare slemt å være venn med noen som ønsker mer. Når han i tillegg ikke vet at du har "type" så blir ting bare værre, best å kutte han ut før "typen" din finner det ut også

Ja, føler litt på den. Redd jeg sårer han veldig senere. Burde kanskje si noe ? Si det blir feil å ha han som kompis? TS

Skrevet

Ja, du bør si til han at det blir feil å være venner. Du vet jo at han kanskje vil noe mer.. Og det du ikke kan si åpent til kjæresten din, det er vel antagelig ikke greit?

Anonymkode: 97a22...3ed

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, føler litt på den. Redd jeg sårer han veldig senere. Burde kanskje si noe ? Si det blir feil å ha han som kompis? TS

Ja. Si at av respekt for kjæresten din så kan du ikke være venn med han. Enkelt og greit! 

Anonymkode: 446c5...2ee

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville spurt vennen din om han begynte å få følelser før du kuttet han ut.

Å anta noe på den måten er ikke rettferdig mot han. Du har ikke et virkelig svar på hvorvidt han dreier mot deg, og risikerer bare å ødelegge begge sine gode vennskap. Han er ansvarlig selv om han påstår han ikke har følelser når du spør, og det blir alt du trenger å forholde deg til.

Min beste venn er jente og det er ikke og har ikke vært følelser på den måten. Hadde vært mye vanskeligere om ikke hun hadde type også. Han definerer på et vis vennskapet vårt med at han er kjæresten og jeg venn.

Anonymkode: ec1e2...1f9

• Liker 1
Skrevet

Siden kjæresten din ikke vet om han, og han tydeligvis ikke vet om kjæresten din, syns jeg du skal droppe det. Slike hemmeligheter hører ikke hjemme o hverken forhold eller vennskap, og jeg tror du fort kan brenne mange broer her. 

Anonymkode: eab94...5c4

• Liker 1
Skrevet

Herregud at det går an. Ikke vet typen din om han vennen eller vennen om typen din.. shady... Han vennen er ikke venn, han ønsker noe mer ,og du hadde i utgangspunktet tenkt på mer med han ,men droppet det pga problemene hans, altså du liker han mer enn som venn bare at du ikke 'kan" noe mer og derfor valgte typen 'såvidt over " han.  Du burde gjøre det slutt og være singel før du vet hva et forhold skal være.  Kutt all kontakt med den andre og vær ærlig. 

Anonymkode: 4cf87...6a4

Skrevet

Du oppfører deg dårlig, ved verken å fortelle typen eller vennen om den andre. Du burde ikke gå på konsert, men du burde si fra til denne vennen at du har kjæreste. Hvis han fortsatt er interessert i å være venn med deg da, bør du ikke skjule for typen din at du har denne vennen.

Anonymkode: 67a6e...3f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...