Gå til innhold

Engelsk brudgom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som er enten gift med en engelskmann, eller har vært i engelsk bryllup? Jeg lurer på om det er vanlig å ha det som vi har sett i kongelige bryllup, at brudgommen står med ryggen til bruden når hun kommer opp kirkegangen? Synes det ser så utrolig stusselig ut, og han går jo glipp av selve høydepunktet. Er dette helt "obligatorisk"? 

Anonymkode: 79389...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selve høydepunktet???

Selve høydepunktet er da når dere gir hverandre "ja"

Anonymkode: 3a187...e74

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Selve høydepunktet???

Selve høydepunktet er da når dere gir hverandre "ja"

Anonymkode: 3a187...e74

Det å gå opp kirkegangen og møte blikket hans ville jeg sett på som høydepunktet. Å se ryggen ville jo være direkte trist. Men tenker alle engelskmenn annerledes, eller er det noen som bryter tradisjonen? 

Anonymkode: 79389...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det å gå opp kirkegangen og møte blikket hans ville jeg sett på som høydepunktet. Å se ryggen ville jo være direkte trist. Men tenker alle engelskmenn annerledes, eller er det noen som bryter tradisjonen? 

Anonymkode: 79389...5d0

Jepp, det er vanlig at et helt folkeslag tenker helt likt, spesielt i bryllup!

Du skal gifte deg med typen, så hvorfor ikke spørre han? Regner med du kommer til å ha vanskeligere samtaler gjennom livet😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Anim92 said:

Jepp, det er vanlig at et helt folkeslag tenker helt likt, spesielt i bryllup!

Du skal gifte deg med typen, så hvorfor ikke spørre han? Regner med du kommer til å ha vanskeligere samtaler gjennom livet😅

Setter pris på om noen med erfaring fra engelske bryllup kan svare på spørsmålet? 

Anonymkode: 79389...5d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg med en engelskmann, her i Norge.

Gjorde det vi ville, så han sto å så på at jeg kom ned alteret. Så nei, ingenting er obligatorisk. Gjør akkurat det dere vil. 

Anonymkode: 08200...9c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gift med en engelskmann, her i Norge. Har også vært i bryllupene til de to brødrene hans, i England. Ingen av gangene har det du beskriver skjedd.

Vi hadde vielsen delvis på norsk og delvis på engelsk, hadde både norske og engelske samler, og tekstlesing på både norsk og engelsk.  Den aller viktigste biten, altså selve ekteskapsinngåelsen, tok vi helt på engelsk. Jeg synes det var mye bedre å gjenta «to love and honour» etc, enn å bare si «ja». Familie og venner fra England satte også stor pris på å kunne forstå hva som hendte i kirka. 

Lykke til! 

Anonymkode: 5b52c...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...