Gå til innhold

Strikkedress- med eller uten hette?


uglejenta

Anbefalte innlegg

Tenker å strikke en ulldress i str 6-12 mnd. Har ikke barn selv så vet ikke om hette er praktisk eller bare i veien. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten. Bare i veien og blir klumpete når barnet ligger. 

Anonymkode: 17ed5...8dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 11.30, uglejenta skrev:

Tenker å strikke en ulldress i str 6-12 mnd. Har ikke barn selv så vet ikke om hette er praktisk eller bare i veien. Noen erfaringer?

Strikk med og lag toppen med små knapper eller trykkpatenter slik at hetten kan kneppes opp når den ikke er i bruk på hodet. 

Anonymkode: eb0d9...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strikk heller en lue til, feks sånn som man drar over hodet så beskyttet men halsen også

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns derimot dress med hette er veldig lurt! Dress brukes bare ute uansett, og med hette kan man enten droppe lue eller ha hette som ekstra lag utenpå tynn lue. En hette er jo ikke i veien når den er på. En hette på typiske inneplagg, derimot, det er upraktisk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle strikket en optimal babydress, ville jeg hatt hette, og så i tillegg sånne "lommer" til å brette over hender og føtter, altså som innebygde votter og sokker, men som kan brettes bort når de ikke trengs eller når dressen begynner å bli knapp. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vera Vinge skrev:

Hvis jeg skulle strikket en optimal babydress, ville jeg hatt hette, og så i tillegg sånne "lommer" til å brette over hender og føtter, altså som innebygde votter og sokker, men som kan brettes bort når de ikke trengs eller når dressen begynner å bli knapp. 

Enig! Petiteknit har en som heter Selmas sovedrakt, den er sånn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Vera Vinge skrev:

Hvis jeg skulle strikket en optimal babydress, ville jeg hatt hette, og så i tillegg sånne "lommer" til å brette over hender og føtter, altså som innebygde votter og sokker, men som kan brettes bort når de ikke trengs eller når dressen begynner å bli knapp. 

Enig. Uteulldress/trilleturdress med hette og overbrett til hender og føtter ville vært topp. Min erfaring er at om man triller ute og skal inn, våkner ungen om man prøver å lirke av lua. En hette kan lettere brettes til side/bort for å unngå at baby blir for varm. 

Inneklær med hette til babyer er derimot bare tull. 

Anonymkode: 7f815...7fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten. Synes hette på alle plagg er upaktisk. Bruker ikke hette på mine barn, aldri gjort heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...