Gå til innhold

spørsmål til jurist/jusstudent

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man anmelde en nettside som helt klart bryter rasismeparagrafen hvis den siden er laget i utlandet og mest sannsynlig av noen som ikke er norske statsborgere??

Anonymkode: 2673d...7f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norsk lov gjelder for dem som oppholder seg på det norske territorium. 

Stjeler jeg i Svergie er der svensk lov jeg har brutt, i Svergie. Jeg kan ikke dømmes for dette i Norge. 

Du kan anmelde det, du vet jo ikke hvor de sitter. Hvor nettsiden blir laget? Du vet heller ikke hva regelverket der er, så da er man like langt.

Anonymkode: b4451...4b4

Skrevet

Jeg kan kanskje hjelpe deg, hvilken nettside er det snakk om?

Skrevet

Du kan anmelde hva/hvem du vil men politiet vil nok henlegge før du er ute av døra. 

Anonymkode: 4d9d1...297

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norsk lov gjelder for dem som oppholder seg på det norske territorium. 

Stjeler jeg i Svergie er der svensk lov jeg har brutt, i Svergie. Jeg kan ikke dømmes for dette i Norge. 

Du kan anmelde det, du vet jo ikke hvor de sitter. Hvor nettsiden blir laget? Du vet heller ikke hva regelverket der er, så da er man like langt.

Anonymkode: b4451...4b4

takk for svar. Norsk lov gir faktisk hjemmel for å straffe dem som har kjøpt sex i utlandet da. Litt spesiellt at norske borgere kan straffes for sexkjøp i utlandet, men det er kanskje litt på siden av det spørsmålet mitt handlet om. :-)

men som en konklusjon kan vi si at norsk lov gjelder for ALLE som oppholder seg her i Norge og norsk lov gjelder over hele verden for norske statsborgere. :-)

Skrevet
4 minutter siden, nysgjerriggoy4443 skrev:

Jeg kan kanskje hjelpe deg, hvilken nettside er det snakk om?

takk for at du vil hjepe meg. :-) men som en annen bruker her sier: politiet henlegger en slik sak fortere enn jeg hadde klart å komme meg ut av døren igjen. :-)

Skrevet

det man eventuellt kan gjøre er å rapportere til google, men tvilsomt at de kan eller vil gjøre noe: da hadde alle hatsider på internett vært borte og det er ikke tilfelle. Man kan også spørre seg selv om det virkelig hjelper at slike sider blir fjernet, da går meningene bare "under jorden". Kanskje bedre at folk får lov til å spy ut det hatet de vil slik at man kan bekjempe det med ord.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

takk for at du vil hjepe meg. 🙂 men som en annen bruker her sier: politiet henlegger en slik sak fortere enn jeg hadde klart å komme meg ut av døren igjen. 🙂

men hvilken nettside er det da

Skrevet
Akkurat nå, nysgjerriggoy4443 skrev:

men hvilken nettside er det da

vil ikke si det, fordi da sprer jeg jo hatet og feilinformasjonen.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

vil ikke si det, fordi da sprer jeg jo hatet og feilinformasjonen.

send på pm da

Skrevet
2 minutter siden, nysgjerriggoy4443 skrev:

send på pm da

vil ikke at noen skal vite brukernavnet mitt :-) å lage en ny bruker blir for komplisert, det gidder jeg ikke!

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

vil ikke at noen skal vite brukernavnet mitt 🙂 å lage en ny bruker blir for komplisert, det gidder jeg ikke!

hva er du redd for

Skrevet
1 minutt siden, nysgjerriggoy4443 skrev:

hva er du redd for

ingenting. men vil av prinsipp være anonym. vil heller ikke at noen på basis av brukernavnet mitt kan finne min facebook og reelle identitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...