Gå til innhold

Jeg er en besserwisser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette har jeg fått høre av flere inkl. min ektemann. Jeg er fult klar over det og kjenner at jeg tar meg selv i det hele tiden. Jeg blir veldig lei og oppgitt av meg selv. Jeg har et behov for å føle meg bedre enn andre. I lengden vet jeg at det skyver vekk venner fra meg og det vil jeg absolutt ikke. SÅ, til dere der ute - hva kan jeg gjøre med det?

Anonymkode: 96821...6bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvdisiplin. 

Anonymkode: 21b97...1d4

Hvordan?

Anonymkode: 96821...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid tenk: MÅ jeg rette på det som der ble sagt? Prøv, og du vil se at ofte
1. Retter noen andre på det i stedet
2. Feilen blir stående, men det er i grunnen ikke så farlig
3. Etter litt diskusjon spør de deg hva du meiner, og du kan servere fasiten.
Alle disse situasjonene er gunstigere for deg enn å være den utålelige som bestandig skal belære.

Anonymkode: 86db9...873

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk en reell mulighet for at du er omgitt av idoter. Tenkt på det?

Anonymkode: f242c...e58

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du et behov for å føle deg bedre enn andre? :)

Anonymkode: 29ea0...827

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du bedre enn dem da? Hvis du bare er en kunnskapsrik nerd og de ikke tåler det, er det de som er dust liksom.

Anonymkode: 6ff69...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten er så belærende at det er dumpegrunn. Han sitter nærmest og scanner det jeg sier, for å irettesette. Utrolig slitsomt. Fortalte om en skillsmisse og hvordan fordeligen hadde favorisert en av partene. Poenger var at det var skjevt av en grunn jeg ikke helt husket. Istedenfor å lytte eller si " kjipt å oppleve det der", så blir det en diskusjon av om det egentlig var urettferdig.

Så noen ganger skal man bare lytte eller nikke. Det er ikke behov for å korrigere, rette på eller argumentere i mot. Er en væremåte som ender med at de sitter igjen alene. 

Anonymkode: 08d52...48e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær oppmerksom på det og la være å komme med kommentarer for å rette på andre

Anonymkode: a9552...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alltid tenk: MÅ jeg rette på det som der ble sagt? Prøv, og du vil se at ofte
1. Retter noen andre på det i stedet
2. Feilen blir stående, men det er i grunnen ikke så farlig
3. Etter litt diskusjon spør de deg hva du meiner, og du kan servere fasiten.
Alle disse situasjonene er gunstigere for deg enn å være den utålelige som bestandig skal belære.

Anonymkode: 86db9...873

Tusen takk for tilbakemeldingen, dette skal jeg huske - mest sannsynlig legger jeg merke til det! 😄 

Anonymkode: 96821...6bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær oppmerksom på det og la være å komme med kommentarer for å rette på andre

Anonymkode: a9552...80b

Problemet er at jeg er oppmerksom på det, men jeg får ikke til å la være og merker det som regel rett etter det har ploppet ut noe av munnen. Kanskje jeg rett og slett må formulere meg litt annerledes?

 

Anonymkode: 96821...6bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk en reell mulighet for at du er omgitt av idoter. Tenkt på det?

Anonymkode: f242c...e58

Haha! Det har jeg tenkt mange ganger. 

Anonymkode: 6ce1e...bc6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen feil trenger man ikke rette opp i. Og av og til har besserwissere en tendens til å henge seg opp i helt feil ting som de tillegger veldig mye vekt. I hver situasjon kan du tenke gjennom om det er viktigere for deg å ha rett enn at de andre skal like deg. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som liker besserwissere.

Anonymkode: ebf14...b55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen feil trenger man ikke rette opp i. Og av og til har besserwissere en tendens til å henge seg opp i helt feil ting som de tillegger veldig mye vekt. I hver situasjon kan du tenke gjennom om det er viktigere for deg å ha rett enn at de andre skal like deg. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som liker besserwissere.

Anonymkode: ebf14...b55

Akkurat dette har jeg behov for å kvitte meg med, akkurat fordi at folk ikke liker besserwissere. 

 

Ts

Anonymkode: 96821...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så usympatisk. Jeg liker automatisk folk mindre når de holde på sånn, og retter på det jeg sier, eller skal belære meg om ting jeg allerede vet. Tenker at bedrevitere er litt dumme, for de undervurderer andre.

Anonymkode: b6718...dba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så usympatisk. Jeg liker automatisk folk mindre når de holde på sånn, og retter på det jeg sier, eller skal belære meg om ting jeg allerede vet. Tenker at bedrevitere er litt dumme, for de undervurderer andre.

Anonymkode: b6718...dba

Det er greit at du forteller hvordan bedrevitere er, men jeg trenger heller tips til å bli et bedre menneske enn en belæring om hvordan bedrevitere er

Anonymkode: 96821...6bb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2019 at 4:23 AM, AnonymBruker said:

Hvordan?

Anonymkode: 96821...6bb

Jeg som hadde kommentaren om selvdisiplin. Du må lære deg å ikke si alt du ønsker. Det kalles selvdisiplin. Jeg har en kollega som irriterer meg grønn, men jeg sier jo ikke alt jeg ønsker til han. 

Anonymkode: 21b97...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn selv, og synes det er utfordrende å jobbe med.

Jeg er smålig nok i min nedlatenhet til å fryde meg noe aldeles voldsomt de gangene jeg opplever besserwissere som driter seg ut og tar feil når de forsøker å belære andre på en nedlatende måte.  :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så usympatisk. Jeg liker automatisk folk mindre når de holde på sånn, og retter på det jeg sier, eller skal belære meg om ting jeg allerede vet. Tenker at bedrevitere er litt dumme, for de undervurderer andre.

Anonymkode: b6718...dba

Det er noe psykisk med sånne, ispedd mindreverdighetskomplekser. Hadde villet holdt meg langt unna, for dem blir aldri noe bedre. Slike har et skyhøyt ego og vil alltid se ned på deg og meg.

Anonymkode: 3b013...15e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...