Gå til innhold

Jeg vil trene ALENE!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriver dette innpå dette emne fordi dette handler om søsteren min og hun er familie ahaha. Selv om jeg vet at dette var dårlig plassert.

Jeg har begynt å trene OFTE, noe jeg synes er veldig gøy alene. Har egt aldri pleid å trene alene før men jeg har begynt å ELSKE det. Nå har søsteren min begynt å henge seg på hver eneste gang... Vi er blitt ganske gode venner, men jeg vil virkelig ikke trene med henne fordi jeg synes det er bedre alene. Vet noen hva jeg kan gjøre?Vil ikke være slem med henne heller.  (er 17 år)

Jeg vet dette høres veldig teit ut. Vær ærlige, men det går an å svare på en fin måte:)

Anonymkode: a0320...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da forteller du din søster at det er kjekt at hun vil trene med deg og at du liker at dere er så gode venner, men at du liker best å trene alene. Dette ønsket ditt må hun respektere. Om hun ønsker å lære av deg og du synes det er greit, kan du lage en avtale med henne om at dere trener sammen en gang i uken. 

Anonymkode: 60fe2...fb8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne bare være med. Hun går antagelig lei etter en liten stund. 

Anonymkode: 39fb4...c83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si til henne at du mister fokus hvis du trener sammen med noen, og at du yter mer når du er alene. 

Anonymkode: 0f091...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si takk for svar til dere som har svart! Føler det er så mange innpå kvinneguiden som er frekke når de svarer, men det er ikke dere:)

Søsteren min er noen få år eldre enn meg og hun har hatt det litt vanskelig når det kommer til venner osv... så jeg vet ikke helt om jeg tørr å si noe... Burde jeg fortsatt si til henne at jeg liker best å trene alene? eller er jeg for slem da?

Anonymkode: a0320...e67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er også en alene-trener, det vil si at jeg spiller volleyball, og da er det selvsagt med andre.... Men hvis jeg skal jogge, sykle, gå på ski gjør jeg det alene. Da styrer jeg rute, lengde, fart osv helt selv.

Regner med at dere begge bor hjemme siden ho alltid henger seg med? Er hun aldri borte slik at du kan trene da?

Anonymkode: 970e0...081

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Vi kan trene samtidig men ikke sammen"! 

Anonymkode: 82a6a...b4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

JEg er også en alene-trener, det vil si at jeg spiller volleyball, og da er det selvsagt med andre.... Men hvis jeg skal jogge, sykle, gå på ski gjør jeg det alene. Da styrer jeg rute, lengde, fart osv helt selv.

Regner med at dere begge bor hjemme siden ho alltid henger seg med? Er hun aldri borte slik at du kan trene da?

Anonymkode: 970e0...081

Hun flyttet for seg selv for en liten stund siden men hun sender meg ofte meldinger "skal du på trening i morgen?" slik at hun kan trene med meg. Jeg pleier å gå på timer på et Treningsenter, slik at jeg trener for så vidt med andre, men jeg liker å kommer dit som om jeg er alene om dere skjønner? Jeg liker tanken på at det bare er meg og "bobla mi", og ikke tenke på noe annet.

Anonymkode: a0320...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et kompromiss? At du foreslår at dere kan trene sammen en fast dag i uka, og at du ellers trener alene? Så legger du det fram på den måten du synes passer.

Skjønner at du vil trene alene og synes du skal gjøre det, samtidig som hun tydeligvis liker å trene sammen med deg. Jeg ville nok strukket meg litt for å møte henne på halvveien. Søskenforhold trenger litt pleie de også, og en dag kan situasjonen være omvendt.

Anonymkode: 240a7...8d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si takk for svar til dere som har svart! Føler det er så mange innpå kvinneguiden som er frekke når de svarer, men det er ikke dere:)

Søsteren min er noen få år eldre enn meg og hun har hatt det litt vanskelig når det kommer til venner osv... så jeg vet ikke helt om jeg tørr å si noe... Burde jeg fortsatt si til henne at jeg liker best å trene alene? eller er jeg for slem da?

Anonymkode: a0320...e67

Hun kan være med på trening, men når dere er der så vil du at dere trene hver for dere. Prate kan dere før og etter treningen.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine svar:) og - jeg skjønner deg godt! Jeg og liker best og trene alene..

Endret av Kvinne30
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best å trene alene jeg også, men greit å takeprate litt mellom sett. Men man prater FORT bort tiden! Så pass på, har alltid klokke på meg. Tar tiden mellom settene ca.

Styrketrening er fin avkobling, alenetid. Kvalitetstid.

 

Anonymkode: 62828...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...