Gå til innhold

Hind


Gjest Sweet Ingrid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville sagt ifra rett og slett. Vedkommende tar jo ikke hensyn til andre virker det som. Jeg har ingenting imot folk som går tur med hunden løs så lenge de har kontroll på den og den ekstremt lydig. Men å la den gå alene høres ikke OK ut for meg ihvertfall.

 

Anonymkode: c5445...4a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt fang inn hunden, ring til Falken og lever den der. Da må eier betale 1000 for å få den ut innen 3 dager, ellers blir den omplassert. Eller skriv en lapp som du henger i halsbåndet på den og sier at "nå har hunden vært bortpå min hund, som har fått påvist pelslus. Du burde ta en tur til dyrlegen" 

Anonymkode: 5c5aa...ecd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Ville gitt beskjed om at hvis deres hund kommer bort til min tar jeg ikke ansvar for eventuelle skader da min hund er utrygg på andre dyr (selv om det egentlig ikke er sant da). Ville også sagt at datteren min er livredd løse hunder pga en tidligere opplevelse og at de må passe på at den aldri kommer bort til henne. 

Du burde kunne ha en normal samtale med en i nabolaget.. det er nok bare du som synes det er kleint. 

Fortsett å smile og si hei når dere møtes i ettertid. 

 

Endret av førstedamen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen! Vær voksen og si fra til eieren. Om datteren din er utrygg, så må du hvertfall si fra! Hva slags mor er du!?

Anonymkode: 43746...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid min hund løst. Han holder seg riktignok på eiendommen, men hvis noen hadde et problem med dette hadde jeg satt pris på å få beskjed. Spesielt hvis han hadde løpt bort til barn, noe han aldri har gjort, men hvis dette hadde vært tilfelle så må jo jeg som eier ta ansvar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang du ser naboen, spør om to ord og si pent, "Du, datteren min er så redd hunder og jeg lurte på om du kunne ha den i bånd ettersom den går bort til oss og andre". 

Anonymkode: f92a8...b8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Neste gang du ser naboen, spør om to ord og si pent, "Du, datteren min er så redd hunder og jeg lurte på om du kunne ha den i bånd ettersom den går bort til oss og andre". 

Anonymkode: f92a8...b8c

Jepp. Å informere om at datteren din er redd er da vel ikke et problem? Det er veldig greit for hundeeier å bare slippe ut, men man må forholde seg til at enkelte steder går det ikke. Min hund går løs her vi bor, men jeg bruker bånd der vi kan treffe andre. Mange er redde og utrygge ovenfor fremmede hunder, det må bare aksepteres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...