Gå til innhold

Velge forlover


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en ganske kjip situasjon. 

Da jeg var liten flyttet vi mye rundt, gikk på 6 ulike skoler i løpet av barneskoleårene. Jeg har utviklet ptsd pga mobbing og har hatt problemer med å knytte meg til mennesker fra jeg var 10 år. 

Nå har min fantastiske samboer fridd, og vi skal gifte oss. Han har veldig mange kompiser og hans problem er å velge hvilken av dem som er den beste og som skal få være forlover. Mitt problem er at jeg har ingen venninner i nærområdet som jeg føler er "close" nok. Jeg har heller ingen søsken. 

Jeg har én venninne som jeg føler er det naturlige valget, men hun bor i en annen by og nå er det 1 år siden vi så hverandre sist. Jeg har 2 barn og sliter en del psykisk i tillegg til at jeg prøver å jobbe så mye som jeg kan, og hun har samboer og ingen fast jobb men likevel har hun aldri tid til å komme på besøk. Jeg har vært ekstra på at hun må komme hit nå for jeg vil spørre face to face om hun vil være min forlover, men det passer aldri.. Jeg har liksom ingen andre enn henne, men det går jo ikke an å ha en forlover man kanskje ser én gang før bryllupet og som kanskje ikke kan være med på kjoleprøving engang? 

Noen andre som har hatt forlovere som bor langt unna og som ikke har vært med på noe særlig? 

Anonymkode: 7a5bc...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du et godt forhold til din mor, en kusine eller lignende? Er ikke uvanlig å ha et familiemedlem som forlover. Man må heller ikke ha forlovere - var nylig i et bryllup hvor det ikke var forlovere. Ingen tenkte over det, spesielt siden bryllupet var på tinghuset og litt «low key».

Ellers er det jo bare å spørre venninnen din. Men jeg kan forstå at det føles litt rart om dere sjelden har kontakt og du sliter veldig med å få truffet henne.

 

Anonymkode: 9eb1f...2a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig så går jo det å besøke hverandre begge veier, selv om du har barn. Kan du ikke tilby deg å ta en helg hos henne?

Anonymkode: 9eb1f...2a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være et stort kirkebryllup med mange gjester? Eller mer som en liten markering med nærmeste familie? Hvis sistnevnte hadde jeg ikke vært så nøye på det. Ta din mor, far eller bestemor om så, hvis de betyr mye for deg. Det med kjoleprøving og alt man ser på film er ikke så viktig likevel. Jeg hadde med min kjære. Ikke ta det så tungt, dagen blir kjempefin selv om du ikke har en bestevenninne til forlover. 

Anonymkode: a41af...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2019 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en ganske kjip situasjon. 

Da jeg var liten flyttet vi mye rundt, gikk på 6 ulike skoler i løpet av barneskoleårene. Jeg har utviklet ptsd pga mobbing og har hatt problemer med å knytte meg til mennesker fra jeg var 10 år. 

Nå har min fantastiske samboer fridd, og vi skal gifte oss. Han har veldig mange kompiser og hans problem er å velge hvilken av dem som er den beste og som skal få være forlover. Mitt problem er at jeg har ingen venninner i nærområdet som jeg føler er "close" nok. Jeg har heller ingen søsken. 

Jeg har én venninne som jeg føler er det naturlige valget, men hun bor i en annen by og nå er det 1 år siden vi så hverandre sist. Jeg har 2 barn og sliter en del psykisk i tillegg til at jeg prøver å jobbe så mye som jeg kan, og hun har samboer og ingen fast jobb men likevel har hun aldri tid til å komme på besøk. Jeg har vært ekstra på at hun må komme hit nå for jeg vil spørre face to face om hun vil være min forlover, men det passer aldri.. Jeg har liksom ingen andre enn henne, men det går jo ikke an å ha en forlover man kanskje ser én gang før bryllupet og som kanskje ikke kan være med på kjoleprøving engang? 

Noen andre som har hatt forlovere som bor langt unna og som ikke har vært med på noe særlig? 

Anonymkode: 7a5bc...5de

En forlover skal jo være et vitne til ekteskapsinngåelsen..

Hvis du har en kusine, moren din, en tante, mannens søster, en nær kollega kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, kvinne35+ said:

En forlover skal jo være et vitne til ekteskapsinngåelsen..

Hvis du har en kusine, moren din, en tante, mannens søster, en nær kollega kanskje??

Synes alle de høres ok ut men ville prioritert venninnen selv om man ilke lenger ses så ofte. Men du nevner bare damet. Man kan også ha en av motsatt kjønn f.eks. en gammel venn/venninne.

Anonymkode: b6902...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...