Gjest JeSuisLouise Skrevet 19. januar 2019 #1 Skrevet 19. januar 2019 Jeg har handlet masse chili i løsvekt og har lyst til å bruke det som krydder i matlagning. Kan jeg bruke håndmixer på det eller noen andre som har noen gode råd?
Forundret.. Skrevet 19. januar 2019 #2 Skrevet 19. januar 2019 12 minutter siden, JeSuisLouise skrev: Jeg har handlet masse chili i løsvekt og har lyst til å bruke det som krydder i matlagning. Kan jeg bruke håndmixer på det eller noen andre som har noen gode råd? Er den tørket eller fersk? Jeg ville ikke tatt fersk i håndmikser..
Gjest JeSuisLouise Skrevet 19. januar 2019 #3 Skrevet 19. januar 2019 Akkurat nå, Forundret.. skrev: Er den tørket eller fersk? Jeg ville ikke tatt fersk i håndmikser.. Tørket chili i løsvekt.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #4 Skrevet 19. januar 2019 Bedre om du knuser det i morter eller med skje eller noe, handmikser hjelper ikke så godt her. Anonymkode: 3488f...8b5 3
Gjest JeSuisLouise Skrevet 19. januar 2019 #5 Skrevet 19. januar 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre om du knuser det i morter eller med skje eller noe, handmikser hjelper ikke så godt her. Anonymkode: 3488f...8b5 Ja det var noe sånt jeg regna med Skal se i butikken nå hva de har.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #6 Skrevet 19. januar 2019 Hvis du har stavmikser med en sånn liten beholder, kan du knuse chiliene i den. Ta vekk den "grønne" stilken, og vurder også om du vil fjerne frøene (det ville jeg gjort). Ellers ser jeg ikke helt poenget med å knuse de tørkete chiliene. De holder seg bedre smaksmessig hele enn knust. Anonymkode: 7dced...a1e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå