Gå til innhold

Mangler livsglede

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å utelukke vitaminmangel ville jeg først og fremst begynt å ta multivitamin hver dag. Man kan finne lykke i så mangt. Jeg har akkurat spist en deilig søndagsfrokost, med nystekt brød, masse deilig pålegg, valnøttkaffe, og rosa tulipaner på bordet. Ute skinner solen, og jeg hører på nydelig musikk. Så personlig finner jeg så mye å være takknemlig for. Håper du kan legge opp livet ditt slik at du få det bedre. Jeg finner stor glede i å lage en visjonstavle på Pinterest, da har man håndfaste mål, samt ser hva som er viktig i livet ens. Jeg legger inn bilder av steder jeg vil reise, ting som gjør meg lykkelig, mål og ønsker. Masse lykke til❤️

Anonymkode: 9187e...455

Takk :klem:Jeg prøver å finne gleden i de små tingene i livet mitt, som f.eks. å stå opp litt seinere en dag, lage en god frokost og slappe av på sofaen. Det er disse små tingene som gir meg en indre ro og noe å se frem til når jeg har hatt en tøff dag. Må heller ikke glemme at jeg finner mye glede av å være sammen med kjæresten min...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta to-tre dager hvor du ikke stiller noen krav til deg selv i det hele tatt, så ser du hva du får plass til i tomrommet som oppstår. Hvis du ikke får plass til noe, trenger du kanskje en pause.

Anonymkode: 4ec24...7a7

Det er vanskelig akkurat nå å ta en to-tre dagers pause, men kanskje jeg kan prøve dette her en gang i fremtiden.

9 timer siden, HanRuler skrev:

Merkelig. Kan det tenkes at dette kommer fra at du har vært igjennom en depresjon tidligere som du sier? Ikke at du nødvendigvis har en nå men at det er noe som henger igjen / formet deg til den du er nå? Hva tror du selv dette kommer av? Jeg kjenner meg igjen i det du sier, og for min egen del så tror jeg den gjorde noe med meg den gang. Ikke like happy som før, et helt annet forhold til mat og trening, trives bedre og best i eget selskap, jobb og utdanning er et stort ork som oftest og nære relasjoner betyr ikke like mye som de betydde, mer som at de bare er der etc. 

Rar følelse. Og ja, veldig slitsomt. 

Det kan muligens være noe som henger igjen, ja. Eller at jeg har skjøvet vekk de tingene som har gjort meg deppa og prøvd å late som at alt er bedre, selv om det ikke er det? 

Jeg kan bare huske en gang i livet mitt hvor jeg faktisk kjente på glede og en indre ro. Og det varte ikke lenge, men for en herlig følelse! :phaedra:  Det er veldig slitsomt, ja. Spesielt når `alle``skal være utadvendte og late som at alt er bra. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du levde i en parallell verden der det ikke fantes sosiale, økonomiske, helsemessige eller andre hindre, og du kunne gjøre absolutt hva som helst. Hvordan ville livet ditt sett ut da? Hvis du kunne velge hvilken som helst bolig, hvor som helst. Hvilke hobbyer som helst. Hvilke venner som helst. Osv. 

Hvor langt er du nå fra dette? Er det noe du kan gjøre i det virkelige liv for å komme et steg nærmere dette? 

Hva er de tre verste tingene med livet ditt slik det er nå? Hvis du kunne fjerne dem eller endre dem, uten å måtte bry deg om konsekvensene. 

Anonymkode: da1c1...4ec

Jeg har begynt å lengte etter å leve livet mitt etter en slik tankegang. Livet er jo kort og det er dumt at vi presses til å gjøre ting vi ikke liker å gjøre. Kanskje dette er en grunn til at jeg er så lei fordi jeg vil ha det på min måte og ikke sånn som jeg tror andre forventer at det skal være...? Den samme rutinen, dag inn og dag ut, vi jobber oss ihjel uten å få så mye tilbake for det og gjerne i stillinger som vi ikke liker, og det er alltid en bekymring som driver og lirker i bakgrunnen - økonomisk, personlig eller i jobb/studiet. 

De tre verste tingene akkurat nå:

Angsten min og alle de negative tankene som føler med

Studiesituasjonen min

Mangelen for entusiasme for livet...

TS

Anonymkode: 66fd3...c04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...