Gjest Khloe Skrevet 19. januar 2019 #1 Skrevet 19. januar 2019 Hei, jeg har hatt en søt liten herremann på 8 måneder i et par uker nå. Han er veldig søt, men en skikkelig rakkefant! Jeg forstår selvfølgelig at han fremdeles har et kattunge-preg over seg, men han er helt ustyrlig. Jeg har kjøpte leker til han, som han raser rundt i leiligheten flere ganger. Han drar maten sin ut av skåla, klorer i stykker møbler og planter, og velter alt han kommer over. For ikke å snakke om kattedoen, som er en lekeplass fra himmelen. Det finnes rett og slett ikke et rolig bein i han. Det hender han sovner en times tid, men så er det full fres igjen. Han angriper bein og hender. Hvis han først skal kose, er det 5 minutter hvor han ligger på siden av meg i sofaen før han gjør et nytt forsøk på å klore i stykker sofaen. Han har klart å åpne døra til soverommet om natta og hoppet opp i ansiktet mitt mens jeg sov. Han skal holdes inne den første måneden så han blir vant med leiligheten, kan det være det at han er så skrekkelig rastløs? Jeg er jo glad i han, men jeg skulle bare ønske at han var litt roligere og faktisk kunne legge seg ned i mer enn 5 minutter. Finnes det noen gode triks for at han skal roe seg? Jeg leker lenge med han hver dag, for at han skal brenne opp kruttet, men selv ikke det hjelper. Hva skal jeg gjøre?
LittDiva Skrevet 19. januar 2019 #2 Skrevet 19. januar 2019 Du kan prøve feliway diffuser. Hjalp på katten min når hun var helt gæren.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #3 Skrevet 19. januar 2019 3 minutter siden, LittDiva skrev: Du kan prøve feliway diffuser. Hjalp på katten min når hun var helt gæren. Kan jeg spørre hva det er? Anonymkode: ec55c...b9a
Gjest Khloe Skrevet 19. januar 2019 #4 Skrevet 19. januar 2019 3 minutter siden, LittDiva skrev: Du kan prøve feliway diffuser. Hjalp på katten min når hun var helt gæren. Det har jeg ikke forsøkt! Hvor får man tak i det?
LittDiva Skrevet 19. januar 2019 #5 Skrevet 19. januar 2019 https://www.apotek1.no/produkter/feliway-diffuser-til-katt-1sett-944843p
Gjest PaN Skrevet 20. januar 2019 #7 Skrevet 20. januar 2019 1 time siden, Diamant20 skrev: Er den kastrert? Godt spørsmål, men ikke alltid det hjelper med aktivitets nivået. Min katt ble kastrert når han var 7-8 måneder elns og var fortsatt like aktiv som da han var når han kom hit, han er nå 3 år gammel og oppfører seg som om han skulle vært en liten kattunge. Det er veldig individuelt hvordan de er i etterkant av en kastrering. Er jo uansett veldig lurt å gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #8 Skrevet 20. januar 2019 Det kan nok vare 1 års tid til før han roer seg. Var slik med vår katt iallfall, heldigvis begynte hun være noe ute så hun fikk ut energi der. Føltes som det tok lengre tid før hun ble knyttet til meg enn andre katter jeg har hatt også, hun hadde ikke tid til å være inne og bli kjent, hun skulle leke og gå ut hele tiden Hun har fortsatt noe energi som 3 åring og vi har funnet ut at det beste for henne er å få en katt til som venn, så vi skal ha ny kattunge i sommer. Anonymkode: aa493...fb7
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #9 Skrevet 20. januar 2019 Katter (og dyr generelt) er ikke skapt for å tilbringe livet sitt i en leilighet. På samme måte som dyr som tilbringer livet sitt i bur blir gærne og rastløse, blir dyr som holdes inne gærne og rastløse. Siden du ikke kan slippe den ut enda, så er du nødt til å bruke mye mer tid på den. Mange tror om man kjøper masse leker så er det nok, men du må faktisk leke MED katta, og det ofte. Om du ikke har klorestativ så burde du definitivt sette fram et par av de, katter trenger noe å klore på inne som de bruker trær ute. Sett også opp steder katta trygt kan hoppe opp til. Anonymkode: 1a8d6...d04 1
Pal Fungi Skrevet 20. januar 2019 #10 Skrevet 20. januar 2019 Her i huset har vi en eldre hunnkatt som prøver å sette på plass yngstepusen 😁
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2019 #11 Skrevet 20. januar 2019 Har du prøvd å faktisk få et forhold og en kjemi med fyren? Folk nevner alle slags fancy greier, men stort sett er det oppmerksomhet og kommunikasjon som skal til. Prat med han, rett på han, få han til å følge med, tull med han osv. Han må bli engasjert i kommunikasjon. Han er bare 8 mnd, så du har et godt utgangspunkt. Anonymkode: f09e6...1b3 2
Elaine Marley Skrevet 20. januar 2019 #12 Skrevet 20. januar 2019 Tråden er ryddet for oppfordring til lovbrudd og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Gjest Khloe Skrevet 20. januar 2019 #13 Skrevet 20. januar 2019 Han er kastrert. Som sagt leker jeg mye med han hver eneste dag. Jeg gir han også masse oppmerksomhet og sitter gjerne på gulvet med han flere ganger daglig. Er absolutt klar over at det ikke er ideelt å holde han inne, men jeg kan jo ikke slippe han ut, for da reiser han nok på langtur. Men hva med å gå med han i bånd på utsiden til jeg kan slippe han alene? Er det innafor, eller vil det bare plage han mer?
Jellybean Skrevet 20. januar 2019 #14 Skrevet 20. januar 2019 Akkurat nå, Khloe skrev: Han er kastrert. Som sagt leker jeg mye med han hver eneste dag. Jeg gir han også masse oppmerksomhet og sitter gjerne på gulvet med han flere ganger daglig. Er absolutt klar over at det ikke er ideelt å holde han inne, men jeg kan jo ikke slippe han ut, for da reiser han nok på langtur. Men hva med å gå med han i bånd på utsiden til jeg kan slippe han alene? Er det innafor, eller vil det bare plage han mer? Kjøp en god sele og bånd. Det hjelper mye her siden pusefrøken ikke kan ut alene enda
Diamant20 Skrevet 20. januar 2019 #15 Skrevet 20. januar 2019 Å gå med pus i bånd er absolutt innafor og også veldig praktisk
Tvist Skrevet 21. januar 2019 #16 Skrevet 21. januar 2019 (endret) 22 timer siden, Khloe skrev: Han er kastrert. Som sagt leker jeg mye med han hver eneste dag. Jeg gir han også masse oppmerksomhet og sitter gjerne på gulvet med han flere ganger daglig. Er absolutt klar over at det ikke er ideelt å holde han inne, men jeg kan jo ikke slippe han ut, for da reiser han nok på langtur. Men hva med å gå med han i bånd på utsiden til jeg kan slippe han alene? Er det innafor, eller vil det bare plage han mer? Helt greit å gå tur med ham i bånd. Det vil sikkert være bra for ham ,men mulig han vil mase på deg og forvente tur hver eneste dag. Det gjør min katt, vi går tur uten sele. Hun vil gjerne få tur med meg hver dag, selv om hun har fri tilgang ut via katteluke. Endret 21. januar 2019 av Tvist 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2019 #17 Skrevet 21. januar 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å faktisk få et forhold og en kjemi med fyren? Folk nevner alle slags fancy greier, men stort sett er det oppmerksomhet og kommunikasjon som skal til. Prat med han, rett på han, få han til å følge med, tull med han osv. Han må bli engasjert i kommunikasjon. Han er bare 8 mnd, så du har et godt utgangspunkt. Anonymkode: f09e6...1b3 Du skriver som om det er en 8mnd gammel menneskebaby det er snakk om. Å rette og snakke til katter fungerer som regel dårlig. Anonymkode: eb0f8...16e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå