Gå til innhold

Dere som er fengselsbetjenter eller studerer det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge tenkt på å bli ambulanse arbeider, men veien virker så lang og trøblete og usikkert å få arbeid etter endt utdanning osv. Har nå begynt å vurdere å bli fengselsbetjent! Det sies at utdanningen er lønnet? Hva vil det si ? At man får full lønn som fengselsbetjent imens man studerer? Eller hvor mye får man i lønn imens man studerer ? Må man ha allmen eller påbygg for å begynne på fengselsbetjent skolen ? Hva et snittet ? Hvor lang et studie tiden og hva innebærer det ? 

Er det noen som ville anbefalt meg dette? 

Anonymkode: bb493...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det meste her kan du finne ut ved å Google fengselsbetjent 😊. Det er to års utdanning med lønn, og ett pliktår der du må jobbe fulltid ved et fengsel de velger (tror jeg). Ambulansearbeider er vel også to år, og så to år i bedrift? Virker ganske likt, med unntak av betalt utdanning. Fengselsbetjent utdanningen begynte akkurat med ett nytt kull. Tror ikke de starter opp noe nytt før om ett år eller to - ville sjekket dette om jeg var deg.

Kjenner deg ikke så kan ikke anbefale noe, men ønsker deg lykke til med valget :)

Anonymkode: e0fe7...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det meste her kan du finne ut ved å Google fengselsbetjent 😊. Det er to års utdanning med lønn, og ett pliktår der du må jobbe fulltid ved et fengsel de velger (tror jeg). Ambulansearbeider er vel også to år, og så to år i bedrift? Virker ganske likt, med unntak av betalt utdanning. Fengselsbetjent utdanningen begynte akkurat med ett nytt kull. Tror ikke de starter opp noe nytt før om ett år eller to - ville sjekket dette om jeg var deg.

Kjenner deg ikke så kan ikke anbefale noe, men ønsker deg lykke til med valget :)

Anonymkode: e0fe7...7ee

Forskjellen er vel at ambulanse er 1 år på skolen (for meg siden jeg har helseutdanning fra før) også 2 år som lærling, eller så kan jeg ta 2 år som assistent, men det er ekstremt vanskelig å få fylt ut vaktene osv... Også veldig vanskelig å få jobb etter endt utdanning.. Jeg har heller ikke råd til å gå 1 år på skole uten noe lønn, da må jeg selge alt jeg eier og har og det blir for mye styr. Jeg lurte egentlig mest på hva man får i lønn som fengselsbetjent student da, siden jeg ikke finner det på nettet. Det står bare" lønnet utdanning" 

Anonymkode: bb493...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Står ca 310 000, Ca 25 000 brutto pr måned. Fant det med et raskt søk😋 annonsen er gått ut men står nederst om lønn. 

https://www.jobbnorge.no/ledige-stillinger/stilling/154392/opptak-til-fengselsbetjentutdanningens-aarskull-2019-2020

Anonymkode: e0fe7...7ee

Takk for svaret :) da vet jeg, så sa blir det nok å søke til neste år! 

Anonymkode: bb493...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...