Gå til innhold

Praksis sykepleie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye er det rimelig å gå kvelder når jeg skal i praksis på et sykehjem? Kan de tvinge meg til å gå turnus som dem?

Jeg er alenemor og har jobb utenom.

Anonymkode: 97719...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig å måtte gå både seinvakter og nattevakter når du er i praksis. At du er alenemor eller jobber ved siden av er en utfordring du må løse, ikke skolen. Når du skal i jobb må du også regne med praksis forresten, de færreste kan gå rett i dagjobb i helsevesenet. 

Anonymkode: 0984b...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regne med turnus skulle det stå, ikke praksis. 

Anonymkode: 0984b...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du klare å jobbe turnus om du ikke kan gå turnus i praksis?

Anonymkode: ef1ae...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår skole er det krav om minst 2 nattevakter ila praksisperioden, og du følger stort sett turnusen til veilederen din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal du klare å jobbe turnus om du ikke kan gå turnus i praksis?

Anonymkode: ef1ae...01b

Man har vel ikke to jobber når man er ferdigutdannet.. bruk hue! 

Anonymkode: efe71...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal i utgangspunktet følge veiledernes turnus. Men hvor mange kveldsvakter er det snakk om? Er det mer enn «vanlig»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man har vel ikke to jobber når man er ferdigutdannet.. bruk hue! 

Anonymkode: efe71...3ae

Joda, deltid florerer innen helsevesenet.spesielt for sykepleierstillinger. Så det er f.eks. mulig å være ansatt i 75% fast stilling hos sykehuset og spe på med ekstra vakter hos en eller annen kommune for å få nok inntekt per måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man har vel ikke to jobber når man er ferdigutdannet.. bruk hue! 

Anonymkode: efe71...3ae

Ts slutter vel ikke å være alenemor når hun er ferdig utdannet. For øvrig er det som Serafin skriver helt vanlig med stilling flere steder for å komme opp i 100% lønn. Jeg jobbet en periode på en sykehusavdeling med mye ufrivillig deltid, ingen nattevakter fikk f.eks mer enn 60 % stilling, noe som gjorde at samtlige nattevakter hadde stilling enten i kommunen eller på nabosykehuset i tillegg. Nå når flere sykehus driver med 80% stilling på en fast avdeling og 20% sykehusets bemanningssentral, er det mange som kun har 80% på sykehuset og fyller opp med 20% andre steder der de kan velge selv. Galskapten med stillinger i helsevesenet kan nesten ikke forstås uten å ha opplevd det. 

Anonymkode: 0984b...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får en kontaktsykepleier du skal følge turnusen til. Du har jo en studiedag i uken, så i prinsippet kan du unngå kveldsvaktene, og om du snakker med kontakt.spl og forklarer hvorfor så er det mulig at du kan slippe kveldsvakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk sykepleien fikk jeg turnus til kontaktsykepleier, og lagde et forslag selv. Ble alltid godkjent.

Da kunne jeg tilpasse når jeg hadde ungene ift kveld/helg/natt. Og jeg passet på å jobbe mest mulig med kontaktsykepleier.

Jeg hadde aldri i tankene ar jeg ikke skulle ta min del av kveld/helg/natt. Men jeg fikk tilpasse:)

Anonymkode: d0e86...ae9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...