Gå til innhold

Invitere PT i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har trent med min PT i snart 7 år. Jeg føler vi er blitt ganske godt kjent i løpet av disse årene. Vi ser hverandre 5 ganger i uken og deler ganske mye med hverandre vil jeg si, men ikke for mye. Litt som om han var en god kollega, vil jeg kanskje beskrive det. Samtidig er vi kanskje litt nærmere. Min PT har hjulpet meg gjennom spiseforstyrrelse og hjulpet meg svært mye med å få et sunt liv. 

I løpet av de 7 årene har jeg hatt kjæreste så det har aldri vært noe romantisk mellom oss. Min PT har også truffet min forlovede når han har vært og trent på samme senter. 

Nå sitter jeg her og planlegger bryllupet og lurer på om det passer seg å invitere han? Min forlovede synes det er en god ide. Jeg er ganske usikker som person og er redd det er upassende å be han? Min PT har aldri truffet noen andre i min familie eller vennekrets og jeg er rett og slett redd han ikke ville synes det var noe hyggelig. Samtidig er jeg såpass "glad i han" at jeg gjerne vil at han skal ferie vår store dag med oss.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 71af9...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er upassende. Du er hans klient.

Anonymkode: befbe...377

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg inviterte dyrlegen vår og tannlegen i bryllupet, er faen meg noen av de fineste folka jeg har møtt, begge ble kjempeglade og kom. Hvorfor ikke, etter 7 år blir han nok veldig rørt.

Anonymkode: 42ebb...708

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er usikker, men siden du ønsker det og forloveden din er ening, så inviter han! Kan jo hende han sier nei, men vet du, jeg  tror han blir virkelig glad for dette, og kommer i bryllupet ditt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er innafor, men gjør det per e-post eller post slik at PT’n har mulighet til å summe seg og komme med en unnskyldning hvis han/hun synes det er upassende. 

Anonymkode: 16ec6...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er PT, og med et slikt kundeforhold du beskriver her, ville jeg blitt glad og rørt over å bli invitert. Inviter ham gjerne med følge, slik at han ikke blir sittende med kun ukjente.

Om PT føler det blir upassende til forholdet deres klarer han helt fint å takke pent nei, evt. å si at det dessverre ikke passer.

Siden både du og forloveden har lyst, så kjør på! 🙂

Anonymkode: 12c76...0a3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når PT har vært litt med på prosessen i å bli frisk, ville i alle fall jeg blitt rørt av å bli bedt! Og når forloveden din også synes det er en god idé? Kjør!

Du kan jo legge ved en slags liten begrunnelse i invitasjonen - typ du har betydd mye for hvordan jeg har det med meg selv i dag, og ønsker å be deg.. eller no.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også PT og enkelte kunder får man faktisk ganske nære forhold til. Jeg har flere kolleger som blir bedt i både bursdager, hagefester og det som er og det er bare hyggelig. Vil man ikke, takker man bare nei. Det er ikke vanlig, men som sagt - enkelte kunder :) 

Anonymkode: 11919...324

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 9.15, Catalina Culès skrev:

Blir det samme som å invitere fastlegen, tannlegen osv, upassende.

Tullete sammenligning. For det første ser man tannlege og lege svært sjelden. For det andre har man helt forskjellige relasjoner men PT og lege. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg virker upassende. 

Altså, les svarene til de som sier at de selv er PT her. De bruker ordet «kundeforhold». Sier jo sitt, til tross for at de i tillegg påpeker at det rørende eller hyggelig. 

Mange kundeforhold som kan få nære relasjoner, (Kari på 57 som jobber på nærbutikken min har jeg jo kjent hele livet) men så lenge det faktisk foreligger et kundeforhold (betale for en vare), så virker det rart. 

Dersom dere hadde blitt gode venner ville det vært mer naturlig å avslutte kundeforholdet. Heller møtes som venner, og evt trene sammen. Ville da funnet meg en ny PT. 

Men, bare mitt syn dette :) Du må jo selvfølgelig gjøre det du selv føler bli riktig, uavhengig av svarene du får her. 

:bryllup:Og masse lykke til med bryllup :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandinger på den måten er vel ikke helt det rette. Du betaler for pt'en sine tjenester. Du er kunde hos pt. Dersom du skal være venner med pt'en, må du først starte å omgåes utenom i setting hvor du betaler vedkommende for å tilbringe tiden med deg...

Anonymkode: f1bc1...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Malone skrev:

Syns jeg virker upassende. 

Altså, les svarene til de som sier at de selv er PT her. De bruker ordet «kundeforhold». Sier jo sitt, til tross for at de i tillegg påpeker at det rørende eller hyggelig. 

Mange kundeforhold som kan få nære relasjoner, (Kari på 57 som jobber på nærbutikken min har jeg jo kjent hele livet) men så lenge det faktisk foreligger et kundeforhold (betale for en vare), så virker det rart. 

Dersom dere hadde blitt gode venner ville det vært mer naturlig å avslutte kundeforholdet. Heller møtes som venner, og evt trene sammen. Ville da funnet meg en ny PT. 

Men, bare mitt syn dette :) Du må jo selvfølgelig gjøre det du selv føler bli riktig, uavhengig av svarene du får her. 

:bryllup:Og masse lykke til med bryllup :blomst:

Regner med du ikke snakket om personlige problemer og prosessen med å bli frisk med kassadamen?

Med min tidligere PT snakket vi masse underveis, delte fra begges liv, og hadde et personlig (men ikke privat) forhold. Måtte dessverre slutte etter et par mnd. Men om jeg hadde fortsatt med han der i 5 år, og han i tillegg var en støtte i prosessen med å bli frisk (det var nemlig han her), skal du ikke se bort ifra at jeg hadde invitert. Noen ganger viskes linjene litt ut mellom at man betaler for en vare, og at man blir mer venner.

Det kommer selvfølgelig an på forholdet, kunde eller ei. Noen mennesker er åpne for sånt, andre er mer lukkede (og lukket betyr ikke nødvendigvis profesjonell..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anim92 skrev:

Regner med du ikke snakket om personlige problemer og prosessen med å bli frisk med kassadamen?

Med min tidligere PT snakket vi masse underveis, delte fra begges liv, og hadde et personlig (men ikke privat) forhold. Måtte dessverre slutte etter et par mnd. Men om jeg hadde fortsatt med han der i 5 år, og han i tillegg var en støtte i prosessen med å bli frisk (det var nemlig han her), skal du ikke se bort ifra at jeg hadde invitert. Noen ganger viskes linjene litt ut mellom at man betaler for en vare, og at man blir mer venner.

Det kommer selvfølgelig an på forholdet, kunde eller ei. Noen mennesker er åpne for sånt, andre er mer lukkede (og lukket betyr ikke nødvendigvis profesjonell..)

Hun har fått innblikk i alle sidene av livet mitt, så jo, kassadama har definitivt hørt om personlige problemer. 

Jeg tenker uansett at forholdet veier mer for den ene parten. En PT som får betalt vil selvfølgelig alltid behandle deg godt som kunde. Hadde PT’n opplevd forholdet som noe mer (også bare vennskap), så ville man avsluttet kundeforholdet, og ‘hengt sammen’ uten at den ene parten fikk betalt for det.

Men herregud, man kan selvfølgelig invitere en PT til bryllupet sitt. Mange vil nok syns det er koselig, men som sagt, en du betaler vil selvfølgelig vise seg fra sin beste side. Dette innebærer for en PT å dele fra seg selv også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grå sone, men kanskje gjør det litt avslappet? Inverter han muntlig eller i hvertfall nevn det muntlig før invitasjonen fysiske dukker opp? Hadde personlig følt litt press om jeg vart bed formelt liksom 

Anonymkode: 4920b...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grå sone, men kanskje gjør det litt avslappet? Inverter han muntlig eller i hvertfall nevn det muntlig før invitasjonen fysiske dukker opp? Hadde personlig følt litt press om jeg vart bed formelt liksom 

Anonymkode: 4920b...c1b

Enig :) På en måte syntes jeg det er litt upassende, men jeg forstår godt at du ønsker å be PTen TS. Luft det litt og se ann reaksjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2019 den 23.38, AnonymBruker skrev:

Jeg har trent med min PT i snart 7 år. Jeg føler vi er blitt ganske godt kjent i løpet av disse årene. Vi ser hverandre 5 ganger i uken og deler ganske mye med hverandre vil jeg si, men ikke for mye. Litt som om han var en god kollega, vil jeg kanskje beskrive det. Samtidig er vi kanskje litt nærmere. Min PT har hjulpet meg gjennom spiseforstyrrelse og hjulpet meg svært mye med å få et sunt liv. 

I løpet av de 7 årene har jeg hatt kjæreste så det har aldri vært noe romantisk mellom oss. Min PT har også truffet min forlovede når han har vært og trent på samme senter. 

Nå sitter jeg her og planlegger bryllupet og lurer på om det passer seg å invitere han? Min forlovede synes det er en god ide. Jeg er ganske usikker som person og er redd det er upassende å be han? Min PT har aldri truffet noen andre i min familie eller vennekrets og jeg er rett og slett redd han ikke ville synes det var noe hyggelig. Samtidig er jeg såpass "glad i han" at jeg gjerne vil at han skal ferie vår store dag med oss.

Hva tenker dere?

Anonymkode: 71af9...f11

Skal du høre på mannen din, eller KG? 

Inviter han! Det blir artig for han å se hvor bra det har gått med deg. Han har jo hjulpet deg masse. Da blir det fint for han å se resultatet. Han vil glede seg på din vegne. Garantert. Inviter han, så får han bestemme selv om han vil komme eller ikke. 

Anonymkode: b0084...538

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anim92 skrev:

Regner med du ikke snakket om personlige problemer og prosessen med å bli frisk med kassadamen?

Med min tidligere PT snakket vi masse underveis, delte fra begges liv, og hadde et personlig (men ikke privat) forhold. Måtte dessverre slutte etter et par mnd. Men om jeg hadde fortsatt med han der i 5 år, og han i tillegg var en støtte i prosessen med å bli frisk (det var nemlig han her), skal du ikke se bort ifra at jeg hadde invitert. Noen ganger viskes linjene litt ut mellom at man betaler for en vare, og at man blir mer venner.

Det kommer selvfølgelig an på forholdet, kunde eller ei. Noen mennesker er åpne for sånt, andre er mer lukkede (og lukket betyr ikke nødvendigvis profesjonell..)

Så du hadde invitert psykologen din, personalet på akuttposten på DPS osv?

Anonymkode: 4c00f...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du hadde invitert psykologen din, personalet på akuttposten på DPS osv?

Anonymkode: 4c00f...e0f

En PT er ikke akkurat i den kategorien.

De har litt utdanning og personlig interesse for trening, og et mindre utvalg har bred erfaring. 

Litt usikker på om jeg hadde invitert - det hadde vært lettere om det var av samme kjønn eller vedkommende kunne ha med følge.

Jeg hadde nok blitt glad for invitasjon om det var et årelangt kundeforhold, men samtidig hadde det vært vanskelig å takke nei. Jeg hadde foretrukket å få e-posten på mail, med tekst om at det var helt forståelig om en takket nei eller hadde andre planer - men at du ønsket å invitere fordi du synes personens jobbinnsats har betydd mye for din fremgang helsemessig og du synes det var hyggelig å invitere dersom det passet.

Anonymkode: 3b564...da7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...