Gå til innhold

Hvilket kjøkken er dette?


Eilella

Anbefalte innlegg

Hei!
Vi har nylig kjøpt leilighet, og må gjøre noen endringer på kjøkkenet. for å slippe å sette inn et helt nytt kjøkken, trenger vi å vite hvilket merke kjøkkenet er. Selger og megler vet ikke. 

Frontene kan ligne på HTH, men den ene skuffe-seksjonen passer ikke med noen av deres moduler. Noen som kjenner igjen dette kjøkkenet? Regner med at det er et relativt billig kjøkken.

Takk for hjelpen! 

kjøkken close.jpg

kjøkken.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Forundret.. skrev:

Jeg tror det er ikea sitt, utgått.

Tror ikke deg er utgått da det bare er forskjellige høyder på skuffene. Det gamle hadde tre.

Anonymkode: 76bfb...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke deg er utgått da det bare er forskjellige høyder på skuffene. Det gamle hadde tre.

Anonymkode: 76bfb...612

Ok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for så mange raske svar!
Jeg tenkte også at dette var ikea, men jeg får ikke den seksjonen med 5 skuffer til å stemme overens med noen av deres stammer. Jeg mener også å huske benkeplaten fra IKEA, men jeg finner den ikke der nå lenger. Det er et relativt nyinnsatt kjøkken (siste 3 år). Men da er det sikkert Sävedal med en utgått benkeplate! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stammene på nye IKEA er høyere, altså sokkelen er mye lavere enn på det på bildet. 
Er kjøkkenet malt?

 

Anonymkode: 7c9d4...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut som HTH i alle fall benkeplaten 

Endret av lillemy02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må måle frontene. Hvis noen er 30, 15 eller 50 cm brede er det ikke kjøkkenet ikea har hatt de siste 3 årene (metod). De har 20,40,60,80 og 100 cm bredde. 

Det kan være hva som helst, fra hth til epoq. Er det ingen klistremerker på innsiden av noen av skapene? På vårt hth-kjøkken er det under vasken. 

Anonymkode: cae18...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har benkeplater med samme «kant» og kjøkkenet er fra Norema.

Anonymkode: 28f67...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

jeg har benkeplater med samme «kant» og kjøkkenet er fra Norema.

Anonymkode: 28f67...829

Quoter meg selv for jeg har nå lest hele spørsmålet ditt, hehe. Dette kjøkkenet, hvis det er fra Norema, er kanskje eldre enn 3 år, vårt er nærmere 9. Hvis der er Ikea, så er det Ikea Faktum og ikke nye Ikea Method. Du finner samme modellen fortsatt både hos Norema og Epoq (som er strengt tatt bare flattpakket Norema), men det blir ganske dyrt å bare kjøpe deler og nye benkeplater. Mange produsenter har fronter helt lik eller nesten helt lik. Vurder om du kan alikevel kjøpe Ikea stammer. Ikea benkeplate med vask. Hvitevarer helt andre plasser, hos vanlige hvitevarer-butikker på nett. Fronter der du finner fronter som er like. Da blir det billigere. :) Eller vurder mikrosement på benkeplaten istedenfor å bytte den. Også mikrosement over fliser. :) 

Anonymkode: 28f67...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...