Gå til innhold

Hvorfor røyker folk fortsatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vet konsekvensene, hvor farlig det er, hvor skadelig det er, hvor hemmende det er. Bilder på utsiden av røykepakkene og et besøk til lungeavdelingen på et hvilket som helst sykehus burde være nok til å få folk til å slutte. Det stinker så inni helvete og det forsvinner ikke når du går ut døra hjemme for det setter seg i klær, hud og hår. Samt ånde. Jeg ville følt det sosialt hemmende, verre enn om jeg skulle vært sosial etter å ha løpt en time så svetten rant overalt, uten å dusje og uten å skifte klær etterpå.

Kroppen ødelegges. Man blir slappere og hormonene stresses. Det stinker. Det er trashy. Du viser for alle at du ikke har viljestyrke til å slutte og at du gir blaffen i helsa. 

Hvordan er det mulig å fortsette eller å i det hele tatt begynne når alle disse tingene er kjent for alle? Jeg innrømmer gladelig at jeg ser ned på røykere og forbinder dem med mennesker som har fått til lite og gjerne går på NAV uten å være syke (enda, men det kommer jo med røyken selvsagt).

Anonymkode: b8472...8d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heller en røykervenn enn en person som snakker om folk på måten du gjør ass 😶 

Anonymkode: 21d3c...75e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi vet konsekvensene, hvor farlig det er, hvor skadelig det er, hvor hemmende det er. Bilder på utsiden av røykepakkene og et besøk til lungeavdelingen på et hvilket som helst sykehus burde være nok til å få folk til å slutte. Det stinker så inni helvete og det forsvinner ikke når du går ut døra hjemme for det setter seg i klær, hud og hår. Samt ånde. Jeg ville følt det sosialt hemmende, verre enn om jeg skulle vært sosial etter å ha løpt en time så svetten rant overalt, uten å dusje og uten å skifte klær etterpå.

Kroppen ødelegges. Man blir slappere og hormonene stresses. Det stinker. Det er trashy. Du viser for alle at du ikke har viljestyrke til å slutte og at du gir blaffen i helsa. 

Hvordan er det mulig å fortsette eller å i det hele tatt begynne når alle disse tingene er kjent for alle? Jeg innrømmer gladelig at jeg ser ned på røykere og forbinder dem med mennesker som har fått til lite og gjerne går på NAV uten å være syke (enda, men det kommer jo med røyken selvsagt).

Anonymkode: b8472...8d4

Please?

bare fordi du er foret opp med skremselspropaganda burde du heller ta for deg noe nytt. 

Du sier egentlig nå

’hvorfor spiser folk sukker når de vet blablabla?????’ 

Vær litt fuckings original. 

Vær så snill. Please. Ikke vær så kjedelig. 

Røykegreien er ca 20 år. 

Please ikke vær en papegøye. 

Pleeeaaaseeeeeee

Anonymkode: 54e83...ebd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nedlatende du var da. Det handler jo om avhengighet. Syns ikke at det er rart å forstå. Nå røyker jeg selv, men en av mine antirøykende venner sier at det ikke lukter av meg. Jeg spurte rett ut da han kommenterte en annen røyker som tydeligvis stunka. Jeg røyker jo ute, og vasker hender etterpå. Har redusert veldig da. Stolt av det. Men ser for meg at en morgen uten kaffe og en sigarett er kjedelig. Det er en god start på dagen. Svart kaffe og en sigg utendørs er pangstart  😄

Anonymkode: 524c0...389

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å slutte å røyke og setter pris på innlegget ditt! Inspirerende til røykeslutt for du har helt rett i alt! Bortsett fra det siste om hvordan type folk som røyker da. 

Anonymkode: 9ea31...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker av og til. Jeg kan fint la være, men jeg synes det er godt, jeg liker det og ønsker ikke å ta "min siste" pr. nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snuser, føler at dette innlegget burde vært til både snusere og røykere.

Unntatt lukten, og slutten av innlegget ditt. Du fremstår ganske ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heller en røykervenn enn en person som snakker om folk på måten du gjør ass 😶 

Anonymkode: 21d3c...75e

Dette ⬆️⬆️⬆️⬆️⬆️🔼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nedlatende du var da. Det handler jo om avhengighet. Syns ikke at det er rart å forstå. Nå røyker jeg selv, men en av mine antirøykende venner sier at det ikke lukter av meg. Jeg spurte rett ut da han kommenterte en annen røyker som tydeligvis stunka. Jeg røyker jo ute, og vasker hender etterpå. Har redusert veldig da. Stolt av det. Men ser for meg at en morgen uten kaffe og en sigarett er kjedelig. Det er en god start på dagen. Svart kaffe og en sigg utendørs er pangstart  😄

Anonymkode: 524c0...389

Det er vanskelig å forstå den avhengigheten uten å ha kjent på det selv. 

Når det gjelder det med lukta er vennen din veldig grei, eller har dårlig luktesans. Alle som røyker lukter røyk i en eller annen grad. Sånn er det bare.

 

Anonymkode: 08c5b...380

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ts, men intelligens og empati henger beviselig ikke sammen. Det er innlegget ditt et levende bevis på: man blir ikke et bra menneske av å være ikke-røyker. 

Hilsen røyker som aldri i hele sitt liv har røykt inne nettopp fordi det lukter dritt og setter seg i alt og heller ikke røyker i sosiale settinger fordi jeg ikke gidder ta dritt fra idioter som er opptatt av å fortelle andre at de er idiot. 

Anonymkode: a53af...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...