Gå til innhold

Hvilke bobler til velkomstdrikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha bobler til velkomstdrikk, men siden jeg liker svært lite alkohol er det vanskelig å finne noe som er godt. Eneste jeg kan drikke av bobler er ordentlig søte typer, som Martini Asti. Men tror det blir for søtt for de fleste andre. Har du noen bobler av noe slag å anbefale som velkomstdrikk i bryllup? Sommerbryllup om det har noe å si. Helst ikke så voldsomt mye mer enn 100,- flaska hvis det er mulig :) 

Anonymkode: ba3b1...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sangria 

(vet at det ikke er 100% hva du ser etter, men det er alltid en vinner) 

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cava, prosecco eller cremant? Du kan jo kjøpe inn/be om Martini Asti til deg selv og noe annet til gjestene? Husk også på alkoholfritt og muligheter for vann:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør på polet, de har peiling. Folk drikker hva som helst når det er gratis og de må mingle med mange ukjente gjester.

Anonymkode: cb1c3...4e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stooor pris på at det blir servert noe annet enn martini asti i bryllup. Alt for søtt! Finnes masse gode, tørre musserende viner. Bare spør på polet 😊

 

Hilsen polansatt (og lavkarbo-entusiast🤣)

Anonymkode: 95e47...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2019 den 16.04, herremann skrev:

Sangria 

(vet at det ikke er 100% hva du ser etter, men det er alltid en vinner) 

Er det bobler i sangria?

Hvis noen serverte meg sangria i februar hadde jeg sendt en bekymringsmelding til fylkeslegen, og jeg elsker sangria...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk martini asti som velkomstdrink i bryllup (fordi bruden "ikke liker smaken av alkohol"). De aller fleste gjestene lot mer enn halve glasset stå igjen (inkludert meg).

Hva med en god, lokal cider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Alice123 skrev:

Jeg fikk martini asti som velkomstdrink i bryllup (fordi bruden "ikke liker smaken av alkohol"). De aller fleste gjestene lot mer enn halve glasset stå igjen (inkludert meg).

Hva med en god, lokal cider?

Det er veldig sært å velge noe bare utifra hva man selv liker.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Det er veldig sært å velge noe bare utifra hva man selv liker.  

Vinen til maten var ikke noe bedre, tro meg. Hvitvinen var så søt at jeg misstenker det var dessertvin, og rødvinen smakte utvannet saft (mao. så lite som mulig). Første og eneste bryllup jeg valgte vann over vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alice123 skrev:

Vinen til maten var ikke noe bedre, tro meg. Hvitvinen var så søt at jeg misstenker det var dessertvin, og rødvinen smakte utvannet saft (mao. så lite som mulig). Første og eneste bryllup jeg valgte vann over vin.

Søt hvitvin smaker helt jævlig og det er nesten ingen andre enn 17 åringer som liker det.  Mye bedre å velge halvtørr vin, da liker som regel både de som liker tørr og søt vin den typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Er det bobler i sangria?

Hvis noen serverte meg sangria i februar hadde jeg sendt en bekymringsmelding til fylkeslegen, og jeg elsker sangria...

Sangria kan lages med bobler ja! Fikk i Spania en med mango, den var utrolig god! Husker ikke hva den bestod av, men kelneren kom med bollen (noe alkohol), oppkuttet mango, og så åpnet han en flaske cava som han helte oppi. Ble servert i champagneglass 🙂

Anonymkode: fb4b3...4d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sangria kan lages med bobler ja! Fikk i Spania en med mango, den var utrolig god! Husker ikke hva den bestod av, men kelneren kom med bollen (noe alkohol), oppkuttet mango, og så åpnet han en flaske cava som han helte oppi. Ble servert i champagneglass 🙂

Anonymkode: fb4b3...4d7

Jeg smakte en veldig god en med kiwi og jordbær! Det ble brukt hvitvin og cava.

TS: Sangria er et godt alternativ, det er bare å google så finner du masse oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være rene bobler? Om det er sommer er bellini friskt. Ferskenjuice/pure og musserende. Men bruk da en tørr eller halvtørr ellers blir det for søtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Luckiness said:

Må det være rene bobler? Om det er sommer er bellini friskt. Ferskenjuice/pure og musserende. Men bruk da en tørr eller halvtørr ellers blir det for søtt.

Det går også an å lage en bowle. Det sprudlende i den kan faktisk være Farris.

Hva du enn gjør: Ikke vær gjerrig på mengden, om det er noe relativt alkoholsvakt. Noe av det mest stusselige jeg har opplevd, var da jeg ikke fikk champagne (eller hva det nå var) i et bryllup, fordi jeg ikke sto fremst i køen. Med tanke på prisen på bryllupsgaven, ble jeg faktisk litt sur.

Anonymkode: 5b036...0fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går også an å lage en bowle. Det sprudlende i den kan faktisk være Farris.

Hva du enn gjør: Ikke vær gjerrig på mengden, om det er noe relativt alkoholsvakt. Noe av det mest stusselige jeg har opplevd, var da jeg ikke fikk champagne (eller hva det nå var) i et bryllup, fordi jeg ikke sto fremst i køen. Med tanke på prisen på bryllupsgaven, ble jeg faktisk litt sur.

Anonymkode: 5b036...0fb

Hadde de ikke nok velkomstdrikke til alle gjestene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en tørr cava til gjestene etter seremonien, og kanapeer til. Som alkoholfritt hadde vi en god jucie. 

Hold det enkelt og uten for mye søl. Og tenk på hva folk flest liker. 

Anonymkode: ebd63...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...