Gå til innhold

Problemstilling til bacheloroppgave til sosialt arbeid


Penpotetus

Anbefalte innlegg

Hei dere! 

Jeg står helt fast når det gjelder problemstilling/vinkling på mitt tema! Jeg vil skrive om noe så dagsaktuelt som lovendringene i AAP-regelverket som tredde i kraft 01.01.18. Det blir jo skrevet en del i media om dette emnet, men det er når jeg kommer til faglitteratur jeg sliter! For hvordan skal jeg vinkle denne oppgaven? Regelverket har jo ført til at mange har mistet pengene sine, og blitt avklart til uføretrygd eller blitt bedt om å søke sosialhjelp uten å være frisk eller ferdig avklart. Hvordan vinkler jeg dette innen noe jeg kan backe med fagstoff? Håper på innspill! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med en komparativ analyse? Sammenligne de nye endringene med de gamle, og hvilke konsekvenser dette har medført - både på godt og ondt nær sagt. 

Anonymkode: a2209...ee2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en komparativ analyse? Sammenligne de nye endringene med de gamle, og hvilke konsekvenser dette har medført - både på godt og ondt nær sagt. 

Anonymkode: a2209...ee2

Dette!

Meeeen, du gjør det jo ikke så enkelt for deg selv, min mening da, mulig noen liker å skrive på den måten. Selv skrev jeg om krisehåndtering ved alvorlig sykdom.

Anonymkode: 2274a...156

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med en komparativ analyse? Sammenligne de nye endringene med de gamle, og hvilke konsekvenser dette har medført - både på godt og ondt nær sagt. 

Anonymkode: a2209...ee2

Problemet blir jo fremdeles å backe det med faglitteratur. Hva sier veileder? 

Anonymkode: ddc08...54a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill! Vi har ikke fått veileder enda, men skal levere idéskisse med tema og problemstilling og noe faglitteratur som er relevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Penpotetus skrev:

Takk for innspill! Vi har ikke fått veileder enda, men skal levere idéskisse med tema og problemstilling og noe faglitteratur som er relevant. 

Relevant viktig faglitteratur er helt essensielt for gode karakterer, men det kan jo gå..er spent på hva veilederen din sier..

Lykke til :)

Anonymkode: 2274a...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Relevant viktig faglitteratur er helt essensielt for gode karakterer, men det kan jo gå..er spent på hva veilederen din sier..

Lykke til :)

Anonymkode: 2274a...156

Ja, jeg er også spent på det! Satse på å få en god tilbakemelding, nå har jeg kommet litt lengre. Tusen takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...