AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1 Skrevet 17. januar 2019 Trenger litt råd her! Føler at det er to steg frem og 10 tilbake, får jeg et lite håp er det som regel stikk motsatt den andre dagen. Eller er det bare jeg som overanalyserer alt? I starten ville han aldri svare 100% ja til noe, eksempel møtes, skype osv. Det var alltid slik " jeg tror jeg kan" og svar ala det. Så spurte jeg hvorfor han aldri kunne svare ja eller nei på ting. Han fortalte da at han fikk så dårlig samvittighet hvis man måtte avlyse at han ville ikke avtale noe 100%. Han ble bedre, og før jul kunne han si ja vi møtes da og da. Nå er han blitt helt tilbake igjen. Jeg spurte om vi kan møtes neste lørdag( 26 fordi da skal jeg et sted i nærheten han først). Da fikk jeg til svar " " vi ser". Dette er visst vanlig i hans land, men for meg betyr dette "ja, vi kan møtes hvis ikke noe bedre dukker opp" eller røde blinkende varsellamper "ikke interessert". I følge han, mener han ja med dette, men det kan jo skje noe som gjør at han ikke kan. Det han sier han mener med dette er eks. havne i bilulykke/sykehus osv. så kan han jo ikke. Når jeg lager avtaler tenker jeg ikke at jeg kan havne i bilulykke, sønnen min kan havne på sykehus osv så jeg må avlyse. Jeg mener at ting man ikke kan styre her i livet kan ikke hindre en fra å lage avtaler. Vi skal egentlig møtes på søndag nå, men nå sitter jeg her super usikker på om vi faktisk skal møtes. Selv om han aldri har avlyst en eneste avtale. Anonymkode: 54b0f...d0e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #2 Skrevet 17. januar 2019 Altså, absolutt alle avtaler vil ryke hvis man havner i en bilulykke eller huset står i brann eller andre slike uforutsette ting! Det er ingen unnskyldning for å ikke gidde å planlegge. Jeg oppfatter dette som deg - det er ikke så viktig for ham å møtes, og han vil holde muligheten åpen hvis det dukker opp noe bedre. Normale folk klarer å planlegge. Det er helt unødvendig å presisere at «jeg kan havne i en bilulykke» liksom. Hadde ikke orket å leve livet mitt med en fyr som ikke kan ta en enkelt avgjørelse, men alltid må «se an». Jeg liker å planlegge, og det er respektløst å holde av tiden til den andre på den måten. Anonymkode: 76676...58e 5
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #3 Skrevet 17. januar 2019 Som AB over nevner, det er unødvendig å presisere at avtalen utgår dersom man havner i en ulykke aller noe annet dramatisk uforutsett hender. Jeg lager da avtaler med mennesker både privat og i jobbsammenheng, selv om det finnes en teoretisk sjanse for at jeg er i luftambulansen på vei til sykehus i det avtalen finner sted. Faktisk kjenner jeg ikke et eneste menneske som ville reagert på at en avtale utgikk ved slike situasjoner. For eksempel jobbet jeg en periode i resepsjonen for et stort tannlegekontor. Her var det streng policy på at timer som ikke ble avlyst senest 24 timer før, skulle betales i sin helhet. Men selvsagt sendte man ikke faktura på det om noen ringte og sa "er på vei inn i ambulansen, kan desverre ikke komme klokken 9". Dette høres ut som ekstremt dårlig unnskyldning fra mannens side etter min standard. Her må du kanskje spørre deg selv om dette er en kulturforskjell du eventuelt kan leve med, eller om det bare er vingling? Anonymkode: 49054...0bd 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #4 Skrevet 17. januar 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, absolutt alle avtaler vil ryke hvis man havner i en bilulykke eller huset står i brann eller andre slike uforutsette ting! Det er ingen unnskyldning for å ikke gidde å planlegge. Jeg oppfatter dette som deg - det er ikke så viktig for ham å møtes, og han vil holde muligheten åpen hvis det dukker opp noe bedre. Normale folk klarer å planlegge. Det er helt unødvendig å presisere at «jeg kan havne i en bilulykke» liksom. Hadde ikke orket å leve livet mitt med en fyr som ikke kan ta en enkelt avgjørelse, men alltid må «se an». Jeg liker å planlegge, og det er respektløst å holde av tiden til den andre på den måten. Anonymkode: 76676...58e Takk for svar! Jeg er enig med deg, at alle normale mennesker har vel forståelse for at avtalen blir brutt om man havner i bilulykke. Det som gjør meg så usikker er at han sier at det å snakke med meg er det beste i løpet av dagen og en annen gang jeg lurte på hva han ønsket til middag så sa han at det spilte ingen rolle fordi det var viktigere å møte meg. Han har ikke presisert at det var bilulykke, men jeg prøvde bare å få frem at det er slike ting han mener som kan skje. Jeg kan godt være sammen med en slik en, men å date en er jo håpløst for jeg liker å planlegge. Ts Anonymkode: 54b0f...d0e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #5 Skrevet 17. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som AB over nevner, det er unødvendig å presisere at avtalen utgår dersom man havner i en ulykke aller noe annet dramatisk uforutsett hender. Jeg lager da avtaler med mennesker både privat og i jobbsammenheng, selv om det finnes en teoretisk sjanse for at jeg er i luftambulansen på vei til sykehus i det avtalen finner sted. Faktisk kjenner jeg ikke et eneste menneske som ville reagert på at en avtale utgikk ved slike situasjoner. For eksempel jobbet jeg en periode i resepsjonen for et stort tannlegekontor. Her var det streng policy på at timer som ikke ble avlyst senest 24 timer før, skulle betales i sin helhet. Men selvsagt sendte man ikke faktura på det om noen ringte og sa "er på vei inn i ambulansen, kan desverre ikke komme klokken 9". Dette høres ut som ekstremt dårlig unnskyldning fra mannens side etter min standard. Her må du kanskje spørre deg selv om dette er en kulturforskjell du eventuelt kan leve med, eller om det bare er vingling? Anonymkode: 49054...0bd Ja, det er akkurat dette.. Jeg kjenner ingen fra det landet så jeg har ikke peiling på kulturen der. Jeg kan leve med dette hvis jeg vet at han liker meg osv. men slik det er nå blir jeg bare sittende som et spørsmålstegn ts Anonymkode: 54b0f...d0e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #6 Skrevet 17. januar 2019 Får ikke endret på mobil, men kan legge til at det er alltid han som tar kontakt. Han sender alltid melding først og spør alltid hvordan det går osv. TS Anonymkode: 54b0f...d0e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #7 Skrevet 17. januar 2019 Ikke veldig interessert. Greit at man ikke klarer å planlegge uker frem i tid , men at han ikke vil planlegge i det hele tatt forteller at han ikke gidder å holde av en dag for dere to, han ser alltid på dere to som sistevalget og vil vente å se om noe annet dukker opp han får mer lyst til Anonymkode: d301f...b93
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #8 Skrevet 17. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke veldig interessert. Greit at man ikke klarer å planlegge uker frem i tid , men at han ikke vil planlegge i det hele tatt forteller at han ikke gidder å holde av en dag for dere to, han ser alltid på dere to som sistevalget og vil vente å se om noe annet dukker opp han får mer lyst til Anonymkode: d301f...b93 Det var dette jeg sa til han, men han sa at det ikke var slik. Han sa at han har en 99% avtale med meg men hvis noe skulle skje kan han ikke. Han sa at hvis noen spurte om å møtes/hjelp o.l sa han selvfølgelig nei fordi han hadde avtale med meg. Det som er rart er at hvis han ikke er interessert i å møtes hvorfor da lage ny avtale? Og si neste gang vi møtes osv. Også ha all denne kontakten i mellomtiden? Jeg har spurt han om ting frem i tid og ja det vil han være med på🤔 Hvorfor da si at å snakke med meg er det beste med dagen hans?( vi snakker ca 2-3 timer hver kveld). ts Anonymkode: 54b0f...d0e
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. januar 2019 #9 Skrevet 17. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger litt råd her! Føler at det er to steg frem og 10 tilbake, får jeg et lite håp er det som regel stikk motsatt den andre dagen. Eller er det bare jeg som overanalyserer alt? I starten ville han aldri svare 100% ja til noe, eksempel møtes, skype osv. Det var alltid slik " jeg tror jeg kan" og svar ala det. Så spurte jeg hvorfor han aldri kunne svare ja eller nei på ting. Han fortalte da at han fikk så dårlig samvittighet hvis man måtte avlyse at han ville ikke avtale noe 100%. Han ble bedre, og før jul kunne han si ja vi møtes da og da. Nå er han blitt helt tilbake igjen. Jeg spurte om vi kan møtes neste lørdag( 26 fordi da skal jeg et sted i nærheten han først). Da fikk jeg til svar " " vi ser". Dette er visst vanlig i hans land, men for meg betyr dette "ja, vi kan møtes hvis ikke noe bedre dukker opp" eller røde blinkende varsellamper "ikke interessert". I følge han, mener han ja med dette, men det kan jo skje noe som gjør at han ikke kan. Det han sier han mener med dette er eks. havne i bilulykke/sykehus osv. så kan han jo ikke. Når jeg lager avtaler tenker jeg ikke at jeg kan havne i bilulykke, sønnen min kan havne på sykehus osv så jeg må avlyse. Jeg mener at ting man ikke kan styre her i livet kan ikke hindre en fra å lage avtaler. Vi skal egentlig møtes på søndag nå, men nå sitter jeg her super usikker på om vi faktisk skal møtes. Selv om han aldri har avlyst en eneste avtale. Anonymkode: 54b0f...d0e Er som å høre min bestemor når jeg sier at vi sees om tre uker, da svarer hun, ja, vi får håpe det 😄 Men hun er snart hundre år.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #10 Skrevet 17. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var dette jeg sa til han, men han sa at det ikke var slik. Han sa at han har en 99% avtale med meg men hvis noe skulle skje kan han ikke. Han sa at hvis noen spurte om å møtes/hjelp o.l sa han selvfølgelig nei fordi han hadde avtale med meg. Det som er rart er at hvis han ikke er interessert i å møtes hvorfor da lage ny avtale? Og si neste gang vi møtes osv. Også ha all denne kontakten i mellomtiden? Jeg har spurt han om ting frem i tid og ja det vil han være med på🤔 Hvorfor da si at å snakke med meg er det beste med dagen hans?( vi snakker ca 2-3 timer hver kveld). ts Anonymkode: 54b0f...d0e Fordi han ikke vil noe seriøst og forpliktende men syns du er grei å ha Anonymkode: d301f...b93
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #11 Skrevet 17. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi han ikke vil noe seriøst og forpliktende men syns du er grei å ha Anonymkode: d301f...b93 Kan forstå den hvis det hadde vært sex inn i bildet. Hadde det ikke vært for den «vi får se» kommentaren hadde jeg virkelig trodd han var interessert for det har virket slik hele veien. Fikk litt sjokk når jeg fikk det svaret. Da får jeg bare si det til han når vi møtes neste gang. Liker ikke ta opp slik på melding, vil ta det opp med han i person. ts Anonymkode: 54b0f...d0e 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #12 Skrevet 17. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg er enig med deg, at alle normale mennesker har vel forståelse for at avtalen blir brutt om man havner i bilulykke. Det som gjør meg så usikker er at han sier at det å snakke med meg er det beste i løpet av dagen og en annen gang jeg lurte på hva han ønsket til middag så sa han at det spilte ingen rolle fordi det var viktigere å møte meg. Han har ikke presisert at det var bilulykke, men jeg prøvde bare å få frem at det er slike ting han mener som kan skje. Jeg kan godt være sammen med en slik en, men å date en er jo håpløst for jeg liker å planlegge. Ts Anonymkode: 54b0f...d0e Altså, det kan jo være at han bare er ekstremt dårlig på å planlegge. At han virkelig liker deg, men er en "vinglepetter". Liker ikke å forplikte seg til avtaler, liker å ta ting på sparket osv. Jeg kjenner noen slike mennesker. Svarer alltid "kanskje"... For meg hadde det vært "ille nok". Jeg har nemlig en personlighet som liker planlegging over spontanitet, så det hadde blitt fryktelig frustrerende hvis mannen min var slik. Vi hadde nok rett og slett ikke passet sammen. Anonymkode: 76676...58e
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #13 Skrevet 17. januar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, det kan jo være at han bare er ekstremt dårlig på å planlegge. At han virkelig liker deg, men er en "vinglepetter". Liker ikke å forplikte seg til avtaler, liker å ta ting på sparket osv. Jeg kjenner noen slike mennesker. Svarer alltid "kanskje"... For meg hadde det vært "ille nok". Jeg har nemlig en personlighet som liker planlegging over spontanitet, så det hadde blitt fryktelig frustrerende hvis mannen min var slik. Vi hadde nok rett og slett ikke passet sammen. Anonymkode: 76676...58e Snakket med han om det nå! Han sa at det er vanlig å si slik i hjemlandet, og at det bare er kultur. Jeg sa at så lenge jeg vet det til kultur er det helt ok. Fikk mer inntrykk av at han mener det samme som meg. Vi er nok forskjellige, men fikk mer inntrykk av at han ikke er redd for å lage planer. Bare at han ikke vil ha ørten planer fremover i tid. ts Anonymkode: 54b0f...d0e
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #14 Skrevet 18. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakket med han om det nå! Han sa at det er vanlig å si slik i hjemlandet, og at det bare er kultur. Jeg sa at så lenge jeg vet det til kultur er det helt ok. Fikk mer inntrykk av at han mener det samme som meg. Vi er nok forskjellige, men fikk mer inntrykk av at han ikke er redd for å lage planer. Bare at han ikke vil ha ørten planer fremover i tid. ts Anonymkode: 54b0f...d0e Og hvor er han fra om jeg tør spørre, hvor det er vanlig å krisetenke til ser punktet hvor man ikke kan lage en konkret avtale? Anonymkode: 0e9ae...e0c 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #15 Skrevet 18. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor er han fra om jeg tør spørre, hvor det er vanlig å krisetenke til ser punktet hvor man ikke kan lage en konkret avtale? Anonymkode: 0e9ae...e0c Haha..lurer jeg og på (eller egentlig ikke for han bare bullshitter henne.) Anonymkode: c1291...0f9 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #16 Skrevet 18. januar 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hvor er han fra om jeg tør spørre, hvor det er vanlig å krisetenke til ser punktet hvor man ikke kan lage en konkret avtale? Anonymkode: 0e9ae...e0c Jo, han kan lage konkret avtale. Det var bare jeg som misforsto han. Han er i fra Øst Europa, en av de nordlige landene. Jeg har veldig lite kjennskap til dette landet. Nabolandet kjenner jeg flere fra og de er helt annerledes enn han. Det er som natt og dag og snakke med daten, og en mann fra nabolandet. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha..lurer jeg og på (eller egentlig ikke for han bare bullshitter henne.) Anonymkode: c1291...0f9 Jeg misforsto han denne gangen pga språk. Han har laget konkret avtale med meg på søndag og neste lørdag nå, og til og med en i mai. Han er ganske dårlig i norsk, altså nivå A1 og han snakker heller ikke engelsk. Jeg fortalte han at når han sier det på den måten betyr det at man ikke er interessert og at man heller vil holde "døren" åpen for en annen bedre/morsommere avtale. Så jo på ansiktsutrykket hans at han ble overrasket når jeg sa dette. Han her er den ærligste personen jeg har møtt hittill. Han gjør alt han sier, og jeg har "testet" han på det og ventet for å se om han faktisk gjør det han sier. Det gjør han alltid. Tenker jeg kan gi han the benefit of the doubt nå denne søndagen og møte han, også ta det opp med han i person. TS Anonymkode: 54b0f...d0e
Fiskegrateng Skrevet 18. januar 2019 #17 Skrevet 18. januar 2019 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jo, han kan lage konkret avtale. Det var bare jeg som misforsto han. Han er i fra Øst Europa, en av de nordlige landene. Jeg har veldig lite kjennskap til dette landet. Nabolandet kjenner jeg flere fra og de er helt annerledes enn han. Det er som natt og dag og snakke med daten, og en mann fra nabolandet. Anonymkode: 54b0f...d0e Beklager men jeg måtte le litt. Du virker nesten sjokkert at mennesker fra samme land eller fra naboland kan ha forskjellige personligheter. Ikke alt dreier seg om kultur, ofte kan det ha med personlige særegenheter å gjøre, akkurat som hos nordmenn. Endret 18. januar 2019 av Fiskegrateng 1
Fiskegrateng Skrevet 18. januar 2019 #18 Skrevet 18. januar 2019 (endret) 4 minutter siden, Fiskegrateng said: Endret 18. januar 2019 av Fiskegrateng
Carrot Skrevet 18. januar 2019 #19 Skrevet 18. januar 2019 7 minutter siden, Fiskegrateng skrev: Beklager men jeg måtte le litt. Du virker nesten sjokkert at mennesker fra samme land eller fra naboland kan ha forskjellige personligheter. Ikke alt dreier seg om kultur, ofte kan det ha med personlige særegenheter å gjøre, akkurat som hos nordmenn. sunnmøringer sier ofte "me får sjå" som kan bety alt fra "ja det gjør vi" til "Nei aldri i verden men jeg sier ikke nei direkte på dette tidspunkt" det er ganske vanskelig å vite hva de mener når de sier "me får sjå".. så ja, personlighet, lokale sedvaner, måte å snakke på osv osv - mye som spiller inn.. Personlig liker jeg planlegge ting, jeg analyserer ofte og mye - for mye kanskje, og jeg er dårlig på "me får sjå" og slik sett kan jeg relatere til TS sin følelse av at det mangler litt forpliktelse i denne datingen fra hans side - enten vil han, eller så vil han ikke; hvorfor er det så vanskelig?
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #20 Skrevet 18. januar 2019 11 minutter siden, Carrot skrev: sunnmøringer sier ofte "me får sjå" som kan bety alt fra "ja det gjør vi" til "Nei aldri i verden men jeg sier ikke nei direkte på dette tidspunkt" det er ganske vanskelig å vite hva de mener når de sier "me får sjå".. så ja, personlighet, lokale sedvaner, måte å snakke på osv osv - mye som spiller inn.. Personlig liker jeg planlegge ting, jeg analyserer ofte og mye - for mye kanskje, og jeg er dårlig på "me får sjå" og slik sett kan jeg relatere til TS sin følelse av at det mangler litt forpliktelse i denne datingen fra hans side - enten vil han, eller så vil han ikke; hvorfor er det så vanskelig? Ja, jeg tror det kan være noe slik. Altså at i hans hode betyr dette ja. Litt sånn ala hva du skriver om sunnmøringer. Jeg tror det kommer an på snakke måte fordi han er dårlig på norsk, også kommer ordene ut feil selv om han kanskje mener noe annet. Så klarer han ikke forklare helt hva han mener pga språk🙈 ts Anonymkode: 54b0f...d0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå