Gå til innhold

Fotoboks mosseveien - HJELP!


linnea.k

Anbefalte innlegg

Fotoboksen i 80 sona på mosseveien (ut fra Oslo), blinker denne veldig om man blir tatt eller har denne en infrarød blitz man ikke ser? Er livredd, la ikke merke til denne igår! Hadde jeg merket det om jeg ble tatt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke noe om akkurat det stedet du snakker om. Men det er to typer fotobokser: de som måler fart over en distanse og de som måler fart på et bestemt sted og tidspunkt. Den første varianten tar bilde av alle. Den andre tar kun bilde av de som kjører for fort. Det er riktig at blinkingen har blitt svakere de siste årene, men det skal likevel komme et tydelig blink om du er tatt. Dette er ikke selve blitsen, men en 'advarsel' om at du er tatt. Om du ikke merket et tydelig blink, så er du ikke tatt. (Så lenge det ikke var en slik distansemåler, om det var det så står det alltid skilt om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boksen tar bilde der og da, hvis det går for fort. Ville ikke stresset veldig, jeg har glemt meg mange ganger uten at noe har skjedd. Men står den ikke i 60-sone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne er i 80-sona ut fra Oslo (ved svartskog). Aner ikke om jeg kjørte for fort, fulgte ikke helt med. Fikk ikke med meg at det skulle være en fotoboks der, var i 15-tiden igår. Så derfor jeg lurer veldig på om denne blinker veldig med blitzen eller ikke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, linnea.k skrev:

Nei, denne er i 80-sona ut fra Oslo (ved svartskog). Aner ikke om jeg kjørte for fort, fulgte ikke helt med. Fikk ikke med meg at det skulle være en fotoboks der, var i 15-tiden igår. Så derfor jeg lurer veldig på om denne blinker veldig med blitzen eller ikke

Om ikke du merket at det blinket tydelig så er du ikke tatt 😊

(Igjen, om det ikke er distansemåler. Men da står det tydelige skilt om det)

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2019 den 11.55, linnea.k skrev:

Nei, denne er i 80-sona ut fra Oslo (ved svartskog). Aner ikke om jeg kjørte for fort, fulgte ikke helt med. Fikk ikke med meg at det skulle være en fotoboks der, var i 15-tiden igår. Så derfor jeg lurer veldig på om denne blinker veldig med blitzen eller ikke

Har du sett boksen? Jeg har sett etter denne, for det står skilt om at det skal være en der. Har aldri fått øye på den, mistenker at det bare er tull. Har nok passert der bittelitt fortere enn jeg skulle, men aldri fått noen bot i posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pendler på den strekningen hver dag, og det er definitivt en boks der. Hvor kraftig den blinker aner jeg ikke.

Anonymkode: 6fdac...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 17.1.2019 den 10.58, linnea.k skrev:

Fotoboksen i 80 sona på mosseveien (ut fra Oslo), blinker denne veldig om man blir tatt eller har denne en infrarød blitz man ikke ser? Er livredd, la ikke merke til denne igår! Hadde jeg merket det om jeg ble tatt her?

Du skal kjøre rimelig fort for å miste lappen i hvert fall, pleier du å kjøre i 120 kmt i 80 sona? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boksen er der. Blinker veldig tydelig om man blir tatt i følge min mann 😂 (han ble altså tatt der for noen mnd siden, gikk litt for fort) han sier du er ikke i tvil hvis du blir tatt bilde av der, så tipper dette har gått bra.

Anonymkode: a6077...f2a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nok konklusjonen at jeg ikke ble tatt, lå sikkert bak en annen bil så jeg ikke fikk det med meg😊

Kunne vært da, er fort gjort å kjøre litt for fort😜

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...