Gå til innhold

Gutt plager hund, blir knivstukket.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En 11 år gammel gutt plager en hund som står i hagen. Kaster blant annet steiner på den og slår den med en kjepp. Ut kommer kommer hundeeieren, med kniv i hånd og stikker gutten i ryggen. Hundeeieren går så inn i huset sitt igjen. Gutten ligger på bakken, det er tydelig kritiske skader der blodet raskt dekker hele ryggen. Men han overlever visstnok.

Rett eller galt?

Hva bør straffen være? Er det noen formildende omstendigheter?

(Hendelsen er fanget på overvåkingskamera)

Anonymkode: d15e2...810

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Galt. Gutten er ingen trussel for hundeeieren, men for hunden. Om hunden hadde bitt han, til pass for han. Men hundeeier er fysisk overlegen, rammer han i RYGGEN, og går fra han i hjelpeløs tilstand. Fins ikke formidlende omstendigheter her, selv om gutten plaget hunden hans. Hundeeier bør få livsvarig fengsel eller dødsstraff. Guten bør få bot for dyreplageri om han overlever. 

Anonymkode: 895c1...405

Skrevet

Hvis du i det hele tatt har behov for å spørre om hvorvidt det er rett eller galt å knivstikke et barn, uansett omstendigheter, er du ikke helt god.

• Liker 12
Skrevet

Den som faktisk trenger å tenke på om det er rett eller galt å knivstikke noen og så forlate dem håper jeg skaffer seg hjelp, for det er ikke normalt å i det hele tatt vurdere om det er greit. 

Anonymkode: e3da2...56f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

Hvis du i det hele tatt har behov for å spørre om hvorvidt det er rett eller galt å knivstikke et barn, uansett omstendigheter, er du ikke helt god.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den som faktisk trenger å tenke på om det er rett eller galt å knivstikke noen og så forlate dem håper jeg skaffer seg hjelp, for det er ikke normalt å i det hele tatt vurdere om det er greit. 

Anonymkode: e3da2...56f

Prøv heller å svare på det TS spør om, ikke spekulere i hvorvidt han eller hun er gal.

Anonymkode: cf1e4...d91

Skrevet

Det er galt. 

Det er ingen formildende omstendigheter.

Hundeeieren burde få minimum 14 år. 

Anonymkode: d2fea...1c5

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En 11 år gammel gutt plager en hund som står i hagen. Kaster blant annet steiner på den og slår den med en kjepp. Ut kommer kommer hundeeieren, med kniv i hånd og stikker gutten i ryggen. Hundeeieren går så inn i huset sitt igjen. Gutten ligger på bakken, det er tydelig kritiske skader der blodet raskt dekker hele ryggen. Men han overlever visstnok.

Rett eller galt?

Hva bør straffen være? Er det noen formildende omstendigheter?

(Hendelsen er fanget på overvåkingskamera)

Anonymkode: d15e2...810

Galt selvfølgelig. Men hadde ikke grått om han ga gutten en real filleristing. 

• Liker 3
Skrevet

Det er galt. Hundeeieren burde heller ha sluppet hunden løs så den hadde bitt drittungen, men ikke nok skader til at hunden ble avlivet.

Anonymkode: b7532...b4e

Skrevet

Aldri rett å knivstikke noen, med mindre det er selvforsvar.

Men herregud, for en ekkel, ekkel unge. Jeg kan godt forstå at hundeeieren mistet det. Jeg hadde aldri knivstukket noen, men det hadde klikket for meg om jeg hadde sett et barn eller en voksen gjøre noe så hjerteløst. Meget spesielt og skummelt at dette barnet gjorde dette, og barnet selv må definitivt inn i et hjelpeapparat.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er galt. Hundeeieren burde heller ha sluppet hunden løs så den hadde bitt drittungen, men ikke nok skader til at hunden ble avlivet.

Det finnes hunder som aldri ville bitt, uansett om man torturerte dem.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, BlackCloud skrev:

Aldri rett å knivstikke noen, med mindre det er selvforsvar.

Men herregud, for en ekkel, ekkel unge. Jeg kan godt forstå at hundeeieren mistet det. Jeg hadde aldri knivstukket noen, men det hadde klikket for meg om jeg hadde sett et barn eller en voksen gjøre noe så hjerteløst. Meget spesielt og skummelt at dette barnet gjorde dette, og barnet selv må definitivt inn i et hjelpeapparat.

Det finnes hunder som aldri ville bitt, uansett om man torturerte dem.

En eller annen straff i alle fall.  Er enig med deg!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En eller annen straff i alle fall.  Er enig med deg!

Ja, min første tanke er at ungen hadde fortjent en ganske real straff, samtidig blir jo dette feil og et barn som holder på slik har en alvorlig feil kobling i hjernen, ofte grunnet misbruk og lignende hjemme. Det finnes overraskende mange barn som har drept venner, søsken, foreldre osv, og mange som har drept dyr. Straffene for dyremishandling er skammelig lave, noe som sender en beskjed om at det ikke er så farlig å behandle dyr dårlig. Men det er farlig.

• Liker 3
Skrevet

Her er det kun 1 som er skyldig, og det er ikke hundeeieren. Har kun seg selv og takke.

Anonymkode: 2c4a3...dca

Skrevet

Det var galt av hundeeieren.Men jeg får helt vondt av den stakkars hunden. For en ondskapsfull drittunge. 

Skrevet

Får håpe fritt ungen fikk seg en lærepenge.Vold mot dyr er alvorlig.Det var han som startetmedå mishandlehunden.Håper hundeeierfår en mild straff.

Anonymkode: 78573...2e6

Skrevet

Det burde egentlig være 100 % unødvendig å knivstikke den som plagde hunden.

Men hundeeieren burde selvfølgelig gjøre noe, for å få drittungen til å holde opp... 

Anonymkode: 63d71...7ef

Skrevet

Om det er rett eller galt gidder jeg ikke svare på en gang, men guttungen lærte antagelig å ikke plage hunder mer :P 

Anonymkode: 27bc1...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...