Gå til innhold

Beste ungdoms bil? Til deg som vil hjelpe å lete

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 gutt

Er ikke den beste på bil for å si det mildt. 

Søker etter en Manuel bil helst. Med 100 hestekrefter minst! Og oppover. Den burde helst være en "sedan" (motsatte av en stasjonsvogn) 

Får høre at alle yndlings bilene mine som (audi bmw og subaru impreza) har mye mer feil og må veldig ofte til verkstedet. 

Må betale forsikring og mange andre avgifter. Så er mye å tenke på, men har skaffet meg jobb så det går nok bra. 

Gjerne skriv tips om en ungdomsbil som har godt med hester, lovlig som personbil og er en sedan. 

Bare skriv hva dere har. 

Anonymkode: cfb8a...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsket min første bil, susuki swift. Den jeg hadde, hadde dog bare 75hester 😂, ingen abs, ingen servo, manuell, fantastisk bil!! (96-modell). 

Kan varmt anbefale en suzuki swift, man finner dem nok med flere hestekrefter og 😂👍🏻

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får høre at alle yndlings bilene mine som (audi bmw og subaru impreza) har mye mer feil og må veldig ofte til verkstedet. 

Ingen merker er uten feil :) Man kan ha flaks eller uflaks uansett hvilket merke som står i grillen, tror jeg... De jeg kjenner som har Subaru har vært fornøyd i hvertfall. 

Selv kjører jeg Toyota Auris. Veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: a85cd...fbb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min er mekaniker og sier ar audi og BMW er to biler som er et helvete å skru på, delene ligger kronglete til, og det tar mye tid.

Hva med ford, Suzuki eller nissan?

Anonymkode: b2fa8...97c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen merker er uten feil :) Man kan ha flaks eller uflaks uansett hvilket merke som står i grillen, tror jeg... De jeg kjenner som har Subaru har vært fornøyd i hvertfall. 

Selv kjører jeg Toyota Auris. Veldig fornøyd med den. 

Skjønner at alle bilene får feil 😊. En venn av meg leste på broom at bilene "lexus" har minst feil i hele verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

18 gutt

Søker etter en Manuel bil helst. Med 100 hestekrefter minst! Og oppover. Den burde helst være en "sedan" (motsatte av en stasjonsvogn) 

Må betale forsikring og mange andre avgifter. Så er mye å tenke på, men har skaffet meg jobb så det går nok bra. 

Gjerne skriv tips om en ungdomsbil som har godt med hester, lovlig som personbil og er en sedan. 

Bare skriv hva dere har. 

Vil uten tvil anbefale en BMW eller Mercedes om du er leken da de har bakhjulstrekk, kvaliteten er også bra. 

En BMW 3-serie 320D er mulig noe for deg? Spørs litt på lommeboken. 

Jeg har en 535D og har aldri hatt noen problemer bortsett fra en kollisjon med en tilhenger, også der var det stor kvalitet, sikker bil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

18 gutt

Bare skriv hva dere har. 

Nå vet ikke jeg budsjettet ditt, men hva med en brukt Nissan Leaf? Veldig lite feil, meget lave driftsutgifter og helt greit sprek.

Anonymkode: b1171...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, må le av tipsene her... 

Auris, Swift, Lexus og Leaf til en 18-årig gutt som vil være tøff? 

Til TS: Hva er budsjettet ditt?

Alfa Romeo som noen tipset om ser jo utrolig kule ut, og kan sparke skikkelig ifra, minuset er vel dyre deler. Ellers finnes det mange mange biler som oppfyller kravene dine, så spørsmålet står og faller på budsjett :)

Anonymkode: bafd7...1dc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alfa Romeo som noen tipset om ser jo utrolig kule ut, og kan sparke skikkelig ifra, minuset er vel dyre deler. Ellers finnes det mange mange biler som oppfyller kravene dine, så spørsmålet står og faller på budsjett :)

Vel, nå spør han jo da på Kvinneguiden, han skriver ingen ting om at han vil være "tøff" og han ber oss faktisk fortelle hva vi har. Jeg har nå altså en Auris, enten du synes det er en tøff ungdomsbil eller ei. Har ingen formening om det er kult nok for en 18-åring, jeg bare svarte på spørsmålet om hva jeg har :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Ungdomsliv skrev:

90 000 kr er til selve bilen har også          30 000 kr til til ekstra kostnadene 

Det holder til en brukt Leaf det :)  

Anonymkode: b1171...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du engelsk? Carsurvey.org er en fin side for å få et overblikk.

Hvis du vil ha en bil som er litt tøff, men også pålitelig - hva med Honda? Det er Japans BMW, du kan stole mer på de enn på en Toyota. En Civic eller Accord sedan bør være lett innenfor budsjettet ditt. De har motorer med variabel ventilstyring, VTEC, som gjør motorene "skarpere" ved ca 4500 o/min. Veldig gode, pålitelige biler som nyter mye respekt i miljøet.

Anonymkode: df4d3...1f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser du engelsk? Carsurvey.org er en fin side for å få et overblikk.

Hvis du vil ha en bil som er litt tøff, men også pålitelig - hva med Honda? Det er Japans BMW, du kan stole mer på de enn på en Toyota. En Civic eller Accord sedan bør være lett innenfor budsjettet ditt. De har motorer med variabel ventilstyring, VTEC, som gjør motorene "skarpere" ved ca 4500 o/min. Veldig gode, pålitelige biler som nyter mye respekt i miljøet.

Anonymkode: df4d3...1f5

Takk! gode forslag 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha enig. Helst manuell og helst over 100hk. Og sedan da. 

Om du vil ha bil som ruller tilnærmet evig så er jo Toyota Corolla eller Avensis rimelig trygge på den biten har jeg skjønt det som, men de er ikke spesielt ´tøffe´. Ville kanskje gått for eldre BMW 3 eller 5 serie, eventuelt 1 serie om det ikke er så farlig med sedan. De eldste 1 seriene er det mye motorfeil på da, husker når jeg så på bil at nærmest 4/10 hadde skiftet motor pga motorhavari. Ellers er jo VW passat, Golf eller Bora helt greie biler. Kjører selv en 2012 modell Audi A1 og det er riktig som du nevner fra start at de har en del feil. Har to varsellamper som kommer og går litt som det passer bilen min, den ene er dog helt ufarlig, den andre bør fikses. 

Skoda octavia og superb har jeg skjønt er gode biler, med fornøyde brukere. Har aldri prøvd en skoda, men i de nye har jeg inntrykk av at det er mye bil for pengene. 

Anonymkode: 401a3...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En opel kapitän

fra 1961

så blank

så fin 

mye bedre enn bilen din!

Anonymkode: 70a8f...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...