Gå til innhold

Forskjellig Ip på Facebook.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier det meste. Ip endrer seg på Facebook relativt ofte. 

 

Jeg har en bekreftet mistanke om at et nettverk(miljø) har tilgang til hva jeg foretar meg på nett. Dvs enten tracking eller endring av datatrafikk eller noe annet lurt. 

Noen her inne som vet hvordan jeg kan få stoppet det? Har en anmeldese på gang men begynner å bli passe lei at noen med for lite å drive med roter i andres liv og jeg ikke helt vet hvordan de gjør det og kanskje det er en datakyndig her inne som kan mer om det.. 

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med IP på facebook? IP går jo på nettverket du er logget inn på. Mener du at amnge forskjellige brukere på forskjellige IP'er er logget inn på deg? I såfall kan du fjerne alle som er logget på, og bruke ekstra sikkerhet når du logger inne.

Anonymkode: b7b7f...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med IP på facebook? IP går jo på nettverket du er logget inn på. Mener du at amnge forskjellige brukere på forskjellige IP'er er logget inn på deg? I såfall kan du fjerne alle som er logget på, og bruke ekstra sikkerhet når du logger inne.

Anonymkode: b7b7f...e4b

 

Den er koblet på 4g nett men endrer seg med et par dagers mellomrom, det er ingen andre «enheter» pålogget som jeg ser ifra tlf 

men den kan med jevne mellomrom flytte stedstjeneste til steder det ikke står noe mobilmast eller tlf er, 

 

det som har slått meg er at kanskje noe utvikler greier har mulighet til å få tilgang med henvisning til Spotify og hvordan de fikk tilgang til langt mer informasjon en de skulle. (Meldinger ++)

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at noen overvåker deg.........om du ikke er en person med mye makt, og da tviler jeg vel på at du har hengt her på KG.....

Anonymkode: 614a8...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig får du forskjellige IP adresser når du bruker mobilnettet, IP forandrer seg etter hvilken antenne du er koblet til. Du kan kansje få statisk IP adresse hjemme hvis du har bredbånd eller fiber, det må du eventuelt spørre leverandøren din om.

Anonymkode: dfce6...e30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at noen overvåker deg.........om du ikke er en person med mye makt, og da tviler jeg vel på at du har hengt her på KG.....

Anonymkode: 614a8...125

Hva om jeg sier jeg har en fortid med kriminelle som står for salg, torpedo virksomhet og innførsel av store mengder på Østlandet?

Jeg har fått det bekreftet av andre tunge kriminelle at de gjør det og jeg har for lengst forlatt båten i håp om å få livet på stell da oppveksten ikke er som alle andres.. og samtlige etater og bedrifter jeg har kontakt med har bedt meg gå til politiet da de har egne retningslinjer for å håndtere sånne ting. 

Så tviler på at det er en paranoid greie siden jeg har jevnlig kontakt med øst politidistrikt grunnet min oppvekst og de skal hjelpe meg med å levere anmeldelse da det har pågått over lang tid. Jeg er kun keen på og finne ut hvordan de gjør det. 

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du forskjellige IP adresser når du bruker mobilnettet, IP forandrer seg etter hvilken antenne du er koblet til. Du kan kansje få statisk IP adresse hjemme hvis du har bredbånd eller fiber, det må du eventuelt spørre leverandøren din om.

Anonymkode: dfce6...e30

Har gjort det.. De ba meg kontakte politiet. 

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig får du forskjellige IP adresser når du bruker mobilnettet, IP forandrer seg etter hvilken antenne du er koblet til. Du kan kansje få statisk IP adresse hjemme hvis du har bredbånd eller fiber, det må du eventuelt spørre leverandøren din om.

Anonymkode: dfce6...e30

Men når jeg kun befinner meg i samme område, hvordan kan den bytte med helt forskjellige tidspunkter? Et par dager hvor den har samme og plutselig en uke med en annen og deretter kanskje 1 dag før den blir ny? Uten at jeg har beveget meg utenfor det samme området og vært tilkoblet samme mast (Fornebu) 

 

Det som slo meg litt er om de kunne ha satt opp falsk basestasjon siden den statisske ip adressen min står på steder disse har tilhold og det ikke finnes noe mast fra operatører. og kanskje tilgang til IMEI og serienummer på tlf. Økonomisk motiverte nettverk er et fint stikkord inni hele den paranoide tanken min.. 

Har hørt det er mulig og vet at det er det politiet gjør når de bedriver overvåkning. Bare at dette miljøet har verken taushetsplikt eller normer og regler de forholder seg til. Og de besitter kunnskap de ikke kunne hatt tilgang til om de ikke gjorde noe ala dette. 

Det er mer en fb men det er den ipen som jeg ser det lettest på.

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

TROR du er en SMULE paranoid

Anonymkode: e041a...cb3

Gå til Google og skriv:  IMEI hacked. 

Og begynn å les på de hundre sidene du får opp. Så kan du tro hvor mye du vil. Ja jeg er paranoid men samtlige jeg har snakket med som er datakyndige i belastede miljøer har bedt meg endre ruter og ip osv, men jeg er ikke datakyndig. Da hadde jeg heller ikke stilt et spørsmål om det kanskje fantes noen her inne som hadde litt peiling på dette. 

Og tlf er ikke tilkoblet ruter selv om den har vært det og det handler ikke om du er viktig nok men om du kjenner noen som kan det. Dette har pågått i flere år og ødelagt relativt mye for mitt liv da det finnes sjalu mennesker og jeg har som sagt dialog med ordensmakten grunnet dette miljøet. 

Jeg er ikke keen på og høre paranoid ditt og datt. Jeg er keen på et konstruktivt svar om hvorvidt det er mulig for meg å «oppdage» hvordan de har gjort dette.

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også legge til at siden i går så endret ipen seg fra en lang ip adresse med masse bokstaver til en statistisk normal ip. 

 

Så ja jeg er paranoid. 

 

Noen med seriøse svar?

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sjekker du din IP og hvordan vet du at IP adressen har endret seg til statisk IP?.

Anonymkode: dfce6...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan sjekker du din IP og hvordan vet du at IP adressen har endret seg til statisk IP?.

Anonymkode: dfce6...e30

Fordi den blir forskjellige ip-er ofte. Og da bestående av tall og bokstaver og noe som ser ut som en vpn ip, 

 

i går hadde jeg for første gang på forever en normal ip som ser ut som et telefonnummer men det var kun imidlertidig da den gikk raskt tilbake til en ip som dette

2a02:2121:28b:8d46 og si det er halvparten av ipen. Når den er statistisk er den 11.11.111.11

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan også legge til at siden i går så endret ipen seg fra en lang ip adresse med masse bokstaver til en statistisk normal ip. 

 

Så ja jeg er paranoid. 

 

Noen med seriøse svar?

Anonymkode: 0ca5e...695

Nå tror jeg du har byttet litt om på begrepene. Om du har en statisk IP så betyr det at du har den samme IPen alltid, samme hvor mange ganger du blir koblet til et spesifikt nettverk. Dette er noe man bestemmer på routeren eller senderen, ikke noe personen som bruker utstyret har tilgang til.

 

Den lange IP'en du fikk er IPV6, altså nesten versjon av IP adresser da vi begynner å gå tom for den gamle typen IPV4. Litt som at elbiler nå er EV istedenfor EK o.s.v. https://mashable.com/2011/02/03/ipv4-ipv6-guide/#ohPZFSRtOOqF

 

Når det gjelder å være koblet til mobilnettet får du som oftest ny IP hver gang du kobler deg til noe som trenger internett. Så sjekker du facebook 15 ganger daglig, kan det godt være mulig du får 15 nye ip'er. Så jeg ville vært mer bekymret for at det var nye enheter på facebook kontoen din enn nye IP'er.

Anonymkode: b7b7f...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg du har byttet litt om på begrepene. Om du har en statisk IP så betyr det at du har den samme IPen alltid, samme hvor mange ganger du blir koblet til et spesifikt nettverk. Dette er noe man bestemmer på routeren eller senderen, ikke noe personen som bruker utstyret har tilgang til.

 

Den lange IP'en du fikk er IPV6, altså nesten versjon av IP adresser da vi begynner å gå tom for den gamle typen IPV4. Litt som at elbiler nå er EV istedenfor EK o.s.v. https://mashable.com/2011/02/03/ipv4-ipv6-guide/#ohPZFSRtOOqF

 

Når det gjelder å være koblet til mobilnettet får du som oftest ny IP hver gang du kobler deg til noe som trenger internett. Så sjekker du facebook 15 ganger daglig, kan det godt være mulig du får 15 nye ip'er. Så jeg ville vært mer bekymret for at det var nye enheter på facebook kontoen din enn nye IP'er.

Anonymkode: b7b7f...e4b

Takk. Er som sagt ikke veldig datakyndig. 

 

Men hvordan kan de vite hva jeg foretar meg på nett? Se fb innlegg osv uten at de er verken venner eller innlegget er åpent? Jeg har testet det ut og de vet hva jeg gjør eller poster selv om jeg deler det med meg selv kun for å teste. Noe jeg har gjort for å teste de ut. 

 

Det samme med snap osv. 

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvordan kan de vite hva jeg foretar meg på nett? Se fb innlegg osv uten at de er verken venner eller innlegget er åpent? Jeg har testet det ut og de vet hva jeg gjør eller poster selv om jeg deler det med meg selv kun for å teste. Noe jeg har gjort for å teste de ut.

Anonymkode: 0ca5e...695

Hvem er "de", og hvordan vet du hva de vet?

Anonymkode: 0f64a...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dette er reelt så er det første du bør gjøre å bytte passord på alle tjenestene (bruk forskjellig hvert sted) og wifi-ruteren hjemme hos deg selv.

Anonymkode: 0f64a...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Hvis dette er reelt så er det første du bør gjøre å bytte passord på alle tjenestene (bruk forskjellig hvert sted) og wifi-ruteren hjemme hos deg selv.

Anonymkode: 0f64a...e15

Jeg har gjort det og nå er ikke tlf tilkoblet hjemmesentral/ruter. Har en venn som skal endre ip adressen på den osv. 

Jeg har byttet Gmail, fb osv passord titalls ganger til ingen nytte. Derfor jeg lurte på om noen kanskje viste hvordan de kunne gjøre det. 

Og derfor jeg lurte på om det er mulig at de har tilgang til IMEI nummer og klonet tlf eller om det er noe annen måte de kan ha mulighet til å finne ut av det.. tviler på at jeg hadde brukt tid på dette om det ikke var reelt.. 

 

På 22.1.2019 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Hvem er "de", og hvordan vet du hva de vet?

Anonymkode: 0f64a...e15

De er personer tilknyttet et miljø og personer jeg vokste opp i og med. Jeg har fått bekreftet at enkelte av de er kjent med hva som har skjedd og fått det bekreftet fra forskjellige kanter som ikke har kjennskap til hverandre. Og enkelte av de har en intern greie samtidig som de selger ting ordensmakten ikke er helt happy for. + enkelte av de later som ingen ting og jeg vet de vet. 

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎17‎.‎01‎.‎2019 den 3.21, AnonymBruker skrev:

Hva om jeg sier jeg har en fortid med kriminelle som står for salg, torpedo virksomhet og innførsel av store mengder på Østlandet?

Jeg har fått det bekreftet av andre tunge kriminelle at de gjør det og jeg har for lengst forlatt båten i håp om å få livet på stell da oppveksten ikke er som alle andres.. og samtlige etater og bedrifter jeg har kontakt med har bedt meg gå til politiet da de har egne retningslinjer for å håndtere sånne ting. 

Så tviler på at det er en paranoid greie siden jeg har jevnlig kontakt med øst politidistrikt grunnet min oppvekst og de skal hjelpe meg med å levere anmeldelse da det har pågått over lang tid. Jeg er kun keen på og finne ut hvordan de gjør det. 

Anonymkode: 0ca5e...695


Hvorfor skulle disse bruke tiden sin på å følge med på hva du poster på Facebook? Dette er helt tullete. Kriminelle har langt viktigere ting å bruke tiden sin på enn å snoke på bekjente fra fortiden som er på et mye lavere nivå enn dem i pyramiden.

Du skriver i et senere innlegg at de later som de ikke vet, men at du vet at de vet. Ergo, du er paranoid. Ja jeg vet man blir det av å være i kriminelle miljøer og siden du har hatt en kriminell omgangskrets så har du nok også brukt mye rusmidler. Kanskje fortsatt røyker hasj? I så fall stopp med det. 

Anonymkode: ed8e3...574

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:


Hvorfor skulle disse bruke tiden sin på å følge med på hva du poster på Facebook? Dette er helt tullete. Kriminelle har langt viktigere ting å bruke tiden sin på enn å snoke på bekjente fra fortiden som er på et mye lavere nivå enn dem i pyramiden.

Du skriver i et senere innlegg at de later som de ikke vet, men at du vet at de vet. Ergo, du er paranoid. Ja jeg vet man blir det av å være i kriminelle miljøer og siden du har hatt en kriminell omgangskrets så har du nok også brukt mye rusmidler. Kanskje fortsatt røyker hasj? I så fall stopp med det. 

Anonymkode: ed8e3...574

Jeg er clean. Forklar meg gjerne hvordan de ser innholdet i datapakkene? Det er ikke kun fb. Det er hele nettverks aktiviteten min og de har fulgt med på dette over flere år? 

Dette er en guttegjeng som ikke er direkte tilknyttet meg men bekjente av meg. Det er ikke de tyngre gutta som gjør dette men noen som selv er nedover i «pyramiden» jeg har ordnet meg relativt greit i livet uten det der. Det var kun omstendighetene som puttet meg der og noen likte ikke at jeg gjorde det svært godt før noen ting skjedde som jeg ikke ønsker å gå inn på her. 

Og hvordan kan du vite at de er under/over meg i «pyramiden»? Jeg har en slektning som har stått for importen av tunge rusmidler og bøffet noen titalls millioner av de tyngste og ikke er helt god og står for en av Norges historiens største saker.. 

Økonomisk motiverte nettverk og sjalu mennesker er en fin greie oppi alt dette. 

Anonymkode: 0ca5e...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...