Mr.Anonym2019 Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Hei, Siden det er flertall av kvinner her inne, så tenkte jeg at dette kan jo være et bra sted å lære en ting eller to. Jeg har to barn med min eks. Vi var sammen i 15 år og barna går på barneskole. Jeg kom hjem etter jobb en dag og fikk en koffert i hånden og beskjed om å flytte ut. Alt av papirer på skilsmisse og hus var ordnet på forhånd, så det måtte jeg bare signere. Ettersom dette kom veldig brått på meg, så tenkte ikke jeg helt når disse tingene ble ordnet. Jeg tror jeg var i en slags sjokktilstand. Hun overtok hus, alt av interiør, møbler, verktøy osv. Jeg gikk derfra med tre bagger med klær. Vi var i meklingsmøte for å avtale hvordan fordelingen med barna skulle være, og jeg ble anbefalt å ha dem annenhver helg og èn dag i uken. Jeg ønsket 50/50, men både mor og hun på Nav mente at barna var for liten til dette. Vi kunne gjerne ta dette opp igjen senere hvis jeg fortsatt ville det. Alt ble avgjort der inne, vi signerte, og jeg gikk derfra og kunne føye meg inn i rekken av de alt for mange "helgepappaene". Samarbeidet fungerte dårlig, men vi klarte stort sett å oppføre oss. Etter en liten stund fikk jeg meg ny kjæreste, og det samme gjorde mor. Jeg merket fort at den nye kjæresten ikke likte meg, og mor til barna ble veldig frekk og nedlatende mot meg. Kastet ut ting som at jeg var helt desperat etter henne, jeg brydde meg ikke om barna, jeg stilte aldri opp, jeg betalte ikke nok i bidrag osv. Jeg prøvde å snakke med henne for å høre hva som hadde skjedd, men de få gangene hun gadd å ta telefonen så skjelte hun meg ut for så å legge på. Hun tok ofte opp krangler som vi hadde hatt mens vi var gift, og var fortsatt rasende over småepisoder flere år tilbake i tid. Type; Jeg hadde lovet å vaske soverommene, men gjorde det ikke osv. Jeg prøvde å trekke meg litt unna mor, og tenkte at over tid så kunne ting sikkert roe seg. Plutselig en dag fikk jeg en sms hvor det stod at mor, barna og den nye kjæresten skulle flytte. De hadde kjøpt seg hus i en annen del av byen. Det er 2 timer for meg å kjøre èn vei. Jeg ringte og var helt desperat etter å finne ut hva som hadde skjedd og hvordan hun bare kunne gjøre dette. Men hun svarte meg bare kort at dette var hennes valg. Hun hadde omsorgsretten, og jeg var kun helgepappa. To måneder etter flyttet de. Jeg har fortsatt klart å holde samværet med barna - men jeg har brukt utallige timer i bil frem og tilbake for å hente/levere. Jeg har spurt mor om jeg kunne levere hos henne søndag kveld istedet for skole på mandag, slik at barna slipper å stå opp kl 05:00 med meg, men da fikk jeg beskjed om at hun skulle ha 1000,- ekstra i bidrag hver måned. Det har jeg ikke råd til. Jeg betaler 5500,- i dag. Når jeg får barna opp her får jeg med en bag med klær til dem. Der legger hun alltid klær som er hull i eller klær som er for lite til barna. Jeg sendte henne en melding sist gang barna var her og spurte hvorfor hun ikke hadde lagt med truser og sokker til dem. Da fikk jeg til svar at det fikk jeg kjøpe selv hvis det var så viktig for meg. Jeg blir så utrolig frustrert, for jeg føler jeg betaler et greit bidrag og jeg føler at jeg prøver så godt jeg kan å være en del av livet til barna - men det er så vanskelig når de bor så langt unna. Jeg syns ikke det er riktig at jeg skal kjøpe klær til dem i tillegg til bidraget. Jeg syns det er rart at hun aldri kan sende med klær som passer eller som er uten hull. Jeg forstår ikke alt dette hatet. Det var hun som gikk fra meg, og gikk økonomisk vinnende ut av dette. Men det er hun som er sint og forbanna på meg hele tiden. Hun kaster ut at jeg er en dårlig far, jeg bryr meg ikke, jeg stiller ikke opp akkurat mer enn jeg må, jeg betaler dritt og ingenting i bidrag og jeg er helt ubrukelig. Hva skal man svare tilbake på dette? Jeg føler ikke jeg kjenner barna mine lenger, for de er så sjeldent her. Det å ha dem en ussel helg er jo ingenting. Jeg spurte om jeg kunne få ha dem 50/50 eller om de kunne flytte opp hit, men da bare ler hun av meg. Hun mener det er på grensen av barnemishandling fra min side å foreslå at de skal utsettes for den lange reiseveien hver dag annenhver uke. Min samboer og jeg har kjøpt hus (før de flyttet så langt bort) og hun har et barn som går på skole her med venner og alt. Jeg får meg ikke til å be dem rive opp rot og alt for å flytte etter eksen når samarbeidet er så dårlig. Så.. spørsmålet mitt etter denne lange stilen er: Er jeg helt urimelig, og er jeg en dårlig far som ikke stiller opp mer? I så fall. Hva kan jeg gjøre for at ting skal bli bedre? Hilsen veldig sliten og frustrert far 14
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 50/50 er jo helt uaktuelt når konfliktsnivåt er så høyt! 50/50 blir anbefalt til foreldre som samarbeider godt noe dere helt tydlig ikke gjør. Jeg er også helt enig med eksen din at det ikke er til barnas beste at de må kjempe tidlig opp hver morgen fordi du har ett egoistisk ønske om å se barna mer. Vil du se barn oftere så er nok løsningen at du må flytte nærmere;men selv da er du ikke garantert å se ungene om eksen din nekter det. Anonymkode: b4db3...0bd 1
Gjest BearMama Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Jeg skjønner ikke hvordan hun bare fikk hovedomsorgen? Hvorfor kontaktet du ikke advokat og fikk det du hadde rett på? Alt dere opparbeidet av verdier i ekteskapet skal deles likt om dere ikke hadde særeie. Og når det kommer til samvær, hvorfor dro du ikke inn Familievernkontoret og kjempet for mer samvær? Jeg får litt inntrykk av at du har latt en overkjøre deg?
Mr.Anonym2019 Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2019 Fordi jeg har et egoistisk ønske om å se barna mine mer? Er du alvorlig nå? Det er vel like mye for barna sin del som for min del... 18
Mr.Anonym2019 Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2019 Akkurat nå, BearMama skrev: Jeg skjønner ikke hvordan hun bare fikk hovedomsorgen? Hvorfor kontaktet du ikke advokat og fikk det du hadde rett på? Alt dere opparbeidet av verdier i ekteskapet skal deles likt om dere ikke hadde særeie. Og når det kommer til samvær, hvorfor dro du ikke inn Familievernkontoret og kjempet for mer samvær? Jeg får litt inntrykk av at du har latt en overkjøre deg? Sånn som det ble lagt frem på møtet vi hadde med Nav, så fikk de det til å virke som om det beste for barna var å bo hos mor. Ettersom begge to var uenig i at jeg ikke burde ha 50/50 så godtok jeg det. Jeg skrev jo at jeg ikke var helt klar i toppen oppi alt der. Ja, alt skal egentlig deles..men hun brukte mye at barna ikke ville ha noen ting igjen i huset som de hadde vokst opp i og at hun over tid kunne betale meg ut en sum dersom noen av tingene kunne stå igjen.. Jada.. jeg har helt klart latt meg bli overkjørt. Slike situasjoner var veldig ukjent for meg før det traff som en slegge. 4
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 (endret) 24 minutter siden, Mr.Anonym2019 skrev: Alt av papirer på skilsmisse og hus var ordnet på forhånd, så det måtte jeg bare signere. Ettersom dette kom veldig brått på meg, så tenkte ikke jeg helt når disse tingene ble ordnet. Jeg tror jeg var i en slags sjokktilstand. Hun overtok hus, alt av interiør, møbler, verktøy osv. Jeg gikk derfra med tre bagger med klær. Du tapte allerede her og du har latt henne kjøre over deg. Hvorfor i alle dager godtok du dette? Synes du har vært dumsnill fra dag en, hjelper deg lite nå, men du kan ikke finne deg i at hun driver sånn med deg! Edit... ser nå hva du svarte over. Du skulle tatt tak i en advokat fra dag en! Nå er det kanskje litt sent å være etterpåklok, men du må uansett la henne slutte å herse sånn med deg. Endret 16. januar 2019 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 Akkurat nå, Mr.Anonym2019 skrev: Fordi jeg har et egoistisk ønske om å se barna mine mer? Er du alvorlig nå? Det er vel like mye for barna sin del som for min del... Barna har det nok fint i sin nye familie så å bytte hjem hver uke hadde bare blitt utrolig stressende for de små. Så ja det er ditt egostiske ønske. Tenker du på barnets beste så det at barna har ett fast bosted å har samvær med far. Anonymkode: b4db3...0bd 1
Angelheart2 Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, Mr.Anonym2019 skrev: Sånn som det ble lagt frem på møtet vi hadde med Nav, så fikk de det til å virke som om det beste for barna var å bo hos mor. Ettersom begge to var uenig i at jeg ikke burde ha 50/50 så godtok jeg det. Jeg skrev jo at jeg ikke var helt klar i toppen oppi alt der. Ja, alt skal egentlig deles..men hun brukte mye at barna ikke ville ha noen ting igjen i huset som de hadde vokst opp i og at hun over tid kunne betale meg ut en sum dersom noen av tingene kunne stå igjen.. Jada.. jeg har helt klart latt meg bli overkjørt. Slike situasjoner var veldig ukjent for meg før det traff som en slegge. NAV? Du har da ikke meklingsmøte med NAV! Jeg ville kontaktet Familievernkontoret med en gang og bedt om en samtale. De kan være en nøytral part som kan hjelpe dere med kommunikasjonen. Syns du har blitt voldsomt overkjørt her, slik du legger frem din side, i alle fall. Det er ikke riktig at 50/50 blir frarådet når barna er så store som i barneskolealder, men det er derimot frarådet dersom det er dårlig kommunikasjon mellom foreldrene. Noe annet, som egentlig ikke har noe med barna å gjøre. Du sier at hun kom best ut av det økonomisk og at hun hadde gjort klar alle papirer om hus og slikt..... bare skrev du under på alt uten å sjekke at du fikk det du hadde krav på? 23
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #10 Skrevet 16. januar 2019 2 minutter siden, Angelheart2 skrev: NAV? Du har da ikke meklingsmøte med NAV! Jeg ville kontaktet Familievernkontoret med en gang og bedt om en samtale. De kan være en nøytral part som kan hjelpe dere med kommunikasjonen. Syns du har blitt voldsomt overkjørt her, slik du legger frem din side, i alle fall. Det er ikke riktig at 50/50 blir frarådet når barna er så store som i barneskolealder, men det er derimot frarådet dersom det er dårlig kommunikasjon mellom foreldrene. Noe annet, som egentlig ikke har noe med barna å gjøre. Du sier at hun kom best ut av det økonomisk og at hun hadde gjort klar alle papirer om hus og slikt..... bare skrev du under på alt uten å sjekke at du fikk det du hadde krav på? Men syns du det høres ut som foreldrene samarbeider greit da? Ikke det nei,å da er ikke 50/50 anbefalt. Her må en tenke på hva som er best for barnet,ikke tenke på far sitt ønske om å ha barna mest mulig. Anonymkode: b4db3...0bd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #11 Skrevet 16. januar 2019 17 minutter siden, AnonymBruker said: 50/50 er jo helt uaktuelt når konfliktsnivåt er så høyt! 50/50 blir anbefalt til foreldre som samarbeider godt noe dere helt tydlig ikke gjør. Jeg er også helt enig med eksen din at det ikke er til barnas beste at de må kjempe tidlig opp hver morgen fordi du har ett egoistisk ønske om å se barna mer. Vil du se barn oftere så er nok løsningen at du må flytte nærmere;men selv da er du ikke garantert å se ungene om eksen din nekter det. Anonymkode: b4db3...0bd Er du helt KOOKOO i hodet? Det er ts som vil ikke at barna skal være opp tidlig dumbass. Eksen sier at hvis han skal levere de på søndag kveld, som normale folk gjøre, må han betale 1000kr ekstra i måneden. TS- Dokumentere ALT..og jeg mener ALT du har mellom dere to- alle meldinger, ta opp telefonsamtaler osv og få en advokat på saken. Eneste mulighet her siden du var så dum å signere på noe som helst før alt hadde roet ned og du kunne lese det. Anonymkode: b0073...015 22
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #12 Skrevet 16. januar 2019 Beholde alle sms fra henne. Og kontakt advokat, ikke sikkert det er for sent. Si til henne at du skal kjempe og skal hyre inn advokat. Få tilbake din del av huset/eiendel. Kjemp alt du kan. Ikke sikkert at barna har det best hos mor. Sånn som hun oppfører seg så kan være det er best de er med deg. Vis advokaten meldinene hennes og legg frem en pkan for hvordan du skal ta tilbake din del, for å forsørge barna når de skal bo hos deg. Anonymkode: 05aba...f74 12
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #13 Skrevet 16. januar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du helt KOOKOO i hodet? Det er ts som vil ikke at barna skal være opp tidlig dumbass. Eksen sier at hvis han skal levere de på søndag kveld, som normale folk gjøre, må han betale 1000kr ekstra i måneden. TS- Dokumentere ALT..og jeg mener ALT du har mellom dere to- alle meldinger, ta opp telefonsamtaler osv og få en advokat på saken. Eneste mulighet her siden du var så dum å signere på noe som helst før alt hadde roet ned og du kunne lese det. Anonymkode: b0073...015 Nei jeg er ikke kokko. Det som ER helt kokko er å vurdere 50/50 når konfliktsnivået er skyhøyt! Det beste for barnet er å ha ett fast bosted også heller ha samvær med far. Anonymkode: b4db3...0bd 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #14 Skrevet 16. januar 2019 Hei, Syns dette var vondt å høre rett og slett. Ikke greit! Jeg anbefaler deg å kontakte en advokat for en samtale mellom dere to i første omgang om hva du bør foreta deg. Mange får litt "panikk" når advokater må inn i bildet, men tvert i mot har jeg og flere jeg kjenner god erfaring med at nettopp bruk av advokat på et lavt nivå kan bidra i stor grad med å holde konflikten saklig og ryddig. Det trenger ikke gå til retten i det hele tatt (Det er IKKE ønskelig, da det kan få uheldige utfall for alle parter). I og med det er henne som har flyttet så langt unna med barna mener jeg det er slik at HUN skal sørge for henting og bringing også så ikke dette spiser av din samværstid. Uansett vet jeg om mange som bor langt fra hverandre (lengre enn dere også) som har laga gode ordninger for overlevering så det ikke blir timesvis i bil for barna. Det er mulig å få til gode løsninger! Ønsker deg masse lykke til videre. Håper det ordner seg <3 Anonymkode: 0987a...9dc 11
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #15 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, Syns dette var vondt å høre rett og slett. Ikke greit! Jeg anbefaler deg å kontakte en advokat for en samtale mellom dere to i første omgang om hva du bør foreta deg. Mange får litt "panikk" når advokater må inn i bildet, men tvert i mot har jeg og flere jeg kjenner god erfaring med at nettopp bruk av advokat på et lavt nivå kan bidra i stor grad med å holde konflikten saklig og ryddig. Det trenger ikke gå til retten i det hele tatt (Det er IKKE ønskelig, da det kan få uheldige utfall for alle parter). I og med det er henne som har flyttet så langt unna med barna mener jeg det er slik at HUN skal sørge for henting og bringing også så ikke dette spiser av din samværstid. Uansett vet jeg om mange som bor langt fra hverandre (lengre enn dere også) som har laga gode ordninger for overlevering så det ikke blir timesvis i bil for barna. Det er mulig å få til gode løsninger! Ønsker deg masse lykke til videre. Håper det ordner seg ❤️ Anonymkode: 0987a...9dc Nei det normale er å kjøre en vei hver. Anonymkode: b4db3...0bd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #16 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei jeg er ikke kokko. Det som ER helt kokko er å vurdere 50/50 når konfliktsnivået er skyhøyt! Det beste for barnet er å ha ett fast bosted også heller ha samvær med far. Anonymkode: b4db3...0bd Konfliktnivået ville ikke vært skyhøyt om moren var ikke en kjerring. Det er HUN som har lagd kvalme utifra hva ts skriver. Han dukker opp en dag med komfortene ved døren og bedt å pelle seg vekk. Med 2 småbarn..og du synes han skal bare være takknemlig for å plutselig se de annen hver helg frem til de ble flyttet bort 2 timer unna. Jeg er en kvinne, men herregud noen av dere kvinner der ute er det virkelig noe galt med. Anonymkode: b0073...015 30
Mr.Anonym2019 Skrevet 16. januar 2019 Forfatter #17 Skrevet 16. januar 2019 Jeg også forstår at det ikke er barnas beste å kjøre den lange veien hver dag. Det kommer jeg ikke til å be de om. Men det er frustrerende å ikke ha noenting å si. Alt barna gjør er opp til mor. Hun nekter å informere meg om ting, og hun ber barna om å holde ting hemmelig for meg. Jeg angrer så utrolig på at jeg ikke tok 50/50 rett etter bruddet. Da kunne hun ikke bare ha pakket sammen og flyttet. Men jeg var så "nede" og jeg hadde aldri trodd at dette skulle skje. Vi var gift. I mange år. Og nå er jeg den personen på jord som hun hater mest av alt. Og hun mener jeg er en ubrukelig far. Jeg setter utrolig stor pris på alle tilbakemeldinger, og jeg tror jeg må få tak i en advokat. Og til anonym: Du som er så opptatt av konfliktnivået og hvor egoistisk jeg er som ønsker mer tid med barna mine; Dersom mor hadde giddet å ta telefonen når jeg ringer, eller kommunisere med meg via epost osv, så kunne vi kommet til en enighet på ting. Men hun har sagt rett ut at hun skal straffe meg, bare fordi hun kan det. Og at hun av og til bare er uenig med meg for å være uenig. Da håper jeg du kan forstå at det ikke er jeg som gjør at konfliktnivået er skyhøyt! Og jeg gikk fra å ha barna mine hver eneste dag. Jeg kjørte de i barnehagen og hentet dem HVER dag. Jeg lekte med dem, spiste med dem og fikk med meg alle tingene som skjedde i livene deres. Nå har jeg dem annenhver helg. Mor tar som sagt ikke telefonen når jeg ringer, så jeg får ikke snakket med dem på 1,5 uke. Det er veldig mye som skjer i deres liv som jeg ikke får være en del av. Og jeg syns det er forkastelig at du skal si til meg at det er jeg som er egoistisk her. Jeg savner barna mine, og jeg syns hele denne situasjonen er uutholdbar. Jeg håper aldri du må oppleve dette. 33
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #18 Skrevet 16. januar 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna har det nok fint i sin nye familie så å bytte hjem hver uke hadde bare blitt utrolig stressende for de små. Så ja det er ditt egostiske ønske. Tenker du på barnets beste så det at barna har ett fast bosted å har samvær med far. Anonymkode: b4db3...0bd Eller motsatt? Anonymkode: 8826d...2a4 6
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #19 Skrevet 16. januar 2019 20 minutter siden, Mr.Anonym2019 skrev: Jeg også forstår at det ikke er barnas beste å kjøre den lange veien hver dag. Det kommer jeg ikke til å be de om. Men det er frustrerende å ikke ha noenting å si. Alt barna gjør er opp til mor. Hun nekter å informere meg om ting, og hun ber barna om å holde ting hemmelig for meg. Jeg angrer så utrolig på at jeg ikke tok 50/50 rett etter bruddet. Da kunne hun ikke bare ha pakket sammen og flyttet. Men jeg var så "nede" og jeg hadde aldri trodd at dette skulle skje. Vi var gift. I mange år. Og nå er jeg den personen på jord som hun hater mest av alt. Og hun mener jeg er en ubrukelig far. Jeg setter utrolig stor pris på alle tilbakemeldinger, og jeg tror jeg må få tak i en advokat. Og til anonym: Du som er så opptatt av konfliktnivået og hvor egoistisk jeg er som ønsker mer tid med barna mine; Dersom mor hadde giddet å ta telefonen når jeg ringer, eller kommunisere med meg via epost osv, så kunne vi kommet til en enighet på ting. Men hun har sagt rett ut at hun skal straffe meg, bare fordi hun kan det. Og at hun av og til bare er uenig med meg for å være uenig. Da håper jeg du kan forstå at det ikke er jeg som gjør at konfliktnivået er skyhøyt! Og jeg gikk fra å ha barna mine hver eneste dag. Jeg kjørte de i barnehagen og hentet dem HVER dag. Jeg lekte med dem, spiste med dem og fikk med meg alle tingene som skjedde i livene deres. Nå har jeg dem annenhver helg. Mor tar som sagt ikke telefonen når jeg ringer, så jeg får ikke snakket med dem på 1,5 uke. Det er veldig mye som skjer i deres liv som jeg ikke får være en del av. Og jeg syns det er forkastelig at du skal si til meg at det er jeg som er egoistisk her. Jeg savner barna mine, og jeg syns hele denne situasjonen er uutholdbar. Jeg håper aldri du må oppleve dette. Der jeg leser er "meg,meg,meg" og "mine behov". Hva med barna sitt behov til stabil hverdag? De får ikke det når du vil tvinge gjennom 50/50. Hvem sin feil at konfliktsnivået er så høyt spiller ingen rolle,så lenge samarbeidet er så dårlig så vil det være utrolig egoistisk å prøve å få 50/50,da er det veldig tydlig at du kun tenker på dine egne behov. Anonymkode: b4db3...0bd
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #20 Skrevet 16. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der jeg leser er "meg,meg,meg" og "mine behov". Hva med barna sitt behov til stabil hverdag? De får ikke det når du vil tvinge gjennom 50/50. Hvem sin feil at konfliktsnivået er så høyt spiller ingen rolle,så lenge samarbeidet er så dårlig så vil det være utrolig egoistisk å prøve å få 50/50,da er det veldig tydlig at du kun tenker på dine egne behov. Anonymkode: b4db3...0bd Så du mener at han skal bare holde kjeft og gi mor lov til å ødelegge forholdet mellom far og barn? Hva med barnas forhold til sin far? Det er bare en egoist her og det er mor. Anonymkode: 7aca1...447 30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå