AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Jeg har en FWB som jeg har blitt forelsket i. Han er også forelsket i meg, men vil likevel ikke ha en kjæreste, og har vært tydelig på det fra starten. I det siste har en del ting forandret seg mellom oss i positiv retning, men jeg vet ikke helt om det trenger å bety noe. Uansett er jeg fullstendig klar over at dette sannsynligvis er dødfødt, og at det beste ville være å gå videre, men den diskusjonen orker jeg ikke ta i denne tråden. Problemet er at han lyver hele tiden, stort sett om hvor han er/hvem han er sammen med. Jeg kan forstå at han lyver hvis jeg spør hva han skal en spesifikk kveld, for jeg har sagt at jeg ikke vil høre noe om det dersom han treffer andre. Det jeg ikke kan forstå, er at han noen ganger lyver om ting på eget initiativ, eller om ting som ikke er nødvendig å lyve om. F.eks. kan han si at han ikke kan treffes en uke fordi han skal spille fotball med kameratene hver kveld. Det i seg selv er ikke så realistisk, da alle kameratene er gift med barn, men la oss si det nå var sant, og ikke bare en "høflig" måte å si at han ikke hadde lyst til å treffe meg den uken. Så spurte jeg han mandagen etter om han hadde hatt en fin uke, hvor han begynte å fortelle om at han var i bursdag, ute og spiste med venner osv. Alt annet enn fotball. Hvorfor ikke bare fortelle om planene sine, istedenfor å si han skal spille fotball? Eller bare si generelt at han har planer hver kveld, uten å gå i detaljer? Han har også fortalt, på eget initiativ, at han skulle til nabobyen for å besøke en god kamerat, for så å si et par uker senere at han skal besøke samme kamerat, og at det er kjeempelenge siden han har sett han. Han skulle også fortelle en historie om en han hadde hatt sex med, hvor han sa det var for 6 år siden. Jeg påpekte at for 6 år siden hadde han kjæreste, også sa han at da må det ha vært rett før studiene startet, men det er bare 6,5 år siden. Han ble sammen med sin eks for 9 år siden, og det ble slutt for 3 år siden. Jeg forstår jo da at han har truffet henne mens vi har kjent hverandre, men jeg vet jo uansett at han også ligger med andre. Hvorfor ikke bare la være med å si på hvilket tidspunkt det skjedde, eller å si at det var før vi møttes? Det er så mye som ikke henger sammen, og jeg forstår mange ganger ikke hvorfor han ser behovet for å lyve. For meg er det likegyldig om han er i bursdag eller spiller fotball, og som sagt spør jeg sjeldent om planene hans i detalj, nettopp fordi jeg ikke vil vite så mye. For noen måneder siden avsluttet jeg det med han, fordi vi jo ville forskjellige ting. Da blokkerte jeg han på instagram, så ikke jeg kom til å stalke han der, og forklarte han hvorfor. Dermed ble han også automatisk slettet som en av mine følgere. Da vi senere begynte å sees igjen, la han meg aldri til igjen på instagram. Det har jo ingen praktisk betydning for meg, men jeg spurte han likevel om hvorfor, bare fordi jeg synes det var merkelig. Han er litt rebelsk av seg, så jeg tror det handlet mest om stahet, for han legger til andre kvinner hele tiden, så det er ikke for å "skjule" meg for noen andre. Istedenfor å si det som det var, eller hva som helst annet, så sa han at han ikke hadde sett det. Men vi var online samtidig da jeg la han til, og han kommenterte og likte bilder bare sekunder senere. Så begynte han å snakke om at det må ha vært en programfeil (sånn som når man er "aktiv" på messenger uten at man egentlig er det), som viste aktivitet han ikke selv gjorde, eller at tidsstempelet var feil. Jeg spurte om han påstod at det var Instagram som hadde gratulert en eller annen med dagen på et bilde som ble lagt ut for noen minutter siden, og da innrømte han at det jo var han som hadde gjort det. Er dette hvite løgner som man kan forvente av en FF? Er han en lystløgner, eller bare en som ikke gidder at noen legger seg opp i hva han gjør? Og igjen; han har vært tydelig på å ikke ville ha en kjæreste, men vi oppfører oss akkurat som kjærester når vi er sammen, snakker på tlf osv. De siste ukene har det gått kjempebra, og vi er ute offentlig sammen, overnatter, sees på dagtid og sånn, men jeg blir usikker på om dette er en mann man kan stole på som kjæreste, dersom det skulle utvikle seg til noe mer. Hva tenker dere, altså i forhold til løgnene? Jeg er klar over at det generelt er dumt å date en som ikke vil noe seriøst, når man er megaforelsket. Anonymkode: dcfb1...ca0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Move on, du har valgt å spre bena, uten krav, Ikke spør, bare knull! Anonymkode: 1797b...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Hva betyr fwb? Anonymkode: 538f7...7aa
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 Etter å ha lest. Hvorfor gidder du å ligge med han? Kom deg videre...? Anonymkode: 538f7...7aa 4
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva betyr fwb? Anonymkode: 538f7...7aa Friends with benefits Anonymkode: dcfb1...ca0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest. Hvorfor gidder du å ligge med han? Kom deg videre...? Anonymkode: 538f7...7aa Ja, det er selvsagt det jeg burde gjøre, men det er heller ikke spørsmålet mitt. Anonymkode: dcfb1...ca0
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Friends with benefits Anonymkode: dcfb1...ca0 Det må da gå an å la være å bruke engelske ord for alt mulig Anonymkode: 9a824...53f 3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 Tenker at alle detaljene du har skrevet om her bunner ned til det samme: han respekterer deg ikke i det hele tatt og du bør virkelig ta han på ordet når han sier han ikke vil ha deg som kjæreste og gå videre. Han juger neppe fordi han er lystløgner, men fordi han føler seg overlegen i forhold til deg og ikke ser på det som særlig viktig hva han sier (eller om han blir avslørt i løgn) fordi du bare er en FF. Anonymkode: cf2d5...b20 6
Katten.2.0 Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 Du vil mer enn ham -> løgner for å skåne deg. Som en FF har du egentlig ikke krav på så mye mer heller. 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #10 Skrevet 17. januar 2019 Takk for svar. Det mest provoserende er kanskje at han flere ganger har sagt at han aldri lyver, og at det er en veldig viktig verdi for han. Anonymkode: dcfb1...ca0
Leri Skrevet 17. januar 2019 #11 Skrevet 17. januar 2019 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det mest provoserende er kanskje at han flere ganger har sagt at han aldri lyver, og at det er en veldig viktig verdi for han. Anonymkode: dcfb1...ca0 Herlighet. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro selv om det der... Kanskje greit å ta opp saken som dette: [Jeg er klar over at vi bare er FF/FWB og at du ikke trenger å fortelle meg hva du driver med hvis du ikke vil, jeg spør bare fordi jeg synes det er hyggelig (eller noe sånt). Men det jeg ikke skjønner er hvorfor du gidder å lyve om ting når du sier at ærlighet er en viktig verdi for deg? Hvor er logikken?] Bare sånn casually si at det han driver med er teit, uforståelig og dessuten hyklersk. Videre tenker jeg at du jo kan gjøre det klart for ham at du enten kan være FF eller kjæreste, men at det dere driver med nå er et kjæresteforhold uten å kalle det kjærester og noe du ikke kan fortsette med. Hvis det er tilfelle da. Hvis du tenker at du helst vil se ham så mye som mulig (svak av forelskelse) får du kanskje heller stille deg spørsmålet om det ikke heller skader deg heller enn gagne deg å fortsette dette? Tøffe avgjørelser, har vært der selv Men jo, det var det jo ikke du spurte om. Men heller hvorfor han lyver? Det er jo vanskelig å si, spesielt når han ikke vil åpne seg for deg heller. Du kan jo ta det opp som jeg foreslo i første avsnitt og hvis han fortsatt avviser det bestemme deg for om du gidder å fortsette det der i det hele tatt.... Endret 17. januar 2019 av Leri 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2019 #12 Skrevet 18. januar 2019 Har han sagt at han er forelsket i deg også, eller er det bare en tanke du har, fordi dere oppfører dere som kjærester når dere er sammen? Det er nemlig veldig (veldig!!) Uvanlig at en person som er forelsket i noen, og den andre personen er forelsket tilbake, sier at man ikke ønsker et forhold fordet.. er man forelsket, ønsker man jo nettopp det, å "binde" den personen inn i en relasjon med bare en selv, og ikke risikere at den personen ender opp med en annen. Og man vil i alle fall ikke drive å surre rundt å ligge med andre, når man er forelsket i en annen!! Han lyver der også. Han er ikke forelsket, ham bare jatter deg rundt, så du blir der du er nå, å gir han sex. Slutt med det med en eneste gang, vis at du har respekt for deg selv på tross av at han ikke har det! I tillegg ved å nekte han mer sex uten forpliktelser, vil det kanskje, kanskje, kanskje tvinge han til å tenke seg litt om, å måtte ta et valg. Og da kan du eventuelt stille et ultimatum, enten seriøs dating/forhold, eller null sex. Nå får han jo i pose å sekk, uten å måtte ta et valg, hvorfor skulle han det da? Litt som å gå i en godtebutikk uten å måtte gjøre opp for seg. Jeg hadde garantert tatt godteriet gratis, hvis jeg ikke måtte betalt, samt antageligvis tatt mye mer. Kanskje en dårlig sammenligning, men du skjønner greia. Dog, ved å være såpass hard og brutal, risikerer du jo også at relasjonen blir avsluttet, og at dere ikke begynner opp igjen (hvordan begynte dere opp igjen btw? Ikke lurt å vise at det bare er for han å tralte inn igjen, like useriøst som forrige gang, når du velger å avslutte en relasjon). Så det må du være klar over, å villig til at du kan risikere. Anonymkode: de57c...20b 1
Gjest O.G. Skrevet 18. januar 2019 #13 Skrevet 18. januar 2019 På 17.1.2019 den 14.41, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Det mest provoserende er kanskje at han flere ganger har sagt at han aldri lyver, og at det er en veldig viktig verdi for han. Anonymkode: dcfb1...ca0 Ok, men da er det jo bare å minne ham på dette....
Gjest Alterego666 Skrevet 19. januar 2019 #14 Skrevet 19. januar 2019 Til TS: Forteller du jam ar du er forelslet i ham? Hvis ikke er det vel flere som lyver, og din løgn er den groveste.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #15 Skrevet 19. januar 2019 På 17.1.2019 den 18.57, Leri skrev: Herlighet. Jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro selv om det der... Kanskje greit å ta opp saken som dette: [Jeg er klar over at vi bare er FF/FWB og at du ikke trenger å fortelle meg hva du driver med hvis du ikke vil, jeg spør bare fordi jeg synes det er hyggelig (eller noe sånt). Men det jeg ikke skjønner er hvorfor du gidder å lyve om ting når du sier at ærlighet er en viktig verdi for deg? Hvor er logikken?] Bare sånn casually si at det han driver med er teit, uforståelig og dessuten hyklersk. Videre tenker jeg at du jo kan gjøre det klart for ham at du enten kan være FF eller kjæreste, men at det dere driver med nå er et kjæresteforhold uten å kalle det kjærester og noe du ikke kan fortsette med. Hvis det er tilfelle da. Hvis du tenker at du helst vil se ham så mye som mulig (svak av forelskelse) får du kanskje heller stille deg spørsmålet om det ikke heller skader deg heller enn gagne deg å fortsette dette? Tøffe avgjørelser, har vært der selv Men jo, det var det jo ikke du spurte om. Men heller hvorfor han lyver? Det er jo vanskelig å si, spesielt når han ikke vil åpne seg for deg heller. Du kan jo ta det opp som jeg foreslo i første avsnitt og hvis han fortsatt avviser det bestemme deg for om du gidder å fortsette det der i det hele tatt.... Ja, jeg har prøvd å stille ultimatum før, men jeg er så svak for han at jeg kommer krypende tilbake. Jeg vet godt hva jeg burde gjøre, og jeg vet at det ikke er sunt for meg å fortsette, men jeg er ikke sterk nok til å gå. Jeg føler virkelig at vi er en perfekt match, og han sier det samme - om vi bare ville det samme. Jeg får ta det med løgnene opp med han neste uke, men sist jeg gjorde det ble han virkelig sur, så jeg får forberede meg godt😅 Jeg tror mest av alt at jeg er nysgjerrig på hvorfor han gjør det, for løgnene i seg selv er jo ikke "farlige", selv om de jo er irriterende. På 18.1.2019 den 2.02, AnonymBruker skrev: Har han sagt at han er forelsket i deg også, eller er det bare en tanke du har, fordi dere oppfører dere som kjærester når dere er sammen? Det er nemlig veldig (veldig!!) Uvanlig at en person som er forelsket i noen, og den andre personen er forelsket tilbake, sier at man ikke ønsker et forhold fordet.. er man forelsket, ønsker man jo nettopp det, å "binde" den personen inn i en relasjon med bare en selv, og ikke risikere at den personen ender opp med en annen. Og man vil i alle fall ikke drive å surre rundt å ligge med andre, når man er forelsket i en annen!! Han lyver der også. Han er ikke forelsket, ham bare jatter deg rundt, så du blir der du er nå, å gir han sex. Slutt med det med en eneste gang, vis at du har respekt for deg selv på tross av at han ikke har det! I tillegg ved å nekte han mer sex uten forpliktelser, vil det kanskje, kanskje, kanskje tvinge han til å tenke seg litt om, å måtte ta et valg. Og da kan du eventuelt stille et ultimatum, enten seriøs dating/forhold, eller null sex. Nå får han jo i pose å sekk, uten å måtte ta et valg, hvorfor skulle han det da? Litt som å gå i en godtebutikk uten å måtte gjøre opp for seg. Jeg hadde garantert tatt godteriet gratis, hvis jeg ikke måtte betalt, samt antageligvis tatt mye mer. Kanskje en dårlig sammenligning, men du skjønner greia. Dog, ved å være såpass hard og brutal, risikerer du jo også at relasjonen blir avsluttet, og at dere ikke begynner opp igjen (hvordan begynte dere opp igjen btw? Ikke lurt å vise at det bare er for han å tralte inn igjen, like useriøst som forrige gang, når du velger å avslutte en relasjon). Så det må du være klar over, å villig til at du kan risikere. Anonymkode: de57c...20b Ja, det har han sagt, og at det ikke er mange ganger han har følt sånn ovenfor noen før. Og at han er så sinnssykt tiltrukket av meg, jeg har alt jeg skal ha osv.. Men han må kanskje flytte noen timer unna snart, for det virker ikke som at han kan få jobb her vi bor nå, så jeg tror det kommer i veien - i tillegg til at han generelt liker friheten ved å være singel da. Men ja, det er klart at akkurat nå får han alt han vil, uten forpliktelser. Jeg har heller ikke datet andre mens vi har kjent hverandre, så han har jo ikke "risikert" å miste meg foreløpig. Men nå har jeg begynt å komme litt i kontakt med andre menn, bare for å distrahere meg selv litt, for å gi han konkurranse og for å gi meg selv noe sammenlikningsgrunnlag. Strengt tatt har det blitt slutt to ganger. Begge gangene begynte det bare med at jeg sa jeg savnet han, og at jeg syntes vi passet så bra sammen at det føltes feil å stoppe. Begge gangene har han grått, hørt på kjærlighetssanger på spotify osv, så han blir jo påvirket av det. Det er nå siden jeg avsluttet det før jul at det har blitt så mye bedre. 4 timer siden, Alterego666 skrev: Til TS: Forteller du jam ar du er forelslet i ham? Hvis ikke er det vel flere som lyver, og din løgn er den groveste. Ja, det vet han veldig godt at jeg er. Anonymkode: dcfb1...ca0
Gjest Alterego666 Skrevet 19. januar 2019 #16 Skrevet 19. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vet han veldig godt at jeg er. Anonymkode: dcfb1...ca0 Ok.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #17 Skrevet 19. januar 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror mest av alt at jeg er nysgjerrig på hvorfor han gjør det, for løgnene i seg selv er jo ikke "farlige", selv om de jo er irriterende. Anonymkode: dcfb1...ca0 Ikke godt å si hvorfor han lyger om ubetydelige ting. Kan det ha noe med at han ved å lyge skaper - oppretter en distanse mellom dere? Jo mer en blir kjent og vet om livene til hverandre jo mer knyttes en. Er han intressert i ditt liv? Anonymkode: 3492f...41c
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2019 #18 Skrevet 19. januar 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke godt å si hvorfor han lyger om ubetydelige ting. Kan det ha noe med at han ved å lyge skaper - oppretter en distanse mellom dere? Jo mer en blir kjent og vet om livene til hverandre jo mer knyttes en. Er han intressert i ditt liv? Anonymkode: 3492f...41c Ja, det kan jo være han prøver å skape en slags distanse, selv om det ikke gir helt mening. Eller at han tester meg på en eller annen måte? Ja, vi snakker om alt mellom himmel og jord. Han spør hvordan det går med familie og venner, jobben min, studiene, oppvekst, planene mine fremover, helse osv. De fleste av hans venner vet også hvem jeg er, ber han hilse meg når de skriver/ringer til han osv (men jeg har ikke møtt dem). Anonymkode: dcfb1...ca0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå