Gå til innhold

Fra Cerazette til Microgynon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har prøvd å lese meg opp på de 7 dagene etter man begynner på p-piller. 

Er det sånn at man er beskyttet med engang hvis man går fra et merke til et annet? i dette tilfellet fra Cerazette som hindrer eggløsning til Microgynon som gjør det samme? 

For vet at når man begynner fra første mensendag er man beskyttet med engang, men når man starter utenom så er man ikke det med tanke på eggløsning. 

Men nå bytter jeg jo fra cerazette som er et merke som skal hindre eggløsning, så da burde jeg jo ikke hatt eggløsning og som vil si at når jeg da begynner på microgynon så er jeg beskyttet fra første dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette står i pakningsvedlegget, Cerazette inneholder kun gestagen og regnes som minipille:

Når det byttes fra minipille (p-pille som inneholder kun gestagen):
Du kan slutte med minipillen hvilken dag som helst og begynne med Microgynon til samme tid neste dag. Du må imidlertid være oppmerksom på at du må benytte en annen prevensjonsmetode i tillegg (en barrieremetode, f.eks. kondom) de første syv dagene du tar tabletter dersom du har samleie.

Anonymkode: 9244f...570

• Liker 1
Skrevet

Forresten, Cerazette hindrer ikke først og fremst eggløsning. Virkningen går mest ut på å gjøre det umulig for sædceller å befrukte egg, mens noen opplever også at det hindrer at egg modnes. 

Skrevet

Du må bruke kondom første 7 dagene. Står i pakningsvedlegget

Anonymkode: 1f86c...5c2

Skrevet

Cerazette er minipille og microgynon er kombinasjonspille. Altså bytter du ikke mellom to "likeverdige" piller. Du må bruke kondom de førte 7 dagene, som alle andre over skriver og som står tydelig i pakningsvedlegget

Anonymkode: 501c9...2cd

Skrevet

Er man da ganske trygg den sjuende dagen? 

Skrevet
12 timer siden, Bellais skrev:

Er man da ganske trygg den sjuende dagen? 

Kondom skal brukes i 7 dager. Du er altså trygg fra og med dag 8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...