AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1 Skrevet 16. januar 2019 Vi skal gifte oss i år, på vår 10-års dag. Dette har vi alltid ønsket at skal foregå i det stille, kun en eventuell middag med foreldre, søsken og besteforeldre. Nå som vielsen er bestilt fikk vi et plutselig ønske om å invitere familie og evt venner til en uformell fest. Problemet er at det er ikke så lenge til og selvsagt lite lokaler å velge i. Det er et ledig, men det er kun plass til familie og venner, det er ikke plass til venners følge. Familien vår blir invitert uansett, men spørsmålet er om vi bør la være å invitere venner i det heletatt siden det ikke er plass til deres +1? Jeg ville i hvertfall ringt alle venninnene mine på forhånd og forklart situasjonen, og at det er forståelig om de ikke vil komme uten partner. Vi kjenner ingen av partenerene, hilst på de kanskje en gang. Og alle vennene våre kjenner hverandre. Så er ikke sånn at det er ubehagelig for noen uten partner tilstede. Og det gjelder alle, ikke bare en som ikke får ta med. Jeg vet det vanlige er å invitere +1, og vi ønsker jo egentlig det, men det lar seg ikke gjøre. Bør vi da bare la vær å invitere venner, eller kan jeg lufte muligheten for de? Jeg hadde forstått i hvertfall, og vil tro de også hadde gjort det Anonymkode: e65ec...c2a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #2 Skrevet 16. januar 2019 Denne var vrien. Jeg hadde følt ubehag om partner hadde blitt invitert på bryllup men ikke jeg. Jeg har opplevd dette, og min mann har opplevd det. Jeg fikk i alle fall en følelse av å ikke bety nok. Jeg hadde latt være å invitere vennene mine, hadde jeg vært deg. Anonymkode: a7eae...20f 6
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. januar 2019 #3 Skrevet 16. januar 2019 Da ville jeg heller unnlatt å invitere venner.
Gjest Dævendøtte Skrevet 16. januar 2019 #4 Skrevet 16. januar 2019 1 time siden, Catalina Culès skrev: Da ville jeg heller unnlatt å invitere venner. Jepp, uten tvil!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #5 Skrevet 16. januar 2019 Takk for svar, da lar vi være ts Anonymkode: e65ec...c2a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #6 Skrevet 16. januar 2019 Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å bli invitert uten eller invitere uten følge. Det er jo ikke alle som har følge heller, så det er kjedelig å bli utelatt fra et bryllup fordi det liksom skal være frekt å invitere uten følge. Jeg ville mye heller blitt invitert uten følge enn å bli utelatt. Typen kan da klare seg hjemme alene en kveld, og han hadde hatt full forståelse for det. Ærlig talt Anonymkode: a1d52...d59 14
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #7 Skrevet 16. januar 2019 Absolutt ingen problem å invitere uten følge. Det kan jo hende jeg tenker sånn fordi jeg i en evighet har vært singel i mange bryllup, men selv om jeg ikke er singel nå så hadde der vært null stress å gå alene i bryllup om det gjaldt andre også. Da slipper man å passe på at kjæresten har det bra, og kan bare hygge seg med egne venner. Jeg sier snakk gjerne med vennene først, men ville sagt kjør på. Anonymkode: 60d43...6c5 7
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #8 Skrevet 16. januar 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å bli invitert uten eller invitere uten følge. Det er jo ikke alle som har følge heller, så det er kjedelig å bli utelatt fra et bryllup fordi det liksom skal være frekt å invitere uten følge. Jeg ville mye heller blitt invitert uten følge enn å bli utelatt. Typen kan da klare seg hjemme alene en kveld, og han hadde hatt full forståelse for det. Ærlig talt Anonymkode: a1d52...d59 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ingen problem å invitere uten følge. Det kan jo hende jeg tenker sånn fordi jeg i en evighet har vært singel i mange bryllup, men selv om jeg ikke er singel nå så hadde der vært null stress å gå alene i bryllup om det gjaldt andre også. Da slipper man å passe på at kjæresten har det bra, og kan bare hygge seg med egne venner. Jeg sier snakk gjerne med vennene først, men ville sagt kjør på. Anonymkode: 60d43...6c5 Etter jeg så de første svarene tenkte jeg at jeg lar være, men så tenkte jeg også at det ville vært kjedelig om jeg fant ut at jeg ikke var invitert i min venninnes bryllup, fordi de ikke hadde plass til min samboer som de uansett ikke kjenner. Får gå noen runder med meg selv før jeg bestemmer meg. Alle venninnene er på en måte en gjeng, så tror de alle overlever uten partner eventuelt. Ts Anonymkode: e65ec...c2a 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #9 Skrevet 16. januar 2019 Hvor gode venner er dette egentlig, når dere knapt har møtt partnerne deres? Anonymkode: b990a...7e5 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #10 Skrevet 17. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor gode venner er dette egentlig, når dere knapt har møtt partnerne deres? Anonymkode: b990a...7e5 Vi er gode venninner som har kjent hverandre i mange år, mange år før vi fikk kjærester, men forskjellige livssituasjoner gjør at vi ikke møtes så ofte lengre, og når vi først får det til er det gjerne jentekvelder. Anonymkode: e65ec...c2a 7
Pikeliten Skrevet 17. januar 2019 #11 Skrevet 17. januar 2019 16 hours ago, AnonymBruker said: Etter jeg så de første svarene tenkte jeg at jeg lar være, men så tenkte jeg også at det ville vært kjedelig om jeg fant ut at jeg ikke var invitert i min venninnes bryllup, fordi de ikke hadde plass til min samboer som de uansett ikke kjenner. Får gå noen runder med meg selv før jeg bestemmer meg. Alle venninnene er på en måte en gjeng, så tror de alle overlever uten partner eventuelt. Ts Anonymkode: e65ec...c2a Inviter uten. Det er bedre å bli invitert tenker jeg. Forklar gjerne situasjonen, så forstår de det godt. Faktisk tenker jeg det kan bli veldig bra siden venninnene kjenner hverandre, blir kanskje bedre stemning med bare dem enn om alle kom med partner. 2
Gjest O.G. Skrevet 17. januar 2019 #12 Skrevet 17. januar 2019 På 16.1.2019 den 11.15, AnonymBruker skrev: Vi skal gifte oss i år, på vår 10-års dag. Dette har vi alltid ønsket at skal foregå i det stille, kun en eventuell middag med foreldre, søsken og besteforeldre. Nå som vielsen er bestilt fikk vi et plutselig ønske om å invitere familie og evt venner til en uformell fest. Problemet er at det er ikke så lenge til og selvsagt lite lokaler å velge i. Det er et ledig, men det er kun plass til familie og venner, det er ikke plass til venners følge. Familien vår blir invitert uansett, men spørsmålet er om vi bør la være å invitere venner i det heletatt siden det ikke er plass til deres +1? Jeg ville i hvertfall ringt alle venninnene mine på forhånd og forklart situasjonen, og at det er forståelig om de ikke vil komme uten partner. Vi kjenner ingen av partenerene, hilst på de kanskje en gang. Og alle vennene våre kjenner hverandre. Så er ikke sånn at det er ubehagelig for noen uten partner tilstede. Og det gjelder alle, ikke bare en som ikke får ta med. Jeg vet det vanlige er å invitere +1, og vi ønsker jo egentlig det, men det lar seg ikke gjøre. Bør vi da bare la vær å invitere venner, eller kan jeg lufte muligheten for de? Jeg hadde forstått i hvertfall, og vil tro de også hadde gjort det Anonymkode: e65ec...c2a Gode venner, men dere kjenner ikke partnerne deres? Høres mer ut som gode bekjente....
Palme Skrevet 17. januar 2019 #13 Skrevet 17. januar 2019 Jeg hadde synes det var rart å bli invitert uten partner. Men tror det er veldig individuelt. Så gjør det som passer til dere.
Strikkesokken Skrevet 17. januar 2019 #14 Skrevet 17. januar 2019 Jeg ble invitert uten partner i et bryllup det nesten alle hadde partner med og jeg kjente kun én annen gjest. Men det gikk veldig fint. Det var ikke min dag, det var venninnen min sin. 1
Daria Skrevet 17. januar 2019 #15 Skrevet 17. januar 2019 Når det er snakk om en venninnegjeng hvor alle kjenner hverandre og alle inviteres uten partnere ser jeg egentlig ikke problemet. Så avhengig av partner er man vel ikke, særlig hvis dere vanligvis møtes uten dem uansett og disse hverken kjenner dere eller hverandre. 4
Djungelvrål Skrevet 17. januar 2019 #16 Skrevet 17. januar 2019 Ser ikke problemet så lenge de er mange venninner som kjenner hverandre. Ville plassert de ved siden av hverandre under middagen hvis det blir noe av. Hvis du ringer alle og forklarer situasjonen får du nok full forståelse. Hvis de ikke liker det kan de jo bare takke nei. 1
Ymra Skrevet 17. januar 2019 #17 Skrevet 17. januar 2019 Jeg synes absolutt du kan invitere uten følge i dette tilfellet! Man kan faktisk fint ha veldig gode venner hvor partnere ikke er involvert - jeg har både vennegjenger hvor partnere alltid er med, og vennegjenger hvor partnere aldri er med. Så lenge alle i samme situasjon (vennegjeng) blir behandlet likt, ser jeg generelt ikke noe problem med å invitere uten partner. Synes også det er helt uproblematisk om typen min blir invitert i bryllup uten meg, også om det er folk jeg kjenner noe. Men spesielt om det er med folk jeg ikke kjenner godt. Og det er ikke såååå morsomt å være i bryllup til folk man knapt nok kjenner eller ikke kjenner i det hele tatt. Spesielt når man har en gjeng i bryllupet, kan det jo være skikkelig stas å ta seg en fest alene også - uten å måtte "passe på" partneren. "Alle" vet at det er begrenset med plass og penger når det gjelder bryllup, og at man derfor må trekke en grense et eller annet sted. Som venninne hadde jeg i alle fall syntes det var uendelig mye bedre å bli invitert uten partner enn ikke å bli invitert i det hele tatt, eller enda verre - ikke bli invitert fordi andre inviterte skulle få ha med seg partneren. 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #18 Skrevet 17. januar 2019 Tenker at når du ikkje kjenner partneren er det greit 😊 sikkert mange av dem som synest det er rimelig uinteressant og Anonymkode: 780c6...5a8 1
Gjesten Skrevet 17. januar 2019 #19 Skrevet 17. januar 2019 Jeg synes det er helt greit i dette tilfellet. Vanligvis vil jeg absolutt ha med partner, men slik du beskriver det - at dere ikke kjenner partnere, alle vennene kjenner hverandre, alle vennene blir invitert solo, og du skal ringe alle og forklare - synes jeg det er greit. 2
cilla89 Skrevet 18. januar 2019 #20 Skrevet 18. januar 2019 Så lenge du forklarer venninnene årsaken så synes jeg du skal invitere de 🙂 Jeg er vant til å bli invitert med partner, så dersom jeg bare hadde fått en innbydelse til meg, uten samboer, så hadde jeg stusset (og muligens trodd det bare var min samboer som var ekskludert). Men dersom jeg hadde fått vite årsaken og at det gjaldt alle, så hadde jeg synes det var veldig hyggelig å bli invitert 🙂 særlig når du skrev at dere pleier å møtes uten partner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå